PDA

View Full Version : Kanalen MKIII schakelen met Triaxis???



groovieguitarguus
31 maart 2011, 15:29
Op de Triaxis zit een mogelijkheid om 4x een loop te schakelen.
In principe met name voor de oudere / zware eindtrappen van Mesa.
Kan ik hier b.v. ook mijn kanalen van de MKIII kunnen schakelen...???

groovieguitarguus
1 april 2011, 21:05
Werkt helaas niet... Zijn die loops echt alleen maar om de 'voicing' van de eindtrap aan te sturen?

interessander
1 april 2011, 21:12
Hangt er vanaf wat je verder al hebt en wat je wil bedienen en hoe (midi board) maar ik zou eens uitkijken naar een nobels ms-4 oid. Anders kunnen sommige multifx zoals de rocktron replifex of de tc g-major ook switchen.

groovieguitarguus
1 april 2011, 22:42
Hoi Interessander... ik heb sinds kort een GCX...
Maar in 1 loop hangt daar een Triaxis, andere loop MKIII... om dan de 2 kanalen van de Mesa te schakelen... heb ik nog maar 4 loops over.
3 zijn er al bezet door wat pedalen... dus heb ik er nog 1 over.
Ik weet wel dat ik met een Y-cable een A/B switch kan maken tussen Triaxis en MKIII... dan heb ik weer een loop vrij....
Maar zou mooi zijn als ik de 'switches' van de Triaxis kon benutten...

;-)

Nocki
8 april 2011, 09:13
Wat vreemd dat dat niet kan Stond je MK III wel goed kwa settings om te schakelen?
Straks even de manual lezen van de 2:90 om te kijken hoe die switcht. Als je dat weet heb je ook antwoord voor je eigen situatie.

Liquid_Metal
8 april 2011, 09:43
Aangezien je maar een amp tegelijk gebruikt zou je een obscure methode kunnen proberen. Namelijk om beide amps met 1 loop te schakelen. Ik heb dat ook gedaan en het werkt goed, alleen zul je misschien een vreemd soort kabel moeten construeren (van mono naar dubbel stereo, waarbij aan de ene kant de tip en de andere kant de ring wordt aangestuurd bijvoorbeeld).
Geen antwoord op je vraag maar het kan wel schelen en da's waar het om gaat.

Nocki
8 april 2011, 20:21
Aangezien je maar een amp tegelijk gebruikt zou je een obscure methode kunnen proberen. Namelijk om beide amps met 1 loop te schakelen. Ik heb dat ook gedaan en het werkt goed, alleen zul je misschien een vreemd soort kabel moeten construeren (van mono naar dubbel stereo, waarbij aan de ene kant de tip en de andere kant de ring wordt aangestuurd bijvoorbeeld).
Geen antwoord op je vraag maar het kan wel schelen en da's waar het om gaat.

van Mono naar dubbel mono bedoel je in dit geval...

Gaan de preamps elk in een aparte loop?

Liquid_Metal
8 april 2011, 21:29
van Mono naar dubbel mono bedoel je in dit geval...

Gaan de preamps elk in een aparte loop?

Dat kan, maar dat ligt eraan welke kanalen je wilt schakelen :).

groovieguitarguus
9 april 2011, 19:10
Wat vreemd dat dat niet kan Stond je MK III wel goed kwa settings om te schakelen?
Straks even de manual lezen van de 2:90 om te kijken hoe die switcht. Als je dat weet heb je ook antwoord voor je eigen situatie.

Hoi Nocki,

Ik heb gewoon een jack jack kabel naar 1 van de 4 loops in de channel switch ingeplugd.
Werkt WEL goed met de GCX...

groovieguitarguus
9 april 2011, 19:13
Aangezien je maar een amp tegelijk gebruikt zou je een obscure methode kunnen proberen. Namelijk om beide amps met 1 loop te schakelen. Ik heb dat ook gedaan en het werkt goed, alleen zul je misschien een vreemd soort kabel moeten construeren (van mono naar dubbel stereo, waarbij aan de ene kant de tip en de andere kant de ring wordt aangestuurd bijvoorbeeld).
Geen antwoord op je vraag maar het kan wel schelen en da's waar het om gaat.

Hoi Liquid Metal... dat is ZEKER een optie... met een Y-cable.
Zou me idd weer een loop schelen. Nu heb ik elke pre-amp nog in een loop.
Op dit moment heb ik alle loops nog niet nodig... maar tja... nu de mogelijkheden er zijn, kijk ik alweer uit naar meer opties / pedalen...
- b.v. OKKO drive
- Hermida Zendrive
- Reussensehn Blackface pedaal
- .... ;-)

Liquid_Metal
9 april 2011, 22:21
Hoi Liquid Metal... dat is ZEKER een optie... met een Y-cable.
Zou me idd weer een loop schelen. Nu heb ik elke pre-amp nog in een loop.
Op dit moment heb ik alle loops nog niet nodig... maar tja... nu de mogelijkheden er zijn, kijk ik alweer uit naar meer opties / pedalen...
- b.v. OKKO drive
- Hermida Zendrive
- Reussensehn Blackface pedaal
- .... ;-)

Ik ken het 'probleem. Op dit moment gebruik ik mijn GCX enkel voor 4 pedalen omdat mijn preamp via midi geschakeld wordt. Maar er moet altijd meer bij :P.