PDA

View Full Version : Furman Power Conditioner



groovieguitarguus
31 maart 2011, 15:27
Ik vraag me af of de goedkoopste versie, bij b.v. Thomann, ook al een goede investering is... http://www.thomann.de/nl/furman_m10x_e.htm

Chiel
31 maart 2011, 16:26
Enkel voor 'Overvoltage protection'. Dus bij te veel spanning slaat hij in de beveiliging. Scheelt toch weer hier en daar een glaszekering die je normaliter in je apparatuur hebt zitten.

hole
31 maart 2011, 16:56
Kuch
|
|
v

Liquid_Metal
31 maart 2011, 18:10
Ik heb een soortgelijk dingetje van Samson en het is, zoals Morris al zegt, niet veel meer dan een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging.
Maar ik vind het zeer fijn om 1 unit te hebben om mijn totale rack mee aan te kunnen zetten, en alles met IEC-kabels te kunnen voeden. Ik heb tot nu toe nog geen gekke dingen meegemaakt, maar dan ook nog nooit op bv festivals met campingaggregaat gespeeld.

kokeleko
3 april 2011, 18:10
Vorige week een optreden bij een startend café, de man had met goede bedoelingen een paddenstoel gefabriceerd, want hij had nog een groep over.
Gelukkig had ik mijn sjiepo Dinopower er tussen en die is er bruut uit geklapt, maar ik kon wel spelen nadat de stroom door een in het café aanwezige elektricien goed was aangesloten.(plus op de fase of zo, weet de termen niet zo goed, de stroom is er aan beide kanten ingegaan had ik begrepen)
Het PA bedrijf was minder gelukkig die had meer schade, en inderdaad een aantal glas-zekeringen vervangen en kunnen draaien, tot ook na anderhalf uur de topkast speakers het niet meer hielden en kwamen te overlijden.

PA bedrijf heeft 3500 euro schade ik alleen mijn Dinopower, die niet meer gemaakt wordt, maar heel misschien gefikst kan worden.

Chiel
4 april 2011, 10:34
Zelf nu ook al drie keer meegemaakt en de eerste keer was genoeg voor mij om voortaan met een fatsoenlijke beveiliging op stap te gaan. Weet niet of de Dino intern nog ergens een zekering heeft zitten? Zou 'm in ieder geval zeker nog even openschroeven en checken of dat het geval is.

kokeleko
4 april 2011, 14:36
Hij ligt al bij de reparateur, waren wat onderdelen uitgefikt.

Zekering intern niet gezien.