PDA

View Full Version : De zoektocht naar een reverb....



Buzzel
3 april 2011, 11:32
Hey,

Ik ben momenteel op zoek naar een reverb. Aangezien er in mijn bassman geen reverb zit en ik toch een klein beetje reverb wil. Ik wil graag een reverb waarbij ik de intensiteit van de reverb kan instellen, maar ook hoe hard de reverb over het gitaargeluid heengaat.

Ik ben de volgende pedaaltjes tegen gekomen:
Hall of fame (http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_hall_of_fame.htm)
Holy grail plus (http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_holy_grail_plus.htm)

Ze kosten beide 125 euro en ik wil eigenlijk ook niet hoger gaan dan dit bedrag.

Bij voorbaat dank :)

Groet Buzzel

Buzzel
3 april 2011, 16:11
Nou, laat maar:seriousf: Ik zag een uurtje geleden een holy grail plus op marktplaats. die kan ik natuurlijk niet laten liggen, dusss een holy grail is het geworden:seriousf:

Pepe
3 april 2011, 16:29
Da's mooi.
Wegens spam mocht ik niet reageren maar het kan nou toch geen kwaad. Die van mij ligt op de stapel in de hoek. Bruikbaar, daar niet van, maar over-over compleet en bij het inschakelen gaat het originele geluid behoorlijk achteruit.
Het kan ipv aan de oren tussen de oren liggen maar daar schiet ik weinig mee op.

Buzzel
3 april 2011, 17:09
Je had altijd een PM mogen sturen hoor. maakt mij niks uit ;) zolang je de mods het maar niet laat zien/horen :seriousf:

Buzzel
7 april 2011, 17:18
Die holy grail klinkt geweldig! Het wordt voor mij wel is tijd om een goeie voeding te scoren in plaats van de losse adaptertjes.

Maar dit ding is ook wel grappig. Ik draaide het pedaaltje oven open om te kijken wat er in zit. En zelfs daar staat nog reclame:???: de boodschap luidt 'listen to cookie galore' nou dat blijkt een gekke elektro pop band te zijn. Vraag me toch wel af hoe die boodschap daar komt....

Ook is wel leuk dat er op de voorkant groot staat 'made in NYC, usa' en in de binnenkant staat vrolijk 'ncs Made in Japan' :seriousf: stelletje huichelaars die amerikanen.

barno
7 april 2011, 17:25
als je binnen enkele maanden ruis van de holy grail beu wordt: fender reverb tank kopen, kost wat maar beter is er niet. soit, holy grail is dik ok, heb ik altijd bij als backup want zo 'n tank met buizen kan wel es bedrijfsonzeker zijn...

Buzzel
7 april 2011, 17:28
als je binnen enkele maanden de hopen extra ruis van de holy grail beu wordt: fender reverb tank kopen, kost wat maar beter is er niet. no kiddin, holy grail is ok, heb ik altijd bij als backup want zo 'n tank met buizen kan wel es bedrijfsonzeker zijn...

tja dan moet ik wel een kwart jaartje werken....vandaar een holy grail ;) Ik heb de holy grail ook alleen voor een beetje reverb, niet overdreven veel of wat dan ook. Ik heb al wel ontdekt dat als ik de holy grail op een aparte adapter doe er amper geluid is, en ik heb nog wel meer vervuilende pedaaltjes (wah, ts en een gekke goedkope budget flanger) dus het is niet alleen de holy grail. Ik denk om een bbs supa charger te gaan kopen. de beste in zijn prijsklasse (in mijn ogen)

wireman
8 april 2011, 04:40
Ik zou voor het 9v spul 'gewoon' voor een onespot gaan.. Topdingen! Als je het wat meer profi aan wil pakken zou ik voor de Voodoo labs pedalpower 2 gaan, maar ja.. 190 euro.. dat in tegenstelling met een one spot van twee tienen.. Ik heb op mn board een stekkerdoos (beveiligd)en er twee one spots voor het 9v spul, een EHX 18v adapter voor mn Mistress op zitten. Werkt poifekt.. wbt de reverb. Ik heb een Malekko Chicklet uit de omnicron serie.. ook niet verkeerd en heerlijk compact.. (ong. 3/4 van een MXR pedaal) Ik wil nog een delay uit die serie.

BillyChaos
8 april 2011, 07:18
als je binnen enkele maanden ruis van de holy grail beu wordt: fender reverb tank kopen, kost wat maar beter is er niet. soit, holy grail is dik ok, heb ik altijd bij als backup want zo 'n tank met buizen kan wel es bedrijfsonzeker zijn...

De vanamps reverbs zijn ook zeer goed!
Als je een goede spring wilt :cooler:
Ik heb de mijne 2dehands 150 betaald, en beter vind je gewoon
niet voor zo'n prijs. Als je digitaal wilt kijk zeker naar de
wet reverb, ben de firma naam vergeten is iets met een N technology ofzo.
Zeker checken beste digitaaltje en beste spring die ik al hoorde die wet en
vanamps!

Buzzel
8 april 2011, 11:51
Ik zou voor het 9v spul 'gewoon' voor een onespot gaan.. Topdingen! Als je het wat meer profi aan wil pakken zou ik voor de Voodoo labs pedalpower 2 gaan, maar ja.. 190 euro.. dat in tegenstelling met een one spot van twee tienen.. Ik heb op mn board een stekkerdoos (beveiligd)en er twee one spots voor het 9v spul, een EHX 18v adapter voor mn Mistress op zitten. Werkt poifekt.. wbt de reverb. Ik heb een Malekko Chicklet uit de omnicron serie.. ook niet verkeerd en heerlijk compact.. (ong. 3/4 van een MXR pedaal) Ik wil nog een delay uit die serie.

De enigste onespot die ik ooit heb gehad maakte zoveel kabaal alsof het leek dat er een vliegtuig overvloog, dus ik heb daar geen zin in. Ik zelf dat ik toch voor deze (http://www.bbesound.com/products/stomp-boxes/supa-charger.aspx) ga. Mr. dynamite heeft hem ook en hij doet het top. Hij heeft genoeg uitgangen van 100Ma en 2 van 200Ma tevens zijn ze allemaal schakelbaar naar hogere voltages en hij is nog geïsoleerd ook. en dat voor een prijs van 135 euro :crazyhappy:


De vanamps reverbs zijn ook zeer goed!
Als je een goede spring wilt :cooler:
Ik heb de mijne 2dehands 150 betaald, en beter vind je gewoon
niet voor zo'n prijs. Als je digitaal wilt kijk zeker naar de
wet reverb, ben de firma naam vergeten is iets met een N technology ofzo.
Zeker checken beste digitaaltje en beste spring die ik al hoorde die wet en
vanamps!

Ik heb die vanamp overwogen. Klinkt inderdaad erg goed, alleen is deze nog minder te vinden 2de hands als de holy grail. Tevens is die vanamp toch een slag groter. Dat fietst nogal lastig naar het oefenkot. En zoals ik al zei. Ik wil een achtergrond reverb voor alle songs omdat ik niks toch te vlak vind. De meesten gebruiken daarvoor de onboard reverb maar die heb ik niet, dus dan moet je wat anders verzinnen ;)

Ik hem gisteren gebruikt tijdens het repeteren met de band. En het is een goeie toevoeging aan mijn sound.

geert1976
8 april 2011, 11:56
Een Fender tank, is eigenlijk wel een beetje the holy grail.

Je kunt ook op zoek gaan naar een oude Quadrasound box, van bijvoorbeeld Marlboro.

Een reverb uit een pedaaltje.... ik word er niet opgewonden van:)

Buzzel
9 april 2011, 17:11
Komen ze nu met alternatieven:mad: kijk als jullie dat nou wat eerder hadden gezegd.






Just kiddin' Ik ben hartstikke tevreden met mijn holy grail..

tillens
10 april 2011, 22:42
Carl Martin heeft een nieuw pedaal... de head room. schijnt tof te zijn. Heb em op de messe gezien, niet gehoord, maar zag er goed uit.

wireman
11 april 2011, 10:27
Ik denk dat de reverb zo'n beetje het enige effect is wat ik nagenoeg bij ALLE nummers aan heb staan.. Heel lichtjes een lichte reverb erin.. gewoon net lekker.. vooral niet overheersend. Het is meer een onderdeel van mn sound en niet zozeer een effect wat ik gebruik.
Misschien toch ook maar inderdaad een keer tijd om eens voor een goeie tank te gaan kijken.. Hoewel ik mijn Malekko Chicklet erg overtuigend vind.