PDA

View Full Version : nieuwe versterker gezocht



jorisgitaar
1 april 2011, 17:17
he
ik heb laatst een nieuwe gitaar gekocht. een epiphone les paul standard ben ik heel blij mee. verder heb ik een roland 20x versterker, ik wil nu dus een nieuwe versterker kopen omdat ik het gevoel heb dat de kwaliteit echt niet in balans is. het liefst een versterker met weinig knoppen dus zonder karakter zeg maar. mn budget is ong. 250-300 euro.
Suggesties?

LesPaul1612
1 april 2011, 17:25
Wat voor een soort geluid wil je nou eigenlijk precies hebben dan?
Rock? Metal? Of liever blues?

voor blues of classic rock kan ik je de vox ac4tv aanraden. Echt een goede buizenbak met weinig knoppen. Voor metal kun je beter even gaan sparen. Een goede metalbak kost al snel wat. Roland Cubes zijn overigens al best goed voor metal hoor.

Eigenlijk zou ik wel willen weten waarom je die versterker nou zo slecht vind. Bij Cubes is het vaak wel eventjes zoeken naar je geluid, maar er valt zeker wat uit te halen.

Brum
2 april 2011, 12:30
Ik denk dat er met de balans niets mis is.

lollol
2 april 2011, 12:39
Ik denk dat er met de balans niets mis is.

Inderdaad:ok:

(Doet me eraan denken dat ik een Fender heb, en nog steeds een versterker uit een starterspakket:soinnocent:)

jorisgitaar
2 april 2011, 15:10
ok bedankt voor de tips ik denk er over na of een nieuwe versterker dan wel de moeite waard is:lp:

Exi
2 april 2011, 15:16
Gewoon naar de winkel gaan en even inpluggen in enkele versterkers en kijken of het veel beter klinkt en of het de prijs waard is.
Je kan ook nog even doorsparen en later iets veel beters kopen.

TimS
2 april 2011, 15:44
Met een budget van 250-300 schiet je niet zo veel op. Die cubes zijn echt prima dingen. Ik zou nog even doorsparen, voor net iets meer heb je bijvoorbeeld versterkers als de AC15 C1.