PDA

View Full Version : Wah pedaal met zware veer?



Sleight
3 april 2011, 23:26
Ik ben al een tijdje geďnteresseerd in wah pedalen, alhoewel er geen haast voor mij achter zit om er 1 te kopen.
Toen ik er eentje uitprobeerde vond ik het effect opzich supervet, alleen het spelen ging niet zo fijn.
Ik ben zelf gitarist / drummer, en drummen doe ik het liefst met een lekker zwaar baspedaal, dus dat je hard moet trappen.
Bij wahpedalen merkte ik dan weer (of tenminste, die ene die ik probeerde) dat hij zeg maar gewoon niet tot nauwelijks terugveert. Als je hem ingetrapt zou laten staan dan zou hij niet eens terugveren.

De vraag dus, bestaan er wahpedalen die lekker zwaar ingetrapt moeten worden, en die dus ook terug zouden veren als je hem loslaat?

Robdop
3 april 2011, 23:47
het hoort dat ze niet terugveren hč!
daardoor kan je hem ook als high/low filter gebruiken, dus het lijkt me totaal niet praktisch wat je hier zegt.

Sleight
4 april 2011, 00:18
Ik weet dat het de bedoeling is dat het niet terugveert ja.
Maar daarom dus ook mijn vraag ofdat er niet ook pedalen bestaan die wel terugveren?
Gewoon omdat ik met een goeie veer het fijner en comfortabeler vind spelen.

Riky
4 april 2011, 00:27
Ik weet wel dat er een soort mini wahwah pedaal is die je intrapt als een boss effect pedaal, maar dan als wahwah. De bedien je dus met je hak op de grond en je teen op het pedaal. Weet even zo snel niet van welk merk (iemand?), maar dat komt aardig in de buurt van een drumpedaal lijkt me.

tomdiedom
4 april 2011, 00:33
plutonium chi wah wah ofzo iets. Ben te lui om het op te zoeken.

Dirk_Hendrik
4 april 2011, 08:44
Is er een dunlop crybaby variant met veer. Anders is er ook nog de Morley Bad Horsie. Ook mét veer dus.

Tankman
4 april 2011, 10:41
De Ibanez Wheeping Demon wah kun je instellen om terug te veren. Je kan ook de spanning ervan aanpassen zodat hij steviger is om in te trappen, zoals de TS omschrijft.

HaroldA
4 april 2011, 13:28
Anders is er ook nog de Morley Bad Horsie.

+1, De Bad Horsie heeft een vrij fijne veer er in zitten. Ook hoef je die niet uit t e schakelen, hij gaat vanzelf uit als hij weer omhoog staat.

arcane
4 april 2011, 13:45
De Behringer Hellbabe veert wel terug.

refused199
4 april 2011, 13:47
De enige reden waarom die behringer dat doet is om je er zo ver mogelijk vandaan te houden;) Als ik de TS was zou ik gewoon een wah pedaal kopen wat voldoet aan je eisen (m.b.t. geluidskwaliteit) en er een grote veer onder monteren?:)

lollol
4 april 2011, 14:02
Het lijkt me inderdaad niet al te moeilijk om er een veertje in te stoppen;)

arcane
4 april 2011, 14:09
De enige reden waarom die behringer dat doet is om je er zo ver mogelijk vandaan te houden;) Als ik de TS was zou ik gewoon een wah pedaal kopen wat voldoet aan je eisen (m.b.t. geluidskwaliteit) en er een grote veer onder monteren?:)

Heb je je Hellbabe zelf ooit al eens geprobeerd dan? Ik ben er best tevreden mee.

refused199
4 april 2011, 14:31
Jazeker, anders zou ik mijn bevindingen er ook niet over posten, naar mijn idee is de behringer veel te rommelig. Ik heb hem eens uitgebreid vergeleken met een dunlop Q535 en zelfs met het wah effect uit een korg AX3000g, maar zelfs dat geluid was naar mijn idee nog bruikbaarder.

Bert Gitaar
4 april 2011, 14:45
Heb je je Hellbabe zelf ooit al eens geprobeerd dan? Ik ben er best tevreden mee.

Inderdaad een zeer goed en veel zijdig in te stellen Wah pedaal.
Met veel fine tuning mogelijkheden. Ook ik ben er zeer happy mee.
Maar als de naam Behringer valt op deze site, schiet vrijwel iedereen in een soort van stuip.
De meeste hebben ze niet eens geprobeert volgens mij en herhalen alleen wat ze gelezen hebben.
Het kost maar 4 á 5 tientjes dus kan het niks wezen en zal het wel troep zijn.

