PDA

View Full Version : Goede koop ?



WouterVD
2 april 2011, 11:16
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren mijn nieuwe gitaar en versterker gaan bestellen, versterker heb ik ondertussen al hier thuis staan. Kan nu toch niet meer terug, maar ik wou gewoon even jullie mening horen als ik een goede koop heb gedaan? :) Ohjah, ik heb tot nu toe altijd gewoon acoustisch gespeeld, dus is het elektrische nieuw voor mij.. :)

Gitaar: Ibanez RG350DX

http://www.keymusic.com/gfx_productcode/XL/121959/Ibanez-RG350DXZ-White.jpg

Versterker: Roland Cube 40 XL

http://www.instruments2go.co.uk/images/P/Roland%20Cube-40XL.jpg

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/Roland/Roland_CUBE-40XL_Controls.jpg

Mvg.

WouterVD

G.G.
2 april 2011, 11:20
Als je €2000 eur betaald hebt zeg ik SLECHTE KOOP. In andere gevallen met een realistische prijs denk ik dat je een hele mooie set hebt.

Gefeliciteerd.

SantaX
2 april 2011, 11:21
De cube heb ik geen ervaring mee, maar ik hoor vooral zeer positieve dingen. De rg350 ken ik dan weer wel. Daar is naar mijn bescheiden mening helemaal niets mis mee. Lekkere bespeelbare gitaartjes. Zou je eigenlijk een leven mee moeten kunnen doen. Het enige wat ik deze gitaartjes zou kunnen verwijten is dat ze misschien wel TE netjes spelen/klinken. Het speelt toch heel anders dan een tele ofzo zal ik maar zeggen. Maargoed, het ligt aan de prijs natuurlijk of je een goede koop hebt gedaan ;)
Maar wat nog veel belangrijkers is... wat vind jij ervan? :lp:

WouterVD
2 april 2011, 11:22
De Roland cube was 199 en de Ibanez was 411 :)

En wat ik er van vind? Ik was al een jaar aan het rond kijken, en mijn mening blijf uitgaan naar deze, dus gisteren maar gekocht :) Hoe hij speelt zal ik laten weten als hij binnen is :)

G.G.
2 april 2011, 11:24
Mooi toch, dan kan je er voor net 600 weer een hele tijd tegenaan.

SantaX
2 april 2011, 11:24
Als de rg nieuw is dan is dat een redelijke prijs. Het kan vast ergens 1 of 2 tientjes goedkoper, maar je ziet ze ook wel eens 1 of 2 tientjes duurder. Lijkt me een nette prijs dus eigenlijk. In elk geval ben je niet opgelicht en het is zeker geen miskoop!

WouterVD
2 april 2011, 11:25
Inderdaad, ik ben in heel veel winkels geweest, en in sommige winkels vroeger ze er 485 euro voor :s, dus ik vind het wel een redelijk goede koop :)

Mitch
2 april 2011, 11:27
Die Iba's moeten je ding zijn, maar de Cubes zijn prima voor het geld. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!

Liquid_Metal
2 april 2011, 11:30
Die Iba's moeten je ding zijn, maar de Cubes zijn prima voor het geld. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!

+1
Desondanks zijn die Iba gitaren ook veel kwaliteit voor het geld. De topicstarter zal vast met een reden voor een Ibanez zijn gegaan dus het lijkt mij een goede keuze.

SantaX
2 april 2011, 11:42
Die Iba's moeten je ding zijn, maar de Cubes zijn prima voor het geld. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!

Daarom zei ik ook al, misschien wel te netjes. Toch heb ik jaren erop gespeeld en met heel veel plezier. Nu ik wat ouder ben geworden is mijn smaak gewoon verandert. Daar past een hele snelle gitaar niet meer zo goed bij, nu mag het een beetje meer kraken :cheerup: Maar wegdoen zal ik ze niet snel. Daar zijn ze gewoon te goed voor. En wat ik wel echt een voordeel van de ibi's vind is dat er genoeg fretjes op zitten! Dat is een lifesaver vaak. Ook de brug vind ik nog steeds meesterlijk. Tís dat ik niet wil prutsen aan mijn strat, anders zou ik er zonder pardon een floyd op gooien.

