PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul aanschaffen of niet?



Mafia66
1 april 2011, 21:08
Hoi mensjes lang geleden dat ik hier wat heb ik gepost :)

Ik had een heel simpele vraag, ik wil namelijk weer beginnen met gitaar spelen en dit wil ik doen met een leuke gitaar natuurlijk. Nou heb ik een tweedehandse Epiphone Les Paul Standard Ebony gevonden samen met een Roland Cube 30X. De gitaar heeft aan de achterkant wat krasjes en achterkant van de hals ook een kras op de lak en een kleine beschadiging aan een hoek.

Wat is volgens jullie een redelijk bedrag voor deze combinatie?

http://i52.tinypic.com/1y7nkx.jpg

http://i55.tinypic.com/16gl5zt.jpg

http://i51.tinypic.com/2928kte.jpg

http://i52.tinypic.com/2hz3ip2.jpg

http://i51.tinypic.com/2mpecfs.jpg

http://i51.tinypic.com/if0lmu.jpg

http://i53.tinypic.com/29mn6a9.jpg

KurtFender
1 april 2011, 21:15
Een Epiphone LP standard is nieuw geloof ik 329,-
En die cube ongeveer 200 als ik me niet vergis (NIET ZEKER!)

Ik zou bieden rond de 290... Succes!

macwilliams
1 april 2011, 21:54
Hey, das lang geleden goser.

Weet je toevallig het serie nr? Is er verder nog aan gesleuteld aan de gitaar? Andere elementjes ofzo?

Ijselrobo 07
1 april 2011, 21:59
http://i51.tinypic.com/2928kte.jpg

Zie ik dat nou goed.. zit er een scheur in de neck?

Mafia66
1 april 2011, 22:02
hey macwilliams!!
Ja dat is zeker lang geleden inderdaad :D
Leuk om nog herkend te worden zeg haha :P

Ik weet de serienummer niet heb er net om gevraagd via mail en ook of er aan is gesleuteld. Zodra ik mail terug krijg zal ik het posten.

Bedankt voor de posts. :rockon:

Mafia66
1 april 2011, 22:06
Zie ik dat nou goed.. zit er een scheur in de neck?

Volgens de verkoper is het een scheurtje in de lak alleen. Maar ik zal er goed naar kijken maandag wanneer ik haar ga bezichtigen.:cheerup: can't waitt!!!

Ik had heel lang geen tijd om gitaar te spelen en nu kan ik er weer mee door na ruim een jaar.:hide:

Venlonaer
1 april 2011, 22:06
Ik meen ook een scheur te zien ja......

macwilliams
1 april 2011, 22:10
En wat ijsselrobo zegt, is dat een breuk die gerepareerd is?

Er komen hier weinig mafia66's dus je was makkelijk te herkennen ;)

Mafia66
1 april 2011, 22:13
Is dat makkelijk te achterhalen of het een oude breuk is geweest of een aankomende breuk? Zo ja hoe?

En ja ik haat mijn forum naam maar mocht het toen nie veranderen

macwilliams
1 april 2011, 23:02
Is dat makkelijk te achterhalen of het een oude breuk is geweest of een aankomende breuk? Zo ja hoe?

En ja ik haat mijn forum naam maar mocht het toen nie veranderen

Oud of nieuw maakt niet uit, hij moet gerepareerd zijn. Zo niet dan lekker verder kijken.

Wat maakt je forumnaam jou nou uit. Heeft weinig te betekenen toch?

jutter
1 april 2011, 23:25
Zo te zien is het een niet gerepareerde scheur. Even goed uitkijken.

Mafia66
1 april 2011, 23:30
hmm kan je dat duidelijk zien denken jullie dat het een scheur in de hals is inplaats van alleen in de lak? En hoe kan ik dat het beste constateren?

De serieunummer is trouwens: EE60029775
En alles is nog origineel alleen de nut is vervangen omdat die was versleten volgens de verkoper.

Hoeveel denken jullie dat ik hier maximaal voor zou moeten bieden.

jutter
1 april 2011, 23:34
hmm kan je dat duidelijk zien denken jullie dat het een scheur in de hals is inplaats van alleen in de lak? En hoe kan ik dat het beste constateren?

De serieunummer is trouwens: EE60029775
En alles is nog origineel alleen de nut is vervangen omdat die was versleten volgens de verkoper.

Hoeveel denken jullie dat ik hier maximaal voor zou moeten bieden.

Ik zou deze links laten liggen. Misschien is het een scheurtje in de lak, misschien ook niet, maar ik heb mijn twijfels. Je moet het natuurlijk zelf weten maar voor hetzelfde geld heb je een gaaf exemplaar.

