PDA

View Full Version : Herkomst gitaar



Ijselrobo 07
1 april 2011, 21:28
goedenavond...

toen ik net dit (http://www.musicradar.com/gear/all/guitars/electric/6-string-solid-body/dayton-standard-276301/review) aan het lezen was.. stond er tot mijn verbazing: "Country of Origin: China"
En ik dacht altijd dat mijn Blade Dayton Standaard uit Zwitserland komt.
Dus klopt het dat deze gitaar uit china komt? want Blade is een Zwitsers bedrijf.

En nog even wat info:
Op de gitaar zelf staat nergens "Made in ..."
Het enige wat te vinden is op de gitaar, is het serienummer: 135645.
De afwerking van de gitaar is ook super, wat bij de meeste Chinese gitaren niet zo is.

Grtz.
Ijselrobo 07

G.G.
1 april 2011, 21:32
Er zijn genoeg gitaren uit China waarvan de afwerking subliem is. Er zijn zelf Gibsons (Gibsuns) die bijna niet van echt te onderscheiden zijn en uit China komen.

Jajaaaa.. chinesen zijn niet alleen maar goed in bami bakken.

KurtFender
1 april 2011, 21:38
Er zijn genoeg gitaren uit China waarvan de afwerking subliem is. Er zijn zelf Gibsons (Gibsuns) die bijna niet van echt te onderscheiden zijn en uit China komen.

Jajaaaa.. chinesen zijn niet alleen maar goed in bami bakken.

Oke zijn Gibsuns gewoon fake kopies die van baggerslechte kwaliteit zijn of kopies die van goede kwaliteit zijn :???

Mr. Dynamite
1 april 2011, 21:48
Oke zijn Gibsuns gewoon fake kopies die van baggerslechte kwaliteit zijn of kopies die van goede kwaliteit zijn :???

Nee het verschilt, sommige komen ook uit de epi fabriek vernam ik.
En je gaat er GEEN kopen :angry:

KurtFender
1 april 2011, 22:37
Nee het verschilt, sommige komen ook uit de epi fabriek vernam ik.
En je gaat er GEEN kopen :angry:

Haha was ik ook niet van plan, maar waarom niet XD?

bat
1 april 2011, 23:09
Dus klopt het dat deze gitaar uit china komt? want Blade is een Zwitsers bedrijf.
Epiphone is een Amerikaans bedrijf, maar de gitaren komen voor het merendeel ook uit China. Fender is ook Amerikaans, maar veel gitaren zijn gemaakt in Mexico. Zegt dus niks. In jou geval heb je inderdaad een Chinees.


De afwerking van de gitaar is ook super, wat bij de meeste Chinese gitaren niet zo is.
Dat hangt er maar net vanaf wat de klant vraagt en hoe goed de kwaliteitscontrole is. Die Chinezen zijn prima in staat hele goede dingen te maken (jouw gitaar is daar een voorbeeld van), maar kunnen ook heel goed troep produceren.

Orbis
2 april 2011, 11:55
Chinezen maken niet per definitie rommel (hoewel het natuurlijk ook een aantrekkelijk land is om zooi te produceren). Bijvoorbeeld een iPhone is in China in elkaar gezet, maar niemand zal beweren dat dit geen kwaliteitsproduct is.

Terminus
2 april 2011, 18:56
Chinezen maken niet per definitie rommel (hoewel het natuurlijk ook een aantrekkelijk land is om zooi te produceren). Bijvoorbeeld een iPhone is in China in elkaar gezet, maar niemand zal beweren dat dit geen kwaliteitsproduct is.

Ooit een HTC eigenaar gezien? (of iemand die zijn iPhone als wekker gebruikt)


Hoezo nam je trouwens meteen aan dat de locatie van het hoofdkwartier het land van herkomst is? Dat is bij maar weinig gitaren onder de 1000 euro het geval.