G.G.
2 april 2011, 11:48
Heb zelf ooit een Yamaha RGX (ofzoiets) 612A gehad. Soortgelijke gitaar. Lekker slanke hals, super strak en erg lekker bespeelbaar. Is nu niet meer helemaal mijn ding. Speel liever op stratocasters die exact je spel en beperkingen laten horen, maar toch blijf ik erbij: Als dit je ding is, dan heb je echt een hele lekkere set.

SantaX
2 april 2011, 11:55
Zo eentje heb ik nog in het oerlelijk metallic groen staan. Doet inderdaad niet onder voor de ibi. Rgx470 uit mijn hoofd, maar daar durf ik even niet 100% zeker te zeggen. Pfff, ik moet hoognodig eens gaan opruimen :seriousf:

WouterVD
2 april 2011, 11:57
Jah, ik heb hem vooral gekozen om heel snelle riffs te spelen als Master of Puppets en Canon Rock en die dingen, en ik denk dat dit hier wel een geschikte gitaar voor zou zijn, word alleen HEEL VEEL oefenen :D

SantaX
2 april 2011, 12:03
Dan heb je de perfecte gitaar gekozen. :ok:

LesPaul1612
2 april 2011, 15:31
volgens mij heb jij een goede keus gemaakt:crazyhappy:

Ibanezzen zijn geweldige gitaren als ze je ding zijn. Mooi strak, punchy geluid. Geweldig voor een beetje metal. Voor blues enzo vind ik ze helaas vreselijk. Tele's of strats of LP's hebben gewoon wat meer karakter voor die muziek.

maar als jij graag lekker snelle riffjes wil spelen zit jij helemaal goed met die set. Ampje even lekker op r-fier. Volume opengooien en GAAN!

Fireburst
2 april 2011, 15:35
Goed ook van Roland dat ze het concept Cube steeds verder evolueren, ik zie er nu al een looper functie en solo/boost bij staan ?
Ik heb een Cube30, was mijn eerste versterker en die houd ik bij om mee te nemen op reis en zo, en eigenlijk klinkt dat op laag niveau best ok.

SantaX
2 april 2011, 15:45
Dat zag ik net ook inderdaad ja. Ik was eigenlijk aan het denken om een kit te bestellen en er zelf eentje te bouwen. Tweed-achtig. Maar die looper... laat ik nu net een looper zoeken en ze eigenlijk te duur vinden, maar daar krijg je voor 75% van de prijs een complete versterker erbij :dontgeti: Begin me nu toch af te vragen of zo een cube misschien ook iets voor mij is, als oefenversterker voor thuis.

WouterVD
2 april 2011, 16:51
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de versterker en tijd hebben, moet je zeker eens dit filmpje bekijken, alles wordt uitgelegd over hem. :)


http://www.youtube.com/watch?v=JPNOgdmiW5U

SantaX
2 april 2011, 16:51
Bedankt Wouter! Even checken *biertje opentrekt*

WouterVD
2 april 2011, 17:30
Okee ;) Ik kan niet wachten tot ik achter m'n gitaar mag, normaal gezien is het woensdag :D

SantaX
2 april 2011, 17:36
Kan het me voorstellen ja! Toevallig eind vorig jaar zelf een nieuwe gitaar gekocht. Tussen bestellen en krijgen zaten ook 4 hele lange dagen. En in de tussentijd maar plaatjes kijken en op youtube checken naar anderen met zo een gitaar :seriousf: Achja, voorpret :seriousf:

WouterVD
2 april 2011, 17:39
Ik ken het :D

Exi
2 april 2011, 18:03
Doesn't beat een winkel in lopen en 2 uurtjes later met je nieuwe gear de winkel uitlopen, snel inpluggen thuis en genieten.;)

munkie
2 april 2011, 19:08
Leuke set al had ik de Ibbie 2dehands gekocht, zie je zat voor 200 ofzo. Floyd tremolo moet je van houden, hoop gedoe maar mits goed afgesteld blijft het echt op stemming. De 40XL is toch weer uitgebreider dan mijn Cube 60: aparte delay en reverb, looper, power squeezer. Niet slecht.

munkie
2 april 2011, 19:30
Nog 1 opmerking. Normale footswitches van andere amps gaan bij Roland niet werken. Dus moet je die vrij dure Boss pedalen kopen. Of je koopt 1 of meer synth/keyboard sustainpedalen. Ik heb 2 Yamaha pedalen van MP, 10 euro p.s. Werken perfect maar er zit een vrij kort stukje kabel aan. Dat wordt dus solderen.