Hendriks
1 april 2011, 23:43
Ik zou hem even naar Fender brengen , die hebben een goede mogelijkheid om halzen testen (ander topic):seriousf:

jutter
1 april 2011, 23:47
Ik zou hem even naar Fender brengen , die hebben een goede mogelijkheid om halzen testen (ander topic):seriousf:

Die zit!!!:seriousf:

bat
1 april 2011, 23:52
Het kan inderdaad om een oppervlakkige lakbeschadiging gaan, maar dit soort scheuren in de lak geven doorgaans aan dat er "onderhuids" ook wat mis is. Ik zou hem laten staan en een exemplaar zonder dergelijke vraagtekens zoeken.

Hendriks
1 april 2011, 23:55
OT, ik zou helemaal geen Epi kopen , als je ziet waar 2dehands Studio's en fadeds voor verkocht worden.

macwilliams
2 april 2011, 10:13
Je kunt rustig een epiphone kopen maar niet deze. Gezien de eventuele gebreken en de gevolgen die daaruit kunnen voortvloeien.

EE serienummers zijn uit China maar deze is wel heel bijzonder. Deze is gemaakt nog voordat de fabriek is gebouwd...... :???:

Guitar Info:

Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
February 1960
Production Number: 9775


Gibson: Qingdao
The Gibson Qingdao Plant was opened in October 2002, Qingdao, China. It is the only plant run by Epiphone in Asia.Both acoustic and electric guitars are made here. The factory is dedicated to making Epiphone and only Epiphone guitars with the aim of producing higher quality guitars.

Guitarkoen
2 april 2011, 10:22
Hey

Ik heb zelf ook lang over zoon gitaar getwijfeld maar niet gekocht (ik heb wel een Roland 20x super goed!!!) mijn neef had er een gekocht en ik moch die gitaar ook uittesten ik vond dat ze helemaal niet goed speelde!! Als ik jou was zou ik eerst op een aantal leuke gitaren spelen en dan zien welke het beste voor u is

Groeten guitarkoen

munkie
2 april 2011, 18:57
Cube 30 is een prima ampje evenals Vox AD/VT30. Voor de Epi LP zijn er diverse 2 HB/vaste brug alternatieven:

PRS SE
Michael Kelly
Cort MGM etc.
Yamaha
Ibanez
Schecter

en....Gibson :ok: Idd worden er op Mp af en toe oude Studio's op de markt gegooid voor 500 of zelfs minder. Als je een goede van '90 tot pakweg '95 hebt met ebben toets heb je een heel goed instrument wat zijn waarde houdt. Zolang ie geen kopbreuk oploopt...

Spacefish
2 april 2011, 22:18
ik heb die gitaar zelf, en ben er heel tevreden over. maar mss moet je tog eens overwegen deze nieuw te kopen, want die barst in de nek.. en zo duur was ze ook weer niet he :) het zou zeker een goede koop zijn!

Mafia66
3 april 2011, 18:12
Ik ga de gitaar maar ff bezichtigen maandag en als ik dan zie dat het inderdaad een scheur is dan sla ik over maar als het mee valt en alleen op de lak is en de rest is goed dan ga ik hem denk ik wel kopen.

Heeft er iemand nog soort van tips om op te letten? Ik ga de gitaar niet kunnen testen en ben ook niet zo goed nog om er op te spelen.

btw juiste serienummer is: EE06029775

Guitar Info
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
February 2006
Production Number: 9775

En volgens de verkoper: Ik weet zeker dat de kras op de nek alleen in de lak is. Bevestigd door de gitaarwinkel waar ik hem laat afstellen, hij heeft gekeken naar de diepte van de kras en de dikte van de lak. Ook zei hij dat het onmogelijk is dat hout op zo'n manier scheurt. Je zal maandag zien dat de kras veel minder opvalt in het echt dan op de foto.


Iemand die mij nog ergens mee kan adviseren? Zou ik erg waarderen en bedankt alvast.

Rembull1980
4 april 2011, 08:55
Let ook op dat bij het testen je geen last hebt van die kras tijdens het spelen. Ik heb daar vaak mijn duim zitten als ik solo's speel, neem aan dat het irritant kan zijn. Als je dus de kras voelt tijdens het spelen, laten ziten dus.

Ik heb géén verstand van scheuren in hout dus kan daar geen uitspraak over doen, ga er vanuit dus dat het idd een kras is.

JohnLord
4 april 2011, 10:37
Als het bij je om de hoek is, kun je altijd even gaan kijken. Maar bij ook maar de minste of geringste twijfel: niet kopen. Als je ver moet rijden zou ik niet eens gaan. Er zijn zat van deze Epi's, of gelijkwaardige alternatieven, te koop.

Mafia66
4 april 2011, 18:48
Ik heb toch maar de afspraak afgeblazen op jullie advies. Ik ga nu verder kijken naar een ander leuk gitaar. Heel erg bedankt voor jullie posts.