PDA

View Full Version : Fender Blues deluxe RI problemen



hugo123
3 april 2011, 15:03
Ik heb een tijd geleden een Fender Blues deluxe gekocht. Deze amp heeft me een hele tijd goed bevallen en nu nog steeds klinkt ie oke. echter niet beter. Op clean is hij of te schel of te bassig, er is nooit een lekkere tussenin sound te vinden. Zijn er makkelijke modificaties, denk aan buizen vervangen, etc. die ik zou kunnen doen om de amp beter te laten klinken? Ook heb ik gelezen dat de speaker er niet echt goed bijpast.. Welke speaker zou beter zijn?
Ik ben trouwens nu ook best verliefd geworden op de vox tone, helden van mij spelen hier ook op, Edge, Brian May, etc. Ik zou ook de BD kunnen verkopen en een AC15C1 terugkopen, of zou dit geen goed idee zijn? Of klinkt een AC15 niet als een AC30 in dat geval zou marktplaats misschien een optie zijn voor een 2e hands AC30. Ik denk, hoop, dat ik rond de 500 euro terug krijg voor de BD.

Alvast bedankt!

hugo123
3 april 2011, 15:43
oke, ik wil héél graag een vox! Heeft iemand niet een goede rede waarom het absoluut éssentieel is dat ik een vox neem:seriousf: Heeft een AC15 genoeg headroom om in een band overeind te blijven? Ook clean?
En is dit wat:
http://link.marktplaats.nl/435678533 beter dan de moderne series?

Pepe
3 april 2011, 16:39
Zo, dat is snel om.
Je vragen zijn alleen door jou te beantwoorden, kijk maar.

Heeft iemand niet een goede rede waarom het absoluut éssentieel is dat ik een vox neem
Niet een niet goede reden hebben in ongeveer hetzelfde als een patatje zonder met met bestellen.
Heeft een AC15 genoeg headroom om in een band overeind te blijven?
Zolang je hem niet omver loopt.

Of een seventies AC beter is dan een moderne?
Wat is beter? Gebouwd? Geluid? Wat verwacht je te horen?

Van die dingen.

hugo123
3 april 2011, 16:44
Goed punt, dat van die rede was meer een grapje zodat ik het voor mezelf kan verantwoorden dat een vox een goede aanschaf is;)

Met overeind blijven bedoel ik qua headroom enzo, blijft ie lang clean of moet ik dan toch een AC30 nemen?

En die 70'er jaren vox, je hoort altijd vintage is beter enzo, dus qua sound zal zoiets beter zijn dan die serie nu met die celestion speaker?

Pepe
3 april 2011, 16:53
Een AC15 gaat hard. Maar of het hard genoeg is hangt af van de context. Dat bedoelde ik met omverlopen. Alleen jij kent de context.
Maar zoals gewoonlijk scheren mijn bloedserieuse symbolieken finaal langs hun doel, ik wen er aan.

Wat de seventies AC 30 betreft, ik neig zelf ten alle tijden naar de oude dingen wat geluid en mojo betreft. Maar ik kan het me permiteren.
Dwz. zo'n oude amp vergt meer onderhoud. Het kraakt wat meer, d'r gaat 's wat kapot. Het is als een lastige vrouw maar spetterende sex.

Misschien ben je beter uit met een leuk en aardig vriendinnetje.
Weer van de fijne symboliek he, ik zeg het er maar bij.

muziekschuur
3 april 2011, 17:59
Speel ook es op een AC50. Betaalbaar leuk combo.

Probeer es een grafische eq pedaal.

Hier een betaalbaar pedaaltje (49 euro)
http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3Dgraphic%2Beq%2Bpedal%26ManufacturerName%3DFame

Ribo89
3 april 2011, 17:59
Als je de blues deluxe RI verkoopt moet je maar ff pm'en ;). Ik ben er namelijk naar op zoek.

hugo123
3 april 2011, 18:29
Ik ga deze week de AC-serie testen! Maar is er iemand hier met een AC15 die kan vertellen of ie clean over een stevige drummer gaat?

Fireburst
3 april 2011, 21:26
Ik denk dat de kwaliteiten en gebreken van de Vox AC15 hier al uitvoerig zijn gepasseerd, misschien eerst eens via de zoekfunctie wat inlezen ?

