PDA

View Full Version : Vervanging potm./bedradring in 335 copy



Bert Gitaar
1 april 2011, 15:17
Hallo,
Mijn Richwood RE500 heeft enige bedradings storingen.
Nou lukt het me wel om alle pots en ingang op de goede plek te krijgen met wat hulp draadjes maar hoe kan ik de onderdelen goed vast draaien om ze ook goed vast te zetten. Zodat ze niet rond draaien.
Om de potm. ook goed vast te kunnen draaien zonder meedraaien. Een handig tangetje ofzo. Je kan er namelijk niet echt handig bij komen.

De bedrading maakt ik uiteraard van tevoren maar hoe kan ik het goed plaatsen en vast aandraaien.

barno
1 april 2011, 16:16
potmeters hou je toch gewoon met vast aan de schacht, draaien tot de potmeter op zijn max of minimum zit, dan vasthouden en en het moertje aandraaien

Bert Gitaar
1 april 2011, 17:57
potmeters hou je toch gewoon met vast aan de schacht, draaien tot de potmeter op zijn max of minimum zit, dan vasthouden en en het moertje aandraaien

Ik begrijp hier uit dat het nooit echt vast gedraait kan worden maar een - vast is vast - compromie moet accepteren.

Alleen de uitgang zou ik toch wel goed willen vast draaien. Dat is toch wel storing nr.1 i.v.m. slechte geluid weergave en storingen.
Deze zit helaas wel het meest verwijderd van de F-gaten.

Pepe
1 april 2011, 18:19
TVJones heeft op zijn site in instructie video hoe je pickups kan wisselen in een Fhole gitaar. Het hele harness gaat erin en er uit, misschien heb je er wat aan.

Plant
1 april 2011, 19:34
Alleen de uitgang zou ik toch wel goed willen vast draaien. Dat is toch wel storing nr.1 i.v.m. slechte geluid weergave en storingen.
Deze zit helaas wel het meest verwijderd van de F-gaten.

Als ik me goed herinner heb ik dat ooit bij een Sheraton II gedaan door eerst over de schacht van de uitgangsjack een platte passende kartelring of veerring te schuiven. Die ruimte moet je op de schacht nog wel hebben natuurlijk.

Bij aandraaien van de moer aan de buitenkant voorkomt die ring dat de jack binnenin gaat meedraaien.