PDA

View Full Version : begeleidende muzikanten gezocht!



BibixMusic
4 april 2011, 09:03
ik ben nog steeds op zoek naar muzikanten die mij willen begeleiden en die samen met mij mooie nummers willen schrijven.

mijn stijl gaat een beetje van singer/songwriter richting folk.
een voorbeeldje:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145052-Beautiful-people-(Melanie-Safka)-cover-door-Bibi

ik ga in oktober starten met een vooropleiding van de rockacademie (gegeven door emiel scholsberg).
voor deze opleiding zal ik ook af en toe dingen moeten laten zien met een band.
leeftijd maakt me niets uit, ikzelf ben 17.

ik stel me voor om in ieder geval een keer in de week te oefenen, bij voorkeur in de mezz te breda en vervolgens veel op te treden of course.

er moet echt veel tijd ingestoken worden want dit is wel serieus.

TimS
4 april 2011, 09:46
Ik vraag me af of mensen staan te springen een groepje te vormen als je ze "begeleidende muzikanten" noemt :seriousf:

BibixMusic
4 april 2011, 10:34
Ik vraag me af of mensen staan te springen een groepje te vormen als je ze "begeleidende muzikanten" noemt :seriousf:

Ik heb lang zitten denken wat voor titel ik aan deze topic moest geven, want zoals gezegd, ik ben al een tijdje op zoek.

Het probleem is gewoon dat je met mijn stijl niet snel muzikanten kan vinden.
Hier op gitaarnet gaat het toch vaak om de wat hardere muziek en dat is totaal niet wat ik zoek.
Ik denk dat je vindt dat 'begeleidend' ondergeschikt klinkt, maar dat is helemaal niet wat ik bedoel en zo zit ik ook helemaal niet in elkaar. Natuurlijk doe je alles samen, maar ik wist eigenlijk ook niet goed hoe ik het nou moest zeggen.

Han S
7 april 2011, 22:03
Ik vraag me af of mensen staan te springen een groepje te vormen als je ze "begeleidende muzikanten" noemt :seriousf:

Hoewel je het goed bedoelt vind ik het toch een beetje een lullige opmerking. Ik keek van de week naar Marco Borsato en die werkt al heel lang met dezelfde muzikanten, Ton Dijkman op drums en al die mensen zie ik hem al meer dan tien jaar 'begeleiden', want zo is dat.

De mensen die naar een concert van Marco gaan, doen dat niet om de muzikanten te zien spelen maar om Marco te horen zingen en dat hij een geweldige band om zich heen heeft is vanzelfsprekend.

Bibi is net 17, heeft veel talent, ziet er goed uit en is bereid om er 100% voor te gaan. Zij gaat meer dan goed om met de kritiek die zij van dit forum krijgt en die kritiek is soms best wel heftig, maar we zien haar elke keer weer een betere prestatie leveren.

Als ik 20 zou zijn en in de buurt zou wonen zou ik per direct bij haar aanhaken en proberen om zo snel mogelijk een goede band op poten te zetten en een goed stel eigen nummers te schrijven. Ik denk dat zij niets heeft aan ego's die graag zichzelf horen spelen en dan zo hard mogelijk, maar wat zij nodig heeft is een stuk of wat mensen die met elkaar willen samenwerken aan een gemeenschappelijk doel, met veel motivatie en met de bereidheid om veel moeite te doen en hard te werken.

En als dat lukt dan zien we ze binnen no time in DWDD en drie maanden later op de grote festivals.

Ik heb al heel wat beginnende bandjes op een CD gezet en ik wist altijd dat bepaalde bands groot zouden worden en een van die bands is internationaal gezien de grootste band ooit. Rond 1995 hebben ze een maand bij me gewoond en opgenomen en nu zijn ze schatrijk en ik ben nog steeds arm .:D

Bibi gaat het redden, zij heeft alleen wat hulp nodig van goede mensen en daar gonst het hier van, dus opstellen in rijen van vier en netjes je beurt afwachten.

FruscianteFan
7 april 2011, 23:07
Ik vraag me af of mensen staan te springen een groepje te vormen als je ze "begeleidende muzikanten" noemt :seriousf:
Het is dat ik bij/in Nijmegen woon en studeer en dus liever iets in de buurt zou hebben, anders zou ik inderdaad staan te springen om met zo'n talent samen te werken. Niet iedere gitarist vindt zichzelf de belangrijkste schakel in een band. Als ik voor online contacten wat inspeel, dan doe ik dat omdat ik denk dat ik subtiel iets moois kan toevoegen aan een nummer (wat, qua stijl, niet zelden best lijkt op de opname die je in de openingspost kunt vinden). Dan ben je inderdaad niets meer of minder dan een begeleidend muzikant, en als je dat kunt is dat best iets moois. Kijk ik bijvoorbeeld naar Sarah Blasko, dan zie ik dat ze zich in haar eindje of met één muzikant erbij prima redt, maar dat het heel veel toevoegt als ze met een band van 4 à 6 man speelt.

Maar goed, ontopic: helaas dus dat ik niet zo hard op zoek ben dat ik naar Breda zou komen, anders had ik me graag bij je aangesloten!

Harald
7 april 2011, 23:13
20 is lang geleden :soinnocent: en Breda is, net als Omsk voor drs. P, net wat te ver weg.

Het verschil tussen begeleidende muzikanten en niet begeleidende muzikanten is dat de eerste categorie werk heeft als muzikant:sssh:

Iedereen kijkt altijd alleen naar de solo's en hoe moeilijk iets is. Dat wat mensen als Paul Simon of James Taylor doen bij vlagen geniaal in eenvoud is valt daardoor bijna niemand op...

Eko
7 april 2011, 23:14
BiBi,

Probeer muzikantenbank.net eens. Hang briefjes op in muziekwinkels of studio`s e.d.

Een hoop mensen die hier op het forum rondstuiteren hebben een tik met drop A/B/C/D/E/F/G spelen en met een enorme lading gierende drive annex crunch.
Het echt clean en dienend spelen in een band is een vak apart. Veel echt goede muzikanten spelen de sterren van de hemel in studio`s maar zie je bijna nooit op podia. Ik heb van het begeleiden geleerd dat het knap lastig is een ander zo goed mogelijk uit te laten komen in iedere situatie. Ook is het uitermate goed voor je techniek om van blues te schakelen naar country en weer door naar smartlappen. Het verbeterd je techniek en muzikale gehoor. Maar dat is een ander topic.

Han S
7 april 2011, 23:27
Dat heb je weer heel mooi gezegd Harald, 20 is voor mij 48 jaar geleden en ik zou best nog wel in een bandje willen spelen, maar dan puur voor het plezier en dan moeilijke muziek maken.

Maar daar zit Bibi niet op te wachten en zo hoort dat ook. Een stuk of wat goede gasten die snappen waar het om en over gaat en je hebt zomaar een geweldige band. Ik zou zo'n zangeres koesteren, ik zag vanavond Trijn in DWDD en dat doet me niets, in tegenstelling met Bibi.

Kom op jongens, kansen om wat te bereiken en die moet je pakken in deze harde meedogenloze muziekwereld.

The music bizz is a shallow plastic hallway, where pimps and thieves run free and good men die like dogs, remember that.

Joske Turbo
8 april 2011, 10:41
Hallo Bibi
Ik zou eventueel wel als gitarist bij je willen aansluiten. Ik speel momenteel al in een rockband en ik wil graag nog iets in een ander genre erbij doen, en jouw stijl bevalt me wel. Ik ben 15 jaar (volgende maand 16) en ik speel alweer een jaar of 5-6 gitaar ondertussen. Ik woon in Kalmthout, België, niet ver van de Nederlandse grens, dus in Breda repeteren is geen probleem voor mij.
Laat maar iets weten

Mathias

pikasso
8 april 2011, 16:17
ik wou dat ik in de buurt woonde.
Zou het niet erg vinden om hier begeleidende gitarist bij te zijn :)

Ga door met zoeken Bibi want dan, zoals Han terecht aangeeft, kom jij er wel.