PDA

View Full Version : Probleem net Alesis nanoverb



matto
3 april 2011, 09:25
Mijn Alesis nanoverb begint soms spontaan te "hoesten" .
De outputs zitten aangesloten op de effect returns en de input L (mono) is aangesloten op de effect send.
Als ie een uurtje of zo heeft aangestaan komt er soms zomaar ineens een soort hoestend galmgeluid uit de speakers.
Het input signaal lampje licht dan ook op.
Als ik de verbinding tussen effect send en de input losneem verandert het niet.
Het "hoesten" zal dus ergens in de nanoverb ontstaan.
Iemand bekend met dit probleem?
Een nieuwe kost € 99 dus wegbrengen voor reparatie zal waarschijnlijk niet interessant zijn.
Ik heb alle verbindingen van de chassis jack aansluitingen al schoongemaakt en doorgesoldeerd.

nico verduin
5 april 2011, 10:08
Alle solderingen ook gecontroleerd? Als er in de voeding iets niet goed zit, vertaald dat in een storing in het circuit en dat zou op de input kunnen terugkomen.

matto
5 april 2011, 19:13
Solderingen allemaal nagelopen met de soldeerbout , alle elcos gemeten met de ESR meter.
Eentje gaf een afwijkende waarde t.o. v. de verwachting.
Deze heb ik nu ook meteen maar vervangen.
Nanoverb staat nu warm te draaien om te zien of het probleem zich nog weer voordoet.

onrust nv
5 april 2011, 19:21
Probeer hem eens stereo in en stereo out te gebruiken. Want volgens mij is de nanoverb niet zo erg geschikt voor mono in, stereo out.

matto
5 april 2011, 23:16
Kan ik de inputs doorlussen dan?
Ik heb n.l . alleen maar de beschikking over een send en twee returns.

onrust nv
6 april 2011, 02:08
Je kan de mono send misschien met een stereo chorusje(ibanez ofzoiets) of een mono split kabel stereo maken.

Dirk_Hendrik
6 april 2011, 07:50
Dat niet mono in stereo out gebruiken.... lijkt me vooralsnog ongefundeerde onzit. Verkaar u nader heer onrust..

matto
6 april 2011, 19:53
Hij heeft na het doorsolderen en het vervangen van de elco nu zo'n 3 en een half uur aangestaan.
Tot nu toe heeft ie nog niet weer gehoest.
Ik begin voorzichtig te denken dat ie gerepareerd is.