PDA

View Full Version : Engl Powerball versus Engl Savage



Marc Oblivian
19 mei 2003, 13:26
Okeej!!

Het gaat nu dus tussen de Powerball en de Savage 120.....
De Powerball is naar ik begrijp meer geschikt voor metal.
Heb echter geluiden horen opgaan dat ook dit een zeer veelzijdige versterker is en aangezien ik niet bang ben voor een beetje high gain ben ik ook wel erg geintt. in deze veresterker.

Mijn vraag is echter of deze versterker wel echt zo veelzijdig is, of komt hij alleen tot z'n recht in het high-gain segment?
Ook: wat zijn de verschillen tussen de schakelmogelijkheden van de Savage en de Powerball?

LordRiffenstein
19 mei 2003, 14:01
Marc,

de PB is zeker niet enkel geschikt voor metal ,verre van. Je kan er zeker ook een lekkere crunch uit krijgen en het clean is ook te gek. Wat schakelmogelijkheden betreft heb je bij de Savage 4 kanalen, 2 masters, 2 presence en rough/smooth voor kanaal3 en 4. Voor de Powerball is dat 4 kanalen, 2 masters en de Open/Focused.

Groeten,

Yoeri

gerrekat
19 mei 2003, 14:47
Ik sluit me bij Yoeri aan,

Ik heb een powerball en geloof me het si van de veelzijdigste high gain heads die ik ooit gespeeld heb!

OK een Diezel VH-4 is ook niet mis!

De clean is perfect sommige zeggen zefs fenderish, zo ver wil ik iet gaan maar zeer goed is ie wel!

de crunch is super ik heb uit geen enkele versterker zo'n overtuigend AC/DC geluid gekregen.

Ik heb ook een Peavey XXX die klinkt ook erg vet maar heeft dus echt geen "in between" sounds, het is of metal of clean!

De POWERBALL dekt alle gebieden af.

De Open/focussed mode is super daarmee kun je je geluid heel erg inkleuren.

wat ik supercool vind van de PB is de depth punch die in en uit te schakelen si de verserker heeft op zicvhzelf al behoorlijk wat low end maar met de depth punch in is het gewoon beestachtig (teveel naar mijn smaak zelfs maar voor wat modernere muziek perfect!)

Ook de geintegreerde Noise Gate met verstelbare threshold is super en werkt feilloos!

Maar de SAVAGE is ook zeker zo veelzijdig is een moeilijke keus, ik vond de pB wat brutaler en meer in your face!

gerrekat
19 mei 2003, 14:48
Ik sluit me bij Yoeri aan,

Ik heb een powerball en geloof me het si van de veelzijdigste high gain heads die ik ooit gespeeld heb!

OK een Diezel VH-4 is ook niet mis!

De clean is perfect sommige zeggen zefs fenderish, zo ver wil ik iet gaan maar zeer goed is ie wel!

de crunch is super ik heb uit geen enkele versterker zo'n overtuigend AC/DC geluid gekregen.

Ik heb ook een Peavey XXX die klinkt ook erg vet maar heeft dus echt geen "in between" sounds, het is of metal of clean!

De POWERBALL dekt alle gebieden af.

De Open/focussed mode is super daarmee kun je je geluid heel erg inkleuren.

wat ik supercool vind van de PB is de depth punch die in en uit te schakelen si de verserker heeft op zicvhzelf al behoorlijk wat low end maar met de depth punch in is het gewoon beestachtig (teveel naar mijn smaak zelfs maar voor wat modernere muziek perfect!)

Ook de geintegreerde Noise Gate met verstelbare threshold is super en werkt feilloos!

Maar de SAVAGE is ook zeker zo veelzijdig is een moeilijke keus, ik vond de pB wat brutaler en meer in your face!

gerrekat
19 mei 2003, 14:49
Ik sluit me bij Yoeri aan,

Ik heb een powerball en geloof me het si van de veelzijdigste high gain heads die ik ooit gespeeld heb!

OK een Diezel VH-4 is ook niet mis!

De clean is perfect sommige zeggen zefs fenderish, zo ver wil ik iet gaan maar zeer goed is ie wel!

de crunch is super ik heb uit geen enkele versterker zo'n overtuigend AC/DC geluid gekregen.

Ik heb ook een Peavey XXX die klinkt ook erg vet maar heeft dus echt geen "in between" sounds, het is of metal of clean!

De POWERBALL dekt alle gebieden af.

De Open/focussed mode is super daarmee kun je je geluid heel erg inkleuren.

wat ik supercool vind van de PB is de depth punch die in en uit te schakelen si de verserker heeft op zicvhzelf al behoorlijk wat low end maar met de depth punch in is het gewoon beestachtig (teveel naar mijn smaak zelfs maar voor wat modernere muziek perfect!)

Ook de geintegreerde Noise Gate met verstelbare threshold is super en werkt feilloos!

Maar de SAVAGE is ook zeker zo veelzijdig is een moeilijke keus, ik vond de pB wat brutaler en meer in your face!

