PDA

View Full Version : Improvisatie



SantaX
4 april 2011, 12:15
Net een beetje geimproviseerd en vond het resultaat zelf wel geinig. Dus, ik ga eens met de billetjes bloot en wacht af wat jullie ervan vinden :grouphug:


http://www.youtube.com/watch?v=axZyhVR2Fhk

ThaBluesBreaker
4 april 2011, 21:35
Was best aardig, maar het wordt een beetje suf naar het einde. Probeer ritmisch wat meer te variëren naarmate de jam vordert. Dan gaat er wat gebeuren en dan helemaal aan het end trap je een overdrive in bijvoorbeeld.

SantaX
5 april 2011, 08:54
Dank je voor de tips, ik probeer ze mee te nemen de volgende keer :)

Riky
5 april 2011, 10:29
probeer ook op de zuiverheid van je bends te letten. Vaak zit je er net naast:)

SantaX
5 april 2011, 20:56
En ook die nemen we mee, al moet ik erbij zeggen, als je de bends op de hoge E bedoeld, dat komt omdat die iets te laag gestemd was :(

levi
5 april 2011, 21:14
En ook die nemen we mee, al moet ik erbij zeggen, als je de bends op de hoge E bedoeld, dat komt omdat die iets te laag gestemd was :(

waarom had je hem laag gestemd dan? Of bedoel je gewoon dat je gitaar vals was?

SantaX
5 april 2011, 21:22
Yeps, die was iets vals. De snaren liggen er alweer 4 weken op, dat gaat met mijn zweet nooit goed en dan is de E qua intonatie niet meer goed over de hals dus compenseer ik dat door iets lager te stemmen. Alleen moet ik dan wat meer vibrato geven om het te maskeren. Dat lukt niet altijd met benden :(

arnoldtims
5 april 2011, 22:09
Dat snap ik niet helemaal, als je bend kun je dat juist goed compenseren.
Maar goed een bend uitvoeren is voor velen hier niet altijd gemakkelijk incluis ondergetekende.
Gr

SantaX
5 april 2011, 22:55
Mja, spiergeheugen is een beetje het probleem en verder opdrukken gaat bijgeluidjes geven. Mijn aktie ligt wat hoog, maar enfin genoeg smoesjes. Ook dit nemen we mee :D

707dude707
7 april 2011, 09:38
Gave tonen komen er uit die strat is het een orginele Fender? en wat voorn amp gebruik je?

SantaX
7 april 2011, 10:45
Jow dude, thanks!
Het is een american standaard strat bouwjaar 2009: http://www.keymusic.com/product/Fender-American-Standard-Stratocaster-Limited-Surf-Green heb er verder niets aan gedaan. Moet wel zeggen, het kreng resoneert als een gek. De hele body voel je echt trillen zelfs bij een losse noot. Wat dat betreft heb ik geluk gehad denk ik met deze.

Ik gebruik geen amp op dit moment. Alles gaat via een UX2 van line6 de pc in. Via POD farm heb ik dan een patch die zo is van opzet: noisegate - Tweed B man - compressor - reverb.