PDA

View Full Version : Mijn inzending voor een Ritchie Blackmore contest: Full Moon Drive



Stratman70
31 maart 2011, 14:37
Op The Rainbow Fanclan Legacy (http://rainbowfanclan.com/) las ik over een Ritchie Blackmore contest: iets maken in de stijl van (mijn grote held) Ritchie Blackmore.
Ik was al bezig met dit nummer (wat eigenlijk nog niet af is, maar deze ingekorte versie is al wel af), die ik daar wel geschikt voor vond. Een eigen nummer, maar wel in de stijl van (de moderne) Blackmore, denk ik.
Met een knipoog naar Blackmore's titel en thema van het nummer Shadow Of The Moon en een paar nootjes van Still I'm Sad, ben ik benieuwd wat de jury er van zal vinden.

Maar bij deze wil ik 'm ook even aan jullie laten horen en graag verneem ik dan wat deze of gene (maar jij net zo goed) er van vindt. :)

Full Moon Drive (http://soundclick.com/share.cfm?id=10436277)

Gebruikte gear:
Strat-->treblebooster-->cube80-->laptop (Magix samplitude music studio)

allochthomas
31 maart 2011, 14:50
Gitaar klinkt goed, maar volgens mij loopt de synth een beetje uit de maat. Verder mag de synth ook wel iets je verder naar de achtergrond want hij is iets te aanwezig in de mix.

Gert-Jan
1 april 2011, 08:33
Ik ken de moderne Ritchie Black(magic)more niet zo goed. Ik weet dat hij een beetje de duistere cult kant op is gegaan.

Dit stuk muziek klinkt wel heel toegankelijk. Idd lijkt er iets te wrijven qua timing maar tegelijk geeft dat wel weer een 'live' gevoel.....dus wat betreft niets aan doen. Je sounds zijn lekker en je spel vind ik meer dan OK.

Die Hammond (of wat het ook is) klinkt ook bruut. Ik zou op een podiumplek rekenen. Wat is de eerste prijs trouwens?

Conrad Hultermans
1 april 2011, 11:46
Hey Stratman,

Dit klinkt gaaf man! Mooie sound ook... Misschien idd nog even die synths nakijken!?

ps, speel jij in een band bij je in de regio? Anders kom ik nog eens een keerke een gig bezoeken.

:)

Grtz,
Conrad

Stratman70
4 april 2011, 14:32
Gitaar klinkt goed, maar volgens mij loopt de synth een beetje uit de maat. Verder mag de synth ook wel iets je verder naar de achtergrond want hij is iets te aanwezig in de mix.
Dank voor het luisteren en je reactie. ja, die synth is een draak. Ik kan niet met en niet zonder 'm. Heb 'm al een stuk zachter gezet, dan in eerste instantie was, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb 'm wel bewust wat laten verspringen trouwens, die synth.


Ik ken de moderne Ritchie Black(magic)more niet zo goed. Ik weet dat hij een beetje de duistere cult kant op is gegaan.

Dit stuk muziek klinkt wel heel toegankelijk. Idd lijkt er iets te wrijven qua timing maar tegelijk geeft dat wel weer een 'live' gevoel.....dus wat betreft niets aan doen. Je sounds zijn lekker en je spel vind ik meer dan OK.

Die Hammond (of wat het ook is) klinkt ook bruut. Ik zou op een podiumplek rekenen. Wat is de eerste prijs trouwens?
Hey Gert-Jan, thanks! Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er te winnen valt eigenlijk. Volgens mij is het gewoon voor de eer ofzo. Maar wel leuk om aan mee te doen natuurlijk.


Hey Stratman,

Dit klinkt gaaf man! Mooie sound ook... Misschien idd nog even die synths nakijken!?

ps, speel jij in een band bij je in de regio? Anders kom ik nog eens een keerke een gig bezoeken.

:)

Grtz,
Conrad
Hey Conrad, thanks man! Ik zal nog een kritisch naar die synths luisteren, maar er zit wel wat opzet in het verspringen van het synth-ritme, maar misschien krijg ik 'm nog wat strakker.
Voorlopig geen optredens staan helaas. Maar ik hou je ip de hoogte. :)

pasqual
4 april 2011, 23:04
hey Stratman,

ik heb het idee dat de sequence van de synth te breed is gemaakt ( stereo links-rechts ). als je dit korter naar het midden brengt, gaat het waarschijnlijk minder wringen met de drums. verder zit er meer in als wat je tot nu toe laat horen. er zitten echt goeie stukken in maar de synth sequence en de drums klinken niet lekker samen. maar het hammondje is echt super! en je eindsolo klinkt ook erg vet.