Marc Oblivian
19 mei 2003, 16:41
Bedankt jongens,

Het is toch wel errug moeilijk hoor!!
Met name omdat er nu ook een Powerball op Ebay staat. Anderzijds: misschien koop ik die Powerball dan ook wel nieuw via Beyers....ben ik van dat gelul van geen garantie enzo af... :grin:
Diezel vind ik effe wat te duur....weer een behoorlijk stukje duurder dan Engl....

gerrekat
19 mei 2003, 17:57
ja ik heb de VH-4 ook geprobeerd een superding maar voor metal vond ik de POWERBAL net effe brutaler, alhoewel de Diezel ook megavet was, tja als je het prijsverschil dan ziet ben ik toch voor de ENGL gegaan.

Echt een superbak, en ik heb hem ook bij beyers gekocht kijk wel uit de footswitch is los en kost 150 extra (is wel een HEEL mooi ding 6-button!)

In NL moet je de footswitch er overigens ook los bijkopen!

Beyers is een hele betrouwbare en nette zaak! ik krijg ven hen betere servive dan ik ooit van een nederlandse dealer heb gehad!

Speeddemon
20 mei 2003, 01:54
Hoe zit dat met korting by Beyers? Ik heb me laten vertellen dat Duitse muziekwinkels het begrip korting niet kennen zoals hier (waar er bij de kleinere winkels meestal 10-15% afgaat)

Ik wil graag een Savage SE kopen en die is ook niet al te duur bij Beyers.
Hoe lang is het rijden vanaf de grens trouwens?

Marc Oblivian
20 mei 2003, 08:28
Op 2003-05-20 01:54, schreef Speeddemon:
Hoe zit dat met korting by Beyers? Ik heb me laten vertellen dat Duitse muziekwinkels het begrip korting niet kennen zoals hier (waar er bij de kleinere winkels meestal 10-15% afgaat)

Ik wil graag een Savage SE kopen en die is ook niet al te duur bij Beyers.
Hoe lang is het rijden vanaf de grens trouwens?


Hey Speeddemon,

Ieme wil ook een Engl kopen, ik ook en jij ook..... nou dan moeten we zeker kwantumkorting kunnen krijgen als we samen kopen :grin:

LordRiffenstein
20 mei 2003, 09:11
Op 2003-05-20 01:54, schreef Speeddemon:
Hoe zit dat met korting by Beyers? Ik heb me laten vertellen dat Duitse muziekwinkels het begrip korting niet kennen zoals hier (waar er bij de kleinere winkels meestal 10-15% afgaat)

Ik wil graag een Savage SE kopen en die is ook niet al te duur bij Beyers.
Hoe lang is het rijden vanaf de grens trouwens?

Het begrip korting in een muziekwinkel is niet overal hetzelfde. In principe hebben ze een catalogus-prijs waarvan sowieso 20% afgaat. Sommige winkels noemen dit al korting. Uiteraard kan je dan nog proberen om extra korting te krijgen en ik heb hiermee al meer geluk gehad in Duitsland dan in Belgie. Een beter prijs voor je Engl dan bij Beyers ga je waarschijnlijk niet vinden maar als je bv een top + cab koopt krijg je waarschijnlijk nog wel wat extra korting. Vraag het in elk geval. Ik Keulen zijn ze sneller bereid korting te geven want er zijn meerdere winkels en je kan makkelijk prijzen vergelijken. Toen ik mijn Engl kocht (bijna 3 jaar geleden) kreeg ik bovenop de super prijs (400 euro minder dan in Belgie) nog eens een extra korting omdat ik het slim speelde: eerst testen, prijs vragen en dan zeggen dat je erover nadenkt, kreeg toen onmiddellijk de melding dat als ik in een andere winkel een betere prijs kreeg ze mij dezelfde voorwaarden zouden geven :smile:

Groeten,

Yoeri

PS Ik denk niet dat quantumkorting zal lukken

gerrekat
20 mei 2003, 09:49
Tja de prijzen bij Beyers zijn echt al minimaal veel korting zul je niet krijgen, ik heb het ook geprobeerd.

Toen ik de PB kocht hadden ze een speciale actie dat je voor 1480 de footswitch erbij kreeg, die was toen net afgelopen maar heb het toch nog gehad, dat scheelt ook best wel!

Maar die prijzen zijn echt super ik was hier 1649 plus 150 krijt geweest da'toch bijna 1800,en ik heb 1480 bestaald da's 320 pegels in mijn zak gehouden!

de verzendkosten zijn ook heel redelijk, laat ik het zo zeggen je rijd er niet voor heen en weer of je moet heel dichtbij wonen!

zZoRgO
20 mei 2003, 10:40
die actie is nu blijkbaar terug...

1470 voor pb
1480 incl. Footswitchen
35 € verzendingskosten voor Belgi๋ (vind ik best wel duur in vgl met Thomann (8€))
totaal van 1515€

Bij thomann zit je aan
1499 of 1465 (ze hebben blijkbaar twee prijzen???)
169 voor FS
8€ verzending
totaal 1642€ of 1676€...

