PDA

View Full Version : importeren fender gitaar



spike67
31 maart 2011, 16:48
volgens een aantal websites is de fender stratocaster American Artist serie clapton voor 1600 dollar te koop in de usa dat is een 1128,- euro
Hier kost die iets van een 1639 ,- euro.

is het de moeite waard om hem daar te bestellen of is het niet vertrouwd.of te duur.
graag advies.

alvast bedankt

Triggy
31 maart 2011, 16:53
Komen denk ik nog wel kosten bij voor de verzending, inklaring en 19% BTW en dan iets ongezien in de brievenbus krijgen?
Nee, dank je, voor die 100/150 euro verschil zou ik'm gewoon hier kopen na uitvoerig testen!

Sinner1980
31 maart 2011, 17:00
Komen denk ik nog wel kosten bij voor de verzending, inklaring en 19% BTW en dan iets ongezien in de brievenbus krijgen?
Nee, dank je, voor die 100/150 euro verschil zou ik'm gewoon hier kopen na uitvoerig testen!

+1

Idd,niet de moeite,teveel risico en strats zijn ZO verschillend;niet doen dus:supercool:

RoelSmoel
31 maart 2011, 17:03
+1

Idd,niet de moeite,teveel risico en strats zijn ZO verschillend;niet doen dus:supercool:

Zelf 2 dezelfde gitaren onderling verschillen nog enorm, dus.. ja.. Bovengenoemde kan ik alleen maar beamen.

Eko
31 maart 2011, 17:04
Is de moeite alleen maar waard indien je er in slaagt om ongezien langs de douane te komen. Met verzenden gaat dat 10 tegen 1 niet lukken. Die weg wordt goed in de gaten gehouden.
Ook zit er nog iets leuks in de garantieregelingen. Laatst kwam ik er achter dat parallelimport bij Fender niet leuk gevonden wordt. Er wordt dan simpelweg geweigerd service te verlenen. Mag je eerst naar de dealer toe die je hem geleverd heeft.
In mijn geval was het in Nederland. Bij Feedback in Apeldoorn bleek een gebruikte Cybertwin te staan. Ikke kopen en na enkele dagen bleek er een fout in te zitten ( software). Feedback heeft toen netjes de amp naar een repaircenter gestuurd. Daar aangekomen bleek de amp in Duitsland ooit nieuw te zijn verkocht. Feedback kreeg toen geen service verleend en moest het maar in Duitsland regelen. Feedback en ik hebben besloten de koop ongedaan te maken en ook heb ik netjes de centen terug gehad. Prima regeling dus. Hoe had je dit in verweggistan willen doen?
In 99% van de gevallen gaat het wel goed , maar in dit geval is het de moeite niet waard.