PDA

View Full Version : Aankoop nieuwe nylon snarige akoestische gitaar vraag



Acoustic-pirate
4 april 2011, 14:48
Hello gitaar spelers,
Ik speel nu zo'n 1,5 jaar gitaar en speel bijna altijd akoestisch omdat ik het vrijwel het mooist vind,liedjes van bijv. simon & garfunkel, pirates of the carribean , zelda themes en zelf liedjes maken en riffjes etc.

Ik heb vanaf het begin met gitaar spelen een Martinez MCG-30 , van ong.150 euro en bekend als middenklasse, goede klank.

Mijn vader had beloofd dat als ik mijn examen haalde een mooi cadeau mocht,ik kies natuurlyk gitaar:):):)

Ik ben benieuwd ik wil een echt mooie goede akoestische nylon snarige gitaar hebben waar je heerlijk op kan spelen met fingerpicking en akkoorden etc.

Is een alhambra goed? Een 250 euro alhambra al isbeter dan die van mij ?
Of een veel duurdere alhambra?

Hopelijk willen jullie mij helpen als ervaren gitaarkopers.

Alvast bedankt.:hippie:

Muzieknono
4 april 2011, 17:59
Alhambra is goed, maar pak wel minimaal een massief bovenblad, geheel massief is nog beter maar dat lijkt me geen examen kado meer qua prijs.
Ik zou voor een goede alhambra toch meer uitgaan van 400 - 500 euro.
Mvgr. Dirk Jan :B

Acoustic-pirate
4 april 2011, 18:48
Zat ik ook al aan te denken,een alhambra met massief bovenblad van ong. 400 tot 500 euro meer geld kan echt niet als examencadeau:P

Don Capo
5 april 2011, 08:10
Je kan je afvragen of het aanschaffen van een gitaar in die prijsklasse voldoet aan je verwachtingen. Je zou ook een vakantiebaantje kunnen nemen en het daarmee verdiende geld bij je examencadeau kunnen leggen. Dan koop je in ieder geval een gitaar voor het leven.

apekop
5 april 2011, 10:06
....waarna er nog veel andere gitaren 'voor het leven' zullen volgen ;)

Acoustic-pirate
5 april 2011, 15:37
....waarna er nog veel andere gitaren 'voor het leven' zullen volgen ;)

Ja, ik denk eerst aan een akoestische gitaar tussen de 300 400 euro, vakantiebaan heb ik al want ik werk bij albert heijn en doe de kranten.

Alhambra zijn echt prachtige gitaren van

WouterVD
5 april 2011, 19:53
Ik heb een alhambra model C1, is een goede gitaar hoor, heb er ergens iets rond de 300 euro voor betaald ;)

mastermind
9 april 2011, 12:16
Inderdaad, vooral de Alhambra 4P is erg goed! Wel tegen de € 500,-, dan zou ik ook kijken naar de Martinez MCG100 voor €*499,- met koffer en volledig massief!

Strings
13 april 2011, 11:05
Ga vooral ook in een muziekwinkel een aantal gitaren proberen. Probeer ook verschillende houtsoorten (bijv. sparren of ceder bovenblad), want die geven ook een andere klank. Smaken verschillen tenslotte.