PDA

View Full Version : Beginners Gitaar.



JoostWegter
31 maart 2011, 19:36
Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) wel gitaar willen spelen, maar niet weten wat een goede elektrische beginners gitaar is. EN natuurlijk wil je ook niet teveel geld uitgeven dus ik heb nu 3 vragen:

-Wat is een goede elektrische beginners gitaar.
-Wat is de prijs, en is de prijs niet te veel.
-Waar kan je hem kopen, en welke attributen zitten erbij.

Dank U alvast voor U aandacht. Rock on.

Buzzel
31 maart 2011, 19:40
Wat wil je voor de gitaar uitgeven? En wat voor muzieksmaak heb je en wat wil je gaan spelen?

maar misschien een yamaha pacifica? squier of ephiphone.

JoostWegter
31 maart 2011, 19:42
Eh, ik zou zeggen tussen de 100 en 200 euro's? EN ik zou dan graag een Rock gitaar willen.

Watte?
31 maart 2011, 19:52
Die 100 a 200 Euro's, moet daar ook nog een extra versterker bij zijn ?
Er zijn zogenaamde "packs" die "alles in", zo'n 200 Euro kosten (oa Squier).

zie: http://www.rockpalace.com/product/Squier-SP10-Strat-Pack-Sunburst

JoostWegter
31 maart 2011, 19:53
Zou wel heel fijn zijn.

Buzzel
31 maart 2011, 19:55
mmm. misschien een jack & danny. Ik weet niks van de kwalitiet. is geloof ik een tijd geleden een een topic over geweest.

Klikker de klik (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Paula-modellen/Jack-Danny-LC300-CS-Cherry-Sunburst/art-GIT0015919-000)

Tja en verder weet ik het niet. Maar misschien moet je met een vriend die al wel gitaar speelt (en er iets van weet) naar een muziekwinkel in de buurt gaan. Daar kan je mooi kijken wat je bevalt (kwa geluid) en wat je mooi vindt. En natuurlijk de prijzen.

wietse
31 maart 2011, 20:19
voor dat budget, 2ehands veel meer bang for the buck krijg je dan.
ik heb nog wel wat in de aanbieding :D.

Joreeen
31 maart 2011, 20:51
voor dat budget, 2ehands veel meer bang for the buck krijg je dan.
ik heb nog wel wat in de aanbieding :D.

En dan zeggen ze altijd lees de kleine lettertjes :cheerup:

Ontopic: Jack & Danny zijn kwalitatief goede beginnersgitaren voor weinig geld! Zelf heb ik een Epiphone Les Paul Special II en hij speelt lekker moet ik zeggen! Blijf zover mogelijk weg van Stagg, Behringer of Squier Bullet, Squier Affinity is iets beter, maar Epiphone is op dat vlak in mijn ogen beter! Ga ook vooral testen!

Wat voor muziek wil je graag maken? Dat maakt het voor ons gemakkelijk :cheerup:!

Rock on! & Keep playing! :hippie:

Sanderltd
31 maart 2011, 21:04
Ik zou met zo'n budget absoluut niets nieuws kopen. Je hebt dan wel garantie op die spullen, maar op de tweedehandsmarkt heb je veel meer waar voor je geld. Ook kun je de gitaar laten ook weer voor minstens dezelfde prijs verkopen als je wilt upgraden later, of als je net geen zin meer erin hebt.

Wat is dan een goeie "rock"-gitaar? Zoek dan vooral naar merken zoals:
- Ltd (Of Esp Ltd, zo worden ze ook vaak te koop aangeboden)
- Ibanez
- Epiphone
- Jackson
- Charvel (hoewel deze meestal wat duurder zijn)

lollol
31 maart 2011, 21:10
En yamaha pacifica's zijn ook lekkere gitaren. Je moet GEEN Yamaha EG's nemen, die zijn van de aldi/lidl en zijn kwalitatief erg slecht (Ja ik heb er op gespeeld:dontgeti:)

Mike999999999
1 april 2011, 11:43
voor dat geld, idd tweedehands. Zo'n ibanez of epiphone setje. Meestal heb je van andere merken die vaak setjes maken die bij elkaar horen. beginners pakket. heb je vaan of een redelijke gitaar of een redelijke versterker, maar niet allebij redelijk. Misschien een 2dehands epiphone tje met een vox ad versterker 2dehands, dan kun je nog redelijke tijd vooruit.

Mike999999999
1 april 2011, 11:45
of zoits bijvoorbeeld, redelijk in de prijs: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/432409852-epiphone-gibson-sg-met-fender-squier-versterker.html?return=eJxNjtFqwzAMRf%2Bl0L4lTtJAi 0MY7Z%2BYRJuNbUVYCist%2B%2FfJ0MGedI7uRcjZ3r6C7Sa2w zjaA4Mri5%2B8CFlj4kaAbXYlCiXnhFtMJu%2FPALEBbAKylD0 DCqBhdK783zRfQVzRCQmilMCLN8tlvLZecvp4pLk%2FrTzLdjz f%2BuP5TrtCp5DUbpfhWnGoOFZcg2Kt0V9NFJ5B9c6fK79Teae 51lA%2FKWFRjd%2BqQIH8hqC%2BcT03nIj2uTtMP7%2B1R1Sk&df=1&fta=eNpNUFtuwyAQvAsf%2Beb9WJQr9AoRBpNYdWIU7MRqlLt3 oa3UD6TR7OzOMAEMvCpYINt9Pj3CXImv4ASQfT6yQ6rHdQHmyw bUzwwMt37mYKT1aQJfSqNX%2BJqKrzlVZFZkrgVu23W8T9F%2F PmEsU7kst9EvdQJ%2BKGU70mYigZRwHomf0KACWk6pu3ODccTg stPB7SzQrJRKHVB8O3NR05hjY8bIDevAGmkaSEPIEjWUZv2jid boPhpQheuaD1Q2TaAuJ8NRnGMWLndGS9m3nFIG3V1wkieKICkR x37HGKH7umFchf1%2FVG1E7nc0zQkzO2sj07QxkkndR8IOvJlG p7hALzdkpS1etkwa6vpPuWW8izmLQqFmpFrG1Oph2NS6lJDqaR 5v5%2FXy16ADcg37qZWKPSYQrUsg4Un8xy98EB%2BAwuv9%2Fg aZ%2F5Xk&fta_ind=4&fs=1

707dude707
3 april 2011, 21:14
Ik ben nu net een paar maanden begonnen en natuurlijk hangt het ervan af wat je speelt ik zelf wil graag classic rock spelen.
In eerste instantie dacht ik wat jij ook dacht voor 200 euro een complete set, maar men adviseerde mij om het budget iets te vergroten.
Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, Ik ben nu in het bezit van een Londen City Spitfire, erg tevreden mee. aangesloten op een line 6 spider.
Ja het geluid is behoorlijk electronich maar is ook heel divers van metal tot bleus. In totaal met tas, 6 meter kabel, stemapparaatje, en gitaarband voor 350 euro. en dan is het ook wel meer waarde vast.

Hoop dat het je helpt :)

Rembull1980
4 april 2011, 08:48
Tip: Belangrijkste is hoe de gitaar in de hand ligt. Meestal is een Stratocaster model het makkelijkst om op te spelen. Maar je kunt ook kiezen voor een Les Paul Model of eentje met dikkere nek. Dit hangt vanaf wat je het lekkerst in de hand vind liggen.

Een strat of Les Paul, allebei kunnen Rock spelen, dus daar ligt hem niet aan.

Buzzel
4 april 2011, 08:49
Tip: Belangrijkste is hoe de gitaar in de hand ligt. Meestal is een Stratocaster model het makkelijkst om op te spelen. Maar je kunt ook kiezen voor een Les Paul Model of eentje met dikkere nek. Dit hangt vanaf wat je het lekkerst in de hand vind liggen.

Een strat of Les Paul, allebei kunnen Rock spelen, dus daar ligt hem niet aan.

Het kunnen spelen zeker. Het klinkt alleen anders...

Rembull1980
4 april 2011, 08:59
Je hebt strats met humbuckers btw. En zoveel details in geluid en verschillende gitaren. Alsof je als beginner nou al weet wat je precies qua geluid wilt. Lijkt mij sterk.

Als beginner is de bespeelbaarheid belangrijker dan het geluid in mijn mening. Je moet eerst kunnen spelen voordat je het "ultieme" geluid achterna kan gaan.

munkie
4 april 2011, 12:36
In het algemeen zou ik zeggen een power Strat met HSS elementen en een modelling amp dan kan je alle kanten uit. Dus bijv. Yamaha pacifica op Roland Cube, Vox AD/VT, Line 6.

London City gaat er nu uit, de importeur is failliet. De1 zijn brood is de ander...:crazyhappy:

Mike999999999
4 april 2011, 13:02
roland cube, ok voruit, vox ad, zeker goed voor de prijs, Line 6, nooit maar dan ook nooit doen. Ja ze hebben ook een duurdere lijn, wat ik trouwens ook niet veel soeps vind. Maar die goedkopere lijn is veel te duur en klinkt minder dan een standaard starterspaket versterkertje. Laat je als je blieft niet verleiden door al die mooie super duper mega damn overdrives van line 6. Het klinkt allemaal super duper mega damn Kut en electrisch.