LordRiffenstein
20 mei 2003, 11:46
Wel opletten bij Thomann want je moet daar eigenlijk via het Nederlands gedeelte gaan. Als je op de hoofdpagina komt moet je op het Nederlands vlaggetje klikken en dan zijn de prijzen anders. Er is nl. een nieuwe Europese wat ivm de BTW. Die is verschillend in de EU-landen en de nieuwe wet stelt dat als er verschil is tussen 2 landen, deze moet bijgepst worden als het om online-bestellen gaat dus andere prijzen voor Duitsers en Belgen/Nederlanders.

Groeten,

Yoeri

Marc Oblivian
20 mei 2003, 13:43
Vond trouwens die Framus Cobra top die op ebay.de stond ook errug interessant.
Zag er ook supermooi uit...hoogste bod was 1350E.
Zat eraan te denken om te bieden, maar was een beetje te laat...wel jammer.
Was ook een beetje een high-gain beest volgens mij en hij had een kanaaltje minder dan de Engls (Savage/Powerball)...nl 3 kanalen...maar wel een midi-aansluiting...
Moeilijk, moeilijk :grin:

Ben benieuwd hoe dat klinkt, m'n Heritage Black Beauty en zo'n versterker.. :lol:

Speeddemon
20 mei 2003, 13:54
Hey jongens, het beste wat ik zou kunnen doen is dus Beyers bellen, beetje onderhandelen en dan bestellen, zodat ze hem bezorgen?

Ik ken de Savage SE ondertussen aardig, dus ik hoef niet heel nodig daar erop te spelen.
Of ik moet een keer een dagje met m'n pa en z'n stationwagon ernaar toe rijden.

Trouwens, hoe vervoeren jullie 4x12" cabinets naar optredens? Ik neem aan dat zoiets niet zo maar in een gewone auto past.

En wat is het verschil in klank tussen de V60's en V30's (Vintage) in het cabinet?

LordRiffenstein
20 mei 2003, 14:22
Op 2003-05-20 13:54, schreef Speeddemon:
Hey jongens, het beste wat ik zou kunnen doen is dus Beyers bellen, beetje onderhandelen en dan bestellen, zodat ze hem bezorgen?

Ik ken de Savage SE ondertussen aardig, dus ik hoef niet heel nodig daar erop te spelen.
Of ik moet een keer een dagje met m'n pa en z'n stationwagon ernaar toe rijden.

Trouwens, hoe vervoeren jullie 4x12" cabinets naar optredens? Ik neem aan dat zoiets niet zo maar in een gewone auto past.

En wat is het verschil in klank tussen de V60's en V30's (Vintage) in het cabinet?


Als je er naarote gaat, let dan op wat je doet want ze hebben er nog veel ander leuk spul en ook duurder spul :smile:)

Ik vervoer mijn spullen in een Opel Combo maar de 4x12 pastte ook in de koffer van mijn Passat.

De V60s klinken warmer dan V30s. V30 heeft meer hoog mid maar ik vind dat de V60 lekker vol en warm klinkt met genoeg bas.

Yoeri

shredneck
20 mei 2003, 14:22
pochmodus aan/ wij hebben een bus, das dus geen probleem. pochmodus uit/

Raffel
21 mei 2003, 11:56
Op 2003-05-20 08:28, schreef Marc Oblivian:


Op 2003-05-20 01:54, schreef Speeddemon:
Hoe zit dat met korting by Beyers? Ik heb me laten vertellen dat Duitse muziekwinkels het begrip korting niet kennen zoals hier (waar er bij de kleinere winkels meestal 10-15% afgaat)

Ik wil graag een Savage SE kopen en die is ook niet al te duur bij Beyers.
Hoe lang is het rijden vanaf de grens trouwens?


Hey Speeddemon,

Ieme wil ook een Engl kopen, ik ook en jij ook..... nou dan moeten we zeker kwantumkorting kunnen krijgen als we samen kopen :grin:


Voeg mij ook ff toe joh :smile:

maarten
21 mei 2003, 13:43
mocht ik mijn versterker nou voor 650 kwijtraken, dan ben ik ook voor de powerball.

gaan we met zn aaaaaaalle met aaaaaaahaaaalle powerballs en agiles hallen :grin:

Speeddemon
21 mei 2003, 23:46
VET! Komen we aan met een man of 5 bij Beyers...
en dan in koor "Doe ons eens een stel Engls!" :grin:

maarten
22 mei 2003, 11:45
waar ligt beyers btw?

maar ik ben wel serieus, mocht ik mijn versterker nou kwijtraken voor 600 tot 650, dan wil ik echt wel een powerball

maarten
22 mei 2003, 20:17
bump, wie wil dr nou allemaal een powerball? i mean, als iedereen discount krijgt op agiles, dan wil ik ook wel wat op een powerball besparen