PDA

View Full Version : Fimpjes maken en op youtube zetten,welke opname spullen/programma's nodig?



Acoustic-pirate
4 april 2011, 15:11
Ik wou binnekort filmpjes maken en op youtube zetten alleen welke programma's ben ik er voor nodig om het geluid te bewerken en ook nog opnameapparatuur?

Zoja,hoe moet ik het geluid dan met een programma bewerken?

Alvast bedankt voor de hulp!:hippie:

arcane
4 april 2011, 16:31
Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt en hoe goed de opnames moeten worden.
Het meest simpele is een camera die de opnames op een harddisc of een sd-kaartje zet. En dan is het een kwestie van het bestandje uploaden naar youtube.

-Martijn-
4 april 2011, 18:04
Ik doe het als volgt:

Microfoon in mengpaneel.
Recording out van mengpaneel in microfooningang laptop.
Geluid opnemen met Audacity.
Beeld opnemen met webcamsoftware.
In Movie maker de twee sporen synchroniseren.
Via Movie maker uploaden naar Youtube.


Maar er zijn natuurlijk veel meer manieren. Succes!

Exi
4 april 2011, 18:28
Het beste is inderdaad het geluid apart opnemen, met de juiste apparatuur (bijv. microfoon voor de speaker, of als je de mogelijkheid hebt, direct naar je interface/mengpaneel of waarschijnlijk in jouw geval microfoon bij de akoestische gitaar). De opnamekwaliteit van het het geluid van de meeste camera's voldoet niet en je hebt uiteraard weinig keuze mbt de plaatsing van de microfoon, omdat die aan je camera vast zit.
Het geheel kun je daarna combineren (het goede geluid achter het beeld zetten) met software op de PC. Qua software heb je enorm veel keus en als je Movie Maker hebt kan het inderdaad gewoon daar mee.

Acoustic-pirate
4 april 2011, 22:57
Het beste is inderdaad het geluid apart opnemen, met de juiste apparatuur (bijv. microfoon voor de speaker, of als je de mogelijkheid hebt, direct naar je interface/mengpaneel of waarschijnlijk in jouw geval microfoon bij de akoestische gitaar). De opnamekwaliteit van het het geluid van de meeste camera's voldoet niet en je hebt uiteraard weinig keuze mbt de plaatsing van de microfoon, omdat die aan je camera vast zit.
Het geheel kun je daarna combineren (het goede geluid achter het beeld zetten) met software op de PC. Qua software heb je enorm veel keus en als je Movie Maker hebt kan het inderdaad gewoon daar mee.

Oke,ik zie in ieder geval al heel wat manieren, maar wat bedoel je met mengpaneel? En moet ik eeen microfoon kopen en vlakbij de gitaar zetten zoals ze ook wel es bij optredens(amateur niveau) doen?

-Martijn-
4 april 2011, 23:06
De microfoon wordt via een mengpaneel met de computer verbonden.

Je moet natuurlijk niks, het is maar net op wel niveau je je opnames wilt maken. Als je een beetje kwaliteit wilt ben je op deze manier al snel 300-400 euro kwijt.

harrie-beton
8 april 2011, 10:56
Ik vond het te veel werk om een gitaarvideo op te nemen, audio apart op te nemen en dan samenvoegen. Daarom maakte ik weinig films.

Als je direct opneemt kan het veel frisser. Neem de tips van de oude harrie ter harte: koop goede webcam en denk om het licht. Je moet de snaren kunnen zien.

Gebruikte gear in dit filmpje: Check de kwaliteit van de beelden.

http://www.youtube.com/watch?v=TTFuKwf55sQ
Cam=Logitech c510 HD 1280 x 720 pixels webcam. 40 tot 50 euro!
Line 6 pod x3
Behringer Xenix mengtafel. De goedkoopste. 2 line in en 1 mic in.

De line6 van mij zit via de line in op de mengtafel. De audio out zit op de stereo line in van de pc. Op deze manier kan ik ook een microfoon op de xenix direct opnemen op de pc. Via de bijgeleverde webcam software van logitech kan je kiezen of hij het webcam geluid kiest of de line in. Die filmpjes upload ik zonder enige bewerking naar joetoep.

Het zou ook kunnen dat hij de podx3 als input neemt maar dat heb ik niet getest. Ik heb de podx3 niet via usb op de computer zitten waar de webcam op hangt. Ik heb speciale portable audio pc in 19 inch en daar installeer ik geen webcam op, deze pc moet beetje schoon blijven. Op die pc zit de podx3.