Iets van Behringer voorstellen is als vloeken in de kerk, en niet zo'n beetje ook.

refused199
4 april 2011, 15:41
Bert,
Wie zegt dat je het niet mag voorstellen? Dat heb je mij niet horen zeggen hoor, van mij mag je. Niet zo zielig doen;)
Waarschijnlijk heb je mijn voorgaande post gemist waarbij ik al vermeld dat ik wel degelijk weet wat ik op dat moment afkraakte. Ik heb het dus met andere dingen vergeleken en weet dus waar ik het over heb. De conclusie die ik vervolgens getrokken heb was dat er veel beters op de markt is. Niet voor de prijs van een hellbaby misschien, maar goed geluid kost over het algemeen ook wel wat centen..;)
Nu stelt natuurlijk iedereen andere eisen aan een product en daar is niks mis mee. Daarom is het juist zo fijn wanneer er in verschillende prijs en kwaliteits klasses voor ieder wat te vinden is. Als jij hartstikke blij bent met die wah dan is dat prima, vind ik helemaal top voor je, zou ik ook zeker over mijn mening over de wah heen lezen, maar zeg dan niet dat ik kritiek lever die ongegrond is en dat je van anderen hier behringer niet mag aanprijzen....

peter_heijnen
4 april 2011, 15:41
Die plutoneum chiwahwah veert idd terug. Datzelfde kan ook met een 'gewone' wah met wat elastiek.

Tankman
4 april 2011, 15:46
In hoeverre zou je eigenlijk een standaard Dunlop Wah kunnen ombouwen zodat hij en terugveert, maar ook vanzelf uit gaat als hij dan in Wah up stand terug staat?

Ik ben inmiddels het aanzetten van mijn Wah gewend en dat gaat gewoon prima.

Bert Gitaar
4 april 2011, 16:04
@refused199,

Mijn opmerking is helemaal niet persoonlijk bedoelt maar meer een opmerking.
Dat dit een beetje de tendens is van de meeste forum bezoekers over wat dan ook van Behringer. Bij het merk London City versterkers hetzelfde bijna.
Nee niet alles is even OK maar dat geldt voor ieder merk.

Ik lees altijd alle eerdere geplaatste post.

Tankman
4 april 2011, 16:10
@refused199,

Mijn opmerking is helemaal niet persoonlijk bedoelt maar meer een opmerking.
Dat dit een beetje de tendens is van de meeste forum bezoekers over wat dan ook van Behringer. Bij het merk London City versterkers hetzelfde bijna.
Nee niet alles is even OK maar dat geldt voor ieder merk.

Ik lees altijd alle eerdere geplaatste post.

Je moet wel toegeven dat het geen topspul is. Het breekt ook makkelijk en meestal klinkt het gewoon niet goed. Het enige van Behringer waar ik persoonlijk goede ervaringen mee heb is de grote 48 kanaals mengpanelen. Ze zijn ideaal als ze werken, maar ook deze gaat vaak en makkelijk kapot.

Een maat van me heeft er daarom ook 3 of 4. 1 als main board, 1 als backup en 2 als donor. Nou zou je kunnen zeggen dat hij voor het geld wel 1 goede had kunnen kopen, maar het waren allemaal superkoopjes en voor wat hij daadwerklijk betaald heeft, koop je geen andere.

Bert Gitaar
4 april 2011, 16:20
Een maat van me heeft er daarom ook 3 of 4. 1 als main board, 1 als backup en 2 als donor. Nou zou je kunnen zeggen dat hij voor het geld wel 1 goede had kunnen kopen, maar het waren allemaal superkoopjes en voor wat hij daadwerklijk betaald heeft, koop je geen andere.

De technische gegevens van deze spullen zoals s/r verhouding en meer van dergelijke dB getalletjes zullen dan toch wel OK zijn. Anders gebruik je het niet. Het oor wil namelijk ook wat. En al deze dB getallen zijn meestal wel OK. Ik schaf iets aan, door de lijst met technische getallen te vergelijken.
Als het de moeite niet waard is, dan vermelden ze het niet eens. Let daar maar op bij andere merken.

Dirk_Hendrik
4 april 2011, 17:21
Tsja...
Ik schaf meestal iets aan omdat het zichzelf kwalitatief bewezen heeft. Behringer bewijst zichzelf al jarenlang als goedkoop en heftig onbetrouwbaar.

Jeroen_K
4 april 2011, 18:04
De Ibanez Wheeping Demon wah kun je instellen om terug te veren. Je kan ook de spanning ervan aanpassen zodat hij steviger is om in te trappen, zoals de TS omschrijft.

En hij heeft ook een eq en een bass functie (goed voor downtune, waar Tankman m waarschijnlijk ook voor gebruikt?)

Riky
4 april 2011, 20:38
Tsja...
Ik schaf meestal iets aan omdat het zichzelf kwalitatief bewezen heeft. Behringer bewijst zichzelf al jarenlang als goedkoop en heftig onbetrouwbaar.

amen! .........

mel-aers
5 april 2011, 16:07
Ik heb zelf een Morley Mark Tremonti Wah,

Geweldig pedaal. Zit een goede veer in die altijd de wah terug brengt naar de standaard positie als je je voet eraf haalt.

marter544
6 april 2011, 01:29
Ik zou ook eens kijken naar de Bad Horsie I of II. Ik had de II (dom dat ik die weg gedaan heb), met een veer en gaat vanzelf aan en uit wanneer je het pedaal beweegt, ideaal. Hij is wel een stukje extremer kwa geluid dan de standaard crybaby.

rocker_71
6 april 2011, 10:42
Heb zelf een Modtone Wah en daar kun je de stijfheid zelf instellen dmv een schroef.
Best handig, want out of the box was ie te soepel, dus ik heb hem wat bijgesteld.