Riky
5 april 2011, 10:34
hey Stratman,

ik heb het idee dat de sequence van de synth te breed is gemaakt ( stereo links-rechts ). als je dit korter naar het midden brengt, gaat het waarschijnlijk minder wringen met de drums. verder zit er meer in als wat je tot nu toe laat horen. er zitten echt goeie stukken in maar de synth sequence en de drums klinken niet lekker samen. maar het hammondje is echt super! en je eindsolo klinkt ook erg vet.

helemaal mee eens! En dan mogen de syth's ook iets zachter en de gitaar een tikkie harder. Dat Hammondje is super en je gitaarspel ook.

pasqual
5 april 2011, 22:17
helemaal mee eens!

dank u wel meneer;)

stratie
6 april 2011, 09:25
mooie sound man!:)

Stratman70
10 april 2011, 12:48
Heren, hartelijk dank voor het luisteren en de tips (over de sequence) en jullie complimenten. Goed om te lezen.

Stratman70
14 april 2011, 19:02
'k heb dus gewonnen!!!!!!

The Ritchie Blackmore Protégé Shred Off- 2011 (http://www.facebook.com/pages/The-Ritchie-Blackmore-Prot%C3%A9g%C3%A9-Shred-Off-2011/209713259043922)

The winner of the first ever Ritchie Blackmore Protégé Shred Off- 2011 is…(drum roll, please)…
Edwin Kosters aka "Stratman70” from Rijen, Netherlands. Mr. Kosters has been contacted via email and will be sent a plaque with his name inscribed in approximately two weeks time.
Here again is his sound only recording (http://soundclick....com/share.cfm?id=10436277) that captured the majority vote of the three-panel judges and upon listening to it myself, that recording, above all, was this administrator feels of what it is like to play in "The Spirit Of Ritchie Blackmore".
Congratulations from the administrators of the Induct Ritchie Blackmore Into The Rock And Roll Hall Of Fame.

Yes, de eerste ever Ritchie Blackmore wedstrijd in dah pocket. ben er wel erg trots op. Oké, er deden er maar 5 in totaal mee, maar goed, dan nog...

Ik hoop toch op nog iets meer reacties hier.

Gert-Jan
15 april 2011, 07:06
BRILJANT!! Leuk man, je hebt het verdiend!:zz::zz:

Duhsjaak
15 april 2011, 09:23
Hi
Van harte gefeliciteerd! Wat leuk!
En vreselijk verdiend. Ik vond het zonder gelul super gespeeld.

En nu,
na al die loftuitingen, is het hoog tijd voor iets vettigs bijde koffie. Ik graag een kaas broodje. En neem rustig ook iets van je eigen.

Super!
The beat goes on!

Vriendelijke groet, Gus

smullie
15 april 2011, 09:53
Klinkt goed !!

Proficiat!!:hippie:

Cubone
17 april 2011, 01:57
Gefeliciteerd !!

Vindt het wel leuk klinken (intro doet me denken led zeppelin immigrant song)

Ik moet wel zeggen dat je gitaar solo me niet gelijk aan ritchie blackmore doet denken (weenie of dat de bedoeling was ...)

voor de rest vindt ik het echt top klinken :rockon:

Je hebt het verdiend

Cheers !!!

vpilot
17 april 2011, 08:42
Gefeliciteerd!! :cheerup:

Luc-O
18 april 2011, 09:15
Edwin, ik had het al gedaan maar bij deze nogmaals gefeliciteerd. Ik vind 'm heel lekker klinken, ook je sound. Harmonische slides in het begin zijn te gek. Nu nog een echte drummer, en ik maak uiteraard nog graag een guest-appearance! ;)

grtz

artnaz
18 april 2011, 14:04
Supergaaf Edwin, gefeliciteerd! :rockon:

Nummer is gaaf, hele mooie Blackmore-riff. Vind alleen je solo's een beetje saai als ik het vergelijk met wat ik eerder van je heb gehoord. Maar dan heb ik dus een hele hoge maatstaf! ;)

Stratman70
4 november 2011, 14:56
Hey mensen, bedankt nog voor jullie reacties. Het heeft even geduurd, maar ik heb wel wat gedaan met de kritiek over die synth.
Die heb ik dus helemaal weggehaald en vervangen door een echte heuse gierende en scheurende Hammond, bespeeld door PJ Kleevens. Een geweldige toetsenist die helemaal in de stijl van Jon Lord speelt. Hierdoor is het nummer echt helemaal te gek geworden vind ik zelf.
Ook zit er nu een stukje dubbelbassdrum met gitaar-Hammond twinsolo in, wat het nummer nog meer aan de oude Blackmore moet doen denken.

Luister 'm nog eens een keer; de uiteindelijke versie:

Full Moon Drive (http://soundclick.com/share.cfm?id=10249090)

Ter vergelijking, bij mijn beginpost kun je klikken op de eerste versie.
(balen dat ik die eerste post niet kan editten, nu gaan mensen de oude versie beluisteren vrees ik)

Laat maar weten wat je ervan vindt.

pasqual
4 november 2011, 17:11
Ha die Edwin. Die Hammond is natuurlijk erg leuk, veel mooier als die synth. Ik denk alleen dat je 'm te hard hebt opgenomen zodat ie gaat clippen. Er is natuurlijk een verschil tussen scheuren en oversturen. Ik meen ook te horen dat je gitaargeluid anders is als bij je eerste opname? Maar het blijft een lekker nummer. Je zou 'm eens fatsoenlijk moeten kunnen opnemen en met echte drums of in ieder geval goed geprogrammeerde drums. Dan wordt dit nummer veel beter.

The Lo Lands
4 november 2011, 17:18
Als eerste gefeliciteerd met het winnen van de contest!!

Eerst je eerste versie beluisterd en nu staat de tweede versie aan. Klinkt overall erg prettig. Nummer ken ik verder niet dus ik hoor het voor het eerst... Echte drums zijn altijd beter voor de flow maar die handicap heb ik zelf ook. Er zitten wel wat knispers (clipping) in de mix maar dat mag de pret niet drukken. Tof nummer btw!

jjw
10 november 2011, 16:56
We zijn rete trots op jouw en is wel verdiend !

Super gespeeld en super geluid.:punk:

Stratman70
11 november 2011, 13:51
Ha die Edwin. Die Hammond is natuurlijk erg leuk, veel mooier als die synth. Ik denk alleen dat je 'm te hard hebt opgenomen zodat ie gaat clippen. Er is natuurlijk een verschil tussen scheuren en oversturen. Ik meen ook te horen dat je gitaargeluid anders is als bij je eerste opname? Maar het blijft een lekker nummer. Je zou 'm eens fatsoenlijk moeten kunnen opnemen en met echte drums of in ieder geval goed geprogrammeerde drums. Dan wordt dit nummer veel beter.

Hey pasqual, thanks! Ik heb de Hammond zo aangeleverd gekregen en heb erg gelet op het niet oversturen. Dus kon ik er verdewr geen invloed meer op uitoefenen, maar zo klinkt ie wel lekker agressief. Een Hammond moet natuurlijk ook wel lekker ronken en.. scheuren! Ik vind het ook echt een scheurgeluid in die zin!


Als eerste gefeliciteerd met het winnen van de contest!!

Eerst je eerste versie beluisterd en nu staat de tweede versie aan. Klinkt overall erg prettig. Nummer ken ik verder niet dus ik hoor het voor het eerst... Echte drums zijn altijd beter voor de flow maar die handicap heb ik zelf ook. Er zitten wel wat knispers (clipping) in de mix maar dat mag de pret niet drukken. Tof nummer btw!
Dank je voor het luisteren. Kun je misschien aangeven waar je die knispers hoort? Volgens de opname komt ie nergens in het rood, zowel de afzonderlijke tracks als de master. Wel hoor ik zelf een lichte oversturing van de 2de gitaarsolo.
Inderdaad wat je zegt over die echte drums, maar ja... helaas niet altijd voorhanden.


We zijn rete trots op jouw en is wel verdiend !

Super gespeeld en super geluid.:punk:
Thanks man!
Stiekem ben ik zelf ook wel erg trots op dit nummer eigenlijk ;-)

Stratman70
12 januari 2012, 11:18
De Clip:


http://www.youtube.com/watch?v=WCtzuWSwqJg

pasqual
12 januari 2012, 23:07
Komt niet vaak voor dat ik een nummer iedere keer weer blijf luisteren als ie voorbij komt maar ik was toch weer nieuwsgierig en heb 'm weer helemaal geluisterd. Het blijft een tof lied met hier en daar typische Blackmore licks. Ga asjeblief een drummert zoeken! Dit lied MOET met een echte drummer opgenomen worden! Maar ik begrijp het... het is nu eenmaal een thuis opname en dat blijft behelpen. Die Hammond/gitaar-interactie is super!

Han S
16 januari 2012, 00:17
Ik moet er toch op reageren. Muzikaal valt er helemaal niets op aan te merken, uitstekend gedaan en als ik het zo luister krijg ik er spijt van dat ik vorige week mijn Hammond (groot toonwielorgel met buizenLeslie) heb verkocht, want wat is dat toch mooi in combinatie met gitaren.

Mooi stuk muziek en uitstekend gespeeld, als mis ik een zanