PDA

View Full Version : Prijsverschil onderdelen



grizzly
1 april 2011, 17:37
Kijk eens wat ik van de postbode kreeg :+)
Kadotje van Stwemac. Dinsdagavond rond 23.00 uur besteld en donderdagochtend om 10.30 uur stond DHL voor de deur (60 Euro belasting. . .GRRRR$@%#$@ )
Maar afijn het is er.
http://grizz.smugmug.com/Hobbies/Building-a-Guitar/IMG8354/1236001596_vghgz-M.jpg

Wat ik echte niet helemaal kan plaatsen is, het prijsverschil met Europa.
Ik wilde de Tuners mee bestellen bij Stewmac, incl. Tax is ongeveer 100 Euro, (met het vliegtuig helemaal uit de USA.
Ik laat het echter zitten omdat ik een bezoekje wilde brengen aan het bedrijf dat de Tuners maakt, in Zwitserland.
In een mail laten zij mij echter weten dat als ik ze daar af fabriek haal, 126 Euro kosten.
Volgens hen kan ik ze ook bestellen in Nederland, bij R.Houben. Dan betaal ik echter rond de 170 met verzendkosten. . . . . . Wie is hier nu knetter?
Bij mijn volgende bestelling laat ik het wel weer mee komen van Stewmac, die zijn goedkoper dan alles in Europa, EN sneller.

-Martijn-
1 april 2011, 19:27
Ik vraag me inderdaad ook af waar dat verschil in zit.

Twee maanden terug heb via Stewmac Grover stemmechanieken gekocht. Inclusief belasting kostte dat nog geen 50 euro tegenover 85 in Nederland. En ik had het ook binnen 2 dagen, de meeste internetwinkels in Nederland halen dat nog niet eens..

En een pakje openmaken is natuurlijk altijd leuk ;)

stijnkenens
1 april 2011, 21:36
Stewmac koopt volgens mij in zo'n grote hoeveelheden aan dat ze serieus wat korting krijgen bij de fabrieken.
Ze hebben dan ook een klantenbestand over heel de wereld.

Dat is wat anders dan een winkel die enkel levert voor de Nederlandse/Belgische markt.


Dat is gewoon mijn idee ...


s.

pueblo
1 april 2011, 21:47
wat er bij basgitaarforum.nl gebeurt lijkt me nog interessant. af en toe doen ze daar voor bepaalde onderdelen groepsaankopen (eens voor modoil capacitors en al een paar keer voor elementen) waardoor de prijs ook wat gedrukt wordt, maar ik vermoed dat er niet zo veel zullen zijn die zulke tuners moeten hebben..

-Martijn-
1 april 2011, 21:51
Het zal er zeker mee te maken hebben dat Stewmac veel te gelijk inkoopt. Maar je ziet het ook bij hun eigen gereedschap bijvoorbeeld. Hier kost een buigijzer 280 euro, als je hem zelf uit de VS haalt ben je incl. belasting en verzenden meer dan 100 euro goedkoper uit.

In principe vind ik het geen probleem om iets meer te betalen als je in de winkel aardig geholpen wordt en goed advies krijgt. Maar soms wordt het verschil toch echt te groot, en ik vraag me toch wel af hoe dat dan komt.

grizzly
1 april 2011, 23:28
TGja, In Nederland bijna 2 x zo duur, dat kan natuurlijk komen doordat Stew in het groot inkoopt.
MAAR, dat Stew het zo groot inkoopt dat het goedkoper wordt dan de builder himself het zelf kan aanbieden ? ? ? dat lijkt me sterk.
Schertler Co. vraagt af fabriek 126 Euro?

barno
2 april 2011, 00:11
TGja, In Nederland bijna 2 x zo duur, dat kan natuurlijk komen doordat Stew in het groot inkoopt.
MAAR, dat Stew het zo groot inkoopt dat het goedkoper wordt dan de builder himself het zelf kan aanbieden ? ? ? dat lijkt me sterk.
Schertler Co. vraagt af fabriek 126 Euro?

Zwitserland... prijzen voor Zwitsers dus, zou het niet daaraan liggen?

Zjef
2 april 2011, 00:18
Zwitserland... prijzen voor Zwitsers dus, zou het niet daaraan liggen?

Zou ik ook vermoeden. In Zwitserland is alles duurder.

grizzly
2 april 2011, 19:04
Ach, prijs verschil kan meespelen als het om de portemonnee gaat, maar aan de andere kant heeft een Benelux dealer als Houben wel weer service, garantie en persoonlijk advies.
Dat is in het buitenland weer een stuk moeilijker :+)
EN, het spekken van de eigen economie is me ook wel wat waard :seriousf: