PDA

View Full Version : stroomvoorziening pedalen



m@rijn
2 april 2011, 17:22
Daar ik een totale leek ben op het vlak van pedalen heb ik een vraagje:

Ik wil mij een TC Electronic Polytune aanschaffen en ik wil die graag ook bij optredens constant op het podium hebben, zodat ik vlug ff kan bijstemmen. Ik speel nu met een MI audio blues pro en had daar dus graag mijn stempedaal bij aangesloten.
Maar nu is mijn (domme) vraag dus: hoe doe ik dit? Ik neem aan dat ik ze gewoon allebei met een patchkabel moet verbinden, maar hoe zit dat dan met de stroomvoorziening? Is dat dan voldoende dat ik enkel mijn MI Audio pedaal in de stroom steek? Of hoe werkt het?

dank u!

tomdiedom
2 april 2011, 17:54
pssst, bovenaan dit subforum staat een faq over voeding van pedalen. daar ga je het antwoord wel vinden.

-Martijn-
2 april 2011, 17:57
Op het onderstaande filmpje zie je de aansluitingen voor de voeding.
De uitgang kan je verbinden met de ingang van je Blues pro.

http://www.youtube.com/watch?v=Qp37lnL9dAM

m@rijn
2 april 2011, 20:39
ok bedankt, ik heb die FAQ doorgelezen, maar ik ben een totale a-technicus. Ik snap er maw. geen reet van. Daisychain e.d...?

dit is wat ik wil bereiken:
gitaar --> Blues pro pedal --> Polytuner --> amp

En ik weet dus niet hoe :). Ik neem aan dat ik de blues pro met een patchkabeltje moet verbinden met de polytuner. Maar wat dan met de voeding? Is het voldoende dat ik enkel een voeding van 9v steek in mijn blues pro pedal en geen voeding in de polytuner steek (dus ook geen batterij)? En hoe zou het wél moeten?

Ik weet dat dit een ongelofelijk stomme vraag is, maar ik ken niks van electronica. Hopelijk wil iemand me toch even duidelijk antwoorden :)

-Martijn-
2 april 2011, 20:45
Door het patchkabeltje gaat alleen een geluidssignaal, dus geen voeding...

Dit is het simpelste: Je MI Audio pedaal steek je in de stroom, en de TC Polytune ook. Ze hebben dan beiden gewoon hun eigen voeding.

Je kan ook 1 voeding voor beiden pedalen gebruiken, ik weet niet of dat kabeltje inbegrepen is. Dat kunnen ze je in de winkel vast wel vertellen.

bat
2 april 2011, 23:00
Vraag bij de muziekwinkel om een daisychain voor je adapter en ze weten wat je bedoelt. En opdat ook jij weet wat je bedoelt: een daisychain is een verdeelkabeltje met een plugje waar je het plugje van je adapter in steekt en waar een stuk of wat plugjes aan zitten die je weer in je pedaaltjes kunt steken. Als je er eentje ziet spreekt het waarschijnlijk voor zich.

Edit, plaatje:

http://www.effectpowersupplies.com/ekmps/shops/stompbox/images/5-way-daisy-chain-lead-4-p.jpg