Niet lullig bedoeld hoor, gewoon omdat je dezelfde dingen niet kunt blijven herhalen (en lezen, in mijn geval).

hugo123
3 april 2011, 23:32
Ik ga zaterdag waarschijnlijk naar tonika dus dan kan ik lekker testen, maar ik heb een vraag. Ik ga de AC15C1 testen en ze hebben bij tonika de AC30CC1 nog op voorraad, met de neodog speaker, er staat op de site dat deze ook verkrijgbaar is met de blue alnico, maar dat kan toch niet? Verder leveren ze de AC30C2 wel maar die kan ik niet testen. Moet ik de CC2 wel testen? Ik las dat die andere (betere?) speakers heeft.

nico verduin
4 april 2011, 07:00
er staat op de site dat deze ook verkrijgbaar is met de blue alnico, maar dat kan toch niet?Want????? Misschien zet Tonika die speaker er zelf in???

hugo123
4 april 2011, 08:19
Ik dacht dat de blue alnico 15 watt was! Dus dan zou een AC30 hem toch opblazen..

Little Jay
4 april 2011, 09:44
Voordat je je BD wegdoet nog even het volgende proberen: zet eens alle toonregelaars op 10 en regel de tone vanaf je gitaar: dááááág bass-heavyness, hallo klassieke Fender-sound. Klinkt prima in balans dan. Eventueel presecence en/of treble een beetje minder om de ruis in toom te houden (met kwalitatief goed buis in V1 positie meestal niet nodig). Zo doe ik het met de mijne (geen re-issue maar de inmiddels als vintage en klassiek bestempelde originele amerikaans versie..... :D )

Als je dan nog steeds een Vox mooier vindt, moet je inderdaad voor de Vox gaan.

Ik ken zelf de AC15 niet, maar ik vind in de meeste bandsituaties 15 watt uit 2xEL84-buizen te weinig. Niet qua volume, maar 't blijft niet meer clean. Maar ik wil dan ook een knallend superclean geluid als basis.
Wil je altijd een randje en wil je dat niet op oorverdovend volume dan zou een AC15 wel eens ideaal kunnen zijn, maar ik vind zelf dat de meeste 2xEL84 amps naast een stevige drummer al veel meer dan een randje produceren.

Zoals Pepe al zei: alleen jij kunt bepalen of 't werkt voor jou.

Little Jay
4 april 2011, 09:46
Ik dacht dat de blue alnico 15 watt was! Dus dan zou een AC30 hem toch opblazen..

Een AC30 heeft toch 2 speakers? Twee 15 watters kunnen (in theorie) 30 watt aan heb ik me altijd laten vertellen.

hugo123
4 april 2011, 12:40
Een AC30 heeft toch 2 speakers? Twee 15 watters kunnen (in theorie) 30 watt aan heb ik me altijd laten vertellen.

Precies, maar op die site stond een 1x12 ac30 met alnico blue maar dat kan toch niet? Is de 2x12 beter dan 1x12? Dan zou het dus wel de CC1 met neodog tegenover de C2 met greenbacks zijn. Weet iemand waar ik de vox AC30C2 kan testen, tonika heeft hem niet op voorraad, en de snaar ook niet!

hugo123
6 april 2011, 10:13
Welke serie vinden jullie beter? De CC of de C serie?

hugo123
9 april 2011, 19:46
Vandaag de C2 serie getest, echt wauw, wát een versterker! Ben helemaal overtuigd dat een AC30 echt iets voor mij is! Is de CC nog beter, of zal ik gewoon de C2 nemen? In de winkel kon ik hem niet uittesten met treble booster, weet iemand of dit een lekkere brian may sound geeft?

lauke_101
9 april 2011, 20:58
Ik heb een AC30CC1, met NeoDog inderdaad en je hebt gelijk, als je daar een 15 watt speaker in zet dan kun je waarschijnlijk gedag zeggen tegen je amp en hallo tegen een boel mysterieuze blauwe rook.
Overigens, je hoort wel een en ander aan verhalen op internet over dat die NeoDog speaker kut klinkt en steriel is en weet ik wat. Ik vind hem vooral loepzuiver in zijn weergave; oftewel hij draagt zelf niet erg sterk bij aan de klankkleur. Bovendien klinkt hij heel erg strak en het scheelt een paar kilo sjouwen. Wil je die klassieke AC30 'jangle', dan moet je echt een andere speaker hebben, dat geeft deze je niet zo. Wil je gewoon een onwijs lekker clean en/of vette scheur, dan kan hij je een hoop bieden.

Even over het verschil CC en C series: heb zelf ook de C 2x12 combo wel eens aan de tand gevoeld, ik vond hem wat meer bijtend, hij wilde wat liever scheuren en rocken. Clean knalde er behoorlijk uit, vrij direct, maar dat is niet per definitie negatief (of positief). Ik speel veel rockabilly en dat doe ik liever op mijn CC1.

Mocht je ooit toevallig in Venlo of omstreken zijn, dan kom gerust eens luisteren als je wil ;)

HalfBlindLefty
9 april 2011, 22:32
ik neig zelf ten alle tijden naar de oude dingen wat geluid en mojo betreft.

MHh ik heb nog wel een buurvrouw in de aanbieding, op vol volume prikt ze prima door de mix.