WouterVD
2 april 2011, 19:54
Okee, bedankt voor de informatie, ik houd er rekening mee ;)

wietse
2 april 2011, 20:59
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren mijn nieuwe gitaar en versterker gaan bestellen, versterker heb ik ondertussen al hier thuis staan. Kan nu toch niet meer terug, maar ik wou gewoon even jullie mening horen als ik een goede koop heb gedaan? :) Ohjah, ik heb tot nu toe altijd gewoon acoustisch gespeeld, dus is het elektrische nieuw voor mij.. :)

Gitaar: Ibanez RG350DX

http://www.keymusic.com/gfx_productcode/XL/121959/Ibanez-RG350DXZ-White.jpg

Versterker: Roland Cube 40 XL

http://www.instruments2go.co.uk/images/P/Roland%20Cube-40XL.jpg

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/Roland/Roland_CUBE-40XL_Controls.jpg

Mvg.

WouterVD

oei iets met een floyd rose, daar moet je van houden, snaren vervangen kan een drama zijn om de boel daarna weer gestemd te krijgen als je niet weet hoe je dit moet doen.
ik heb een hekel aan die dingen, laatst van een samick met floyd alle zadels vervangen, dat was in een kwartiertje klaar, de boel weer afgesteld en gestemd krijgen heeft me wel 2 uren gekost.
verder prima gitaartjes maar ik was persoonlijk voor een hardtail of een standaard trem gegaan.

de versterker is niks mis mee, roland cube's zijn altijd goede aankopen.

WouterVD
2 april 2011, 21:32
Ik weet ook dat het HELE moeilijke zijn om te stemmen met nieuwe snaren, maar ik laat dat bij m'n leraar ook doen, die is daar nogal goed in :)

G.G.
2 april 2011, 21:41
Een floyd stemmen is niet moeilijk, zelfs snaren vervangen en stemmen is simpel na een paar keer oefenen en als je weet wat je moet doen.

Handleidingen genoeg op het internet.

Jasper.
2 april 2011, 22:46
Een floyd stemmen is niet moeilijk, zelfs snaren vervangen en stemmen is simpel na een paar keer oefenen en als je weet wat je moet doen.

Handleidingen genoeg op het internet.

+1 en je kan het je leraar ook wel laten doen, maar je moet het toch ook zelf kunnen. Ik speel nu dik 2 jaar met floyds en heb hem nu zomaar gestemd. Je moet gewoon even doorhebben hoe de snaren elkaar beinvloeden.

Mesjoggah
2 april 2011, 22:52
Dat is gewoon een mooi setje wat je een prima geluid en speelgenot gaat opleveren, die floyd komt wel goed, miljoenen mensen kunnen er mee omgaan dus waarom zou jij dat niet kunnen, lekker zelf prullen daar leer je heel veel van.

WouterVD
3 april 2011, 09:42
Okee, bedankt allemaal, ik zal er zeker foto's op zetten als ik hem heb :) Kzal dan kijken voor als het nodig is er ook zelf aan te prutsen xD kan niet veel verkeerd gaan denk ik zeker? :D

SantaX
3 april 2011, 10:24
Als je in het begin problemen wil voorkomen, dan zou ik persoonlijk bij het wisselen van de snaren ze 1 voor 1 wisselen en niet allemaal tegelijk eraf halen. Doe je dat laatste wel, dan klapt je floyd naar achteren en als je het nog nooit gedaan hebt, is het daarna even lastig om de intonatie weer goed te krijgen. Maar als je elke snaar los zou vervangen en voor je aan de volgende begint even de *rek* eruit haalt (aan de snaar trekken) en dan pas de volgende snaar gaat vervangen denk ik niet dat je tegen heel veel problemen gaat aanlopen. Als je eenmaal wat bekender bent met de brug en gitaar kun je altijd nog alle snaren tegelijk eraf halen bij het vervangen. Maar wat er al geroepen werd, er zijn miljoenen mensen met een floyd brug en dat is mijner inziens niet voor niets. Geweldige bruggen. Ik zou er zo eentje op mijn strat zetten.
Zal deze week eens kijken of je al foto's hebt geplaatst tussen het spelen door :D

munkie
3 april 2011, 12:30
Zal deze week eens kijken of je al foto's hebt geplaatst tussen het spelen door

+1: "Pics or it didn't happen"...:seriousf:

Nog even over die Floyd. Ik heb o.a. een ouwe S die het nu prima doet, met Edge Floyd. Maar daar heb ik wel een hele middag mee zitten klooien, hij stond helemaal met de kont omhoog. Uiteindelijk een Richwood :soinnocent: veer er in gezet, toen had ik pas de goede veerspanning.

WouterVD
3 april 2011, 12:32
Oei, dat klinkt minder, maarjah, ik zie wel, normaal zal dit geen problemen mogen geven. En foto's komen er zeker op ! :D

Exi
3 april 2011, 13:34
Als je in het begin problemen wil voorkomen, dan zou ik persoonlijk bij het wisselen van de snaren ze 1 voor 1 wisselen en niet allemaal tegelijk eraf halen. Doe je dat laatste wel, dan klapt je floyd naar achteren...
Gewoon een blokje hout of iets anders tussen de achterkant van de Floyd en de gitaar stoppen en hij kan niet naar achteren klappen. Dan kun je alles eraf halen (en de gitaar schoonmaken). Daarna snaren er weer op, stemmen en als je hem goed gestemd hebt, dan staat de brug weer goed en kun je het blokje hout weer verwijderen.

rozh
3 april 2011, 13:59
je kan ook zelf wat maken voor die footswitches: http://www.youtube.com/watch?v=6ik9HMzWY9k werkt perfect :D

WouterVD
3 april 2011, 15:39
Thaha, ja dat kan, maar ik zie het me zelf niet doen :D

SantaX
3 april 2011, 15:50
Hehehe ach de eerste 1 of 2 keer laten doen zodat je het eens gezien hebt. Daarna zelf leren, want nieuwe snaren opleggen is eigenlijk wel het enige echte onderhoud dat je echt zelf moet kunnen. De rest mag je iemand voor vragen of betalen, maar snaren wisselen en poetsen hoort erbij. En is ook wel echt handig ;) als ie na sluiten breekt en je moet gewoon spelen :D

rozh
3 april 2011, 16:48
Thaha, ja dat kan, maar ik zie het me zelf niet doen :D
had je t tegen mij of santax ? als je t tegenmij had, het is echt kinderspel omdat te solderen en een mooi ddoosje kan je zo kopen op internet

WouterVD
4 april 2011, 13:01
Ahjah goed :D

Btw: Nog 2 dagen normaal gezien, nu hopen dat er geen vertraging op zit :)

FlameDude
4 april 2011, 19:48
Wat is eigenlijk het verschil tussen de oude "normale" cubes en de XL versies?

WouterVD
4 april 2011, 23:06
Ik zal eerlijk zijn dat ik het zelf niet weet :D Maar ik ging eerst een gewone Cube kopen, maar toen ik dan een half jaar later (nu dus) hem wou kopen, verkochten ze alleen nog de XL-versies, en er was volgens mij geen prijsverschil, alleen maken ze alleen de 20, 40 en 80 Watt versie, en bij de vorige had je ook 15, 20, 30 ...

Dat is wat ik denk, misschien kunnen andere mensen je meer raad geven ?

WouterVD
5 april 2011, 13:01
PS: Heb juist bericht gekregen dat hij binnen is :) Ik ga er morgen achter want heb morgen ochtend nog 2 examens. Dan gedaan met examens, en kan ik HELE DAGEN spelen ! Ben happy hoor :D

Goeiemorgen
5 april 2011, 13:35
De XL cube heeft wat meer watt en is met de nieuwe features wat meer rock/metal gericht dan de oude Cube.

De Cube is dus wat klant en markt gerichter geworden aan gezien al die jochies tegen woordig alleen deathmetal spelen of iets in die richting

Venlonaer
5 april 2011, 13:40
En niet te vergeten snel eigen pic maken:ok:!

WouterVD
5 april 2011, 15:01
Komt in orde ;)

En inderdaad, ik ben van plan van vooral metallica te spelen, maar ook gewone riffs die niets met death metal te maken hebben :)
Maar ik zie mezelf niet echt funk of jazz spelen xD

wietse
5 april 2011, 15:34
Komt in orde ;)

En inderdaad, ik ben van plan van vooral metallica te spelen, maar ook gewone riffs die niets met death metal te maken hebben :)


dat komt mooi uit want metallica is geen deathmetal.

WouterVD
5 april 2011, 19:36
dat komt mooi uit want metallica is geen deathmetal.

Weet ik, maar bedankt ;)

wietse
5 april 2011, 19:56
Weet ik, maar bedankt ;)

dacht zeg het maar even, want je weet het nooit, we hebben er hier vroeger 1 gehad die er heilig van overtuigd was dat bruce springsteen metal was.

mesaman
5 april 2011, 20:08
ik vind bruce springsteen ook metal,what else?

WouterVD
5 april 2011, 20:10
Maar metallica is wel Heavy Metal ehj ? toch ?

rozh
5 april 2011, 21:54
metallica is klassiek duhh: http://www.youtube.com/watch?v=ziThYl6B2vw

WouterVD
6 april 2011, 12:55
Hehe, vind ik wel nog mooi :D

toneblo
6 april 2011, 12:57
metallica is klassiek duhh: http://www.youtube.com/watch?v=ziThYl6B2vw


Wat is black sabbath dan?:hide:

mesaman
6 april 2011, 19:01
ik vermoed dat black sabbath afrikaanse muziek is,kan toch niet anders?

WouterVD
6 april 2011, 23:56
Sorry dat de foto's wat later komen, maar kheb tot nu gespeeld, de buren zijn komen vragen dat ik zou stoppen :)

Hier de foto's:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/217450_1763913010243_1011635262_31592717_4762299_n .jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/206275_1763913570257_1011635262_31592718_8263982_n .jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/207191_1763913930266_1011635262_31592719_3824938_n .jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216526_1763914530281_1011635262_31592721_3314846_n .jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216690_1763914930291_1011635262_31592722_4124111_n .jpg

Ik ben er echt ONGELOOFLIJK blij mee :D

Dennis_Ajax
7 april 2011, 00:06
Je vrouw/vriendin slaapt links?

G.G.
7 april 2011, 00:14
Je vrouw/vriendin slaapt links?


Logisch toch? Anders zit zij tijdens het gitaarspelen steeds met die puntige ibanezkop tegen haar kop aan.

Exi
7 april 2011, 00:31
Pff, wat een kale muur. Koop er nog maar 3:ok:

WouterVD
7 april 2011, 09:14
Er komen er inderdaad nog bij :) Dit word m'n Guitar-Wall :D enjah m'n vriendin slaap links, op de momenten dat ik er een heb, word binnenkort 16 dus zo veel vriendinnen blijven er nog niet slapen :D

WouterVD
7 april 2011, 09:27
Nog 2 dan :D

http://img40.imageshack.us/img40/1349/07042011326.jpg

http://img35.imageshack.us/img35/6664/06042011320.jpg

Let niet op de rommel achter me, had op dat moment wel andere dingen om me mee bezig te houden dan opruimen :D

mesaman
7 april 2011, 09:40
mooie gitaar zeg...ik vind het wel wat hebben dat witte...

munkie
7 april 2011, 12:31
de buren zijn komen vragen dat ik zou stoppen

Dat is een goed teken ;) Mooie gitaar hoor. Handgreep erin frezen en je hebt bijna een JEM :speed:

20 gitaren en je hebt een groot geluk. 2 vriendinnen en je hebt een probleem :soinnocent:

Tunes
7 april 2011, 13:59
Is het niet beter om voor de aanschaf te vragen of je een goede koop hebt gedaan ?

SantaX
7 april 2011, 14:07
Dat ziet er mooi uit joh! Soundbites :soinnocent: :crazyhappy:

Goeiemorgen
7 april 2011, 14:09
Oeehh een witte gitaar :mmmm:

WouterVD
7 april 2011, 23:12
Hah, bedankt voor de reacties allemaal, ik ben er zelf ook heel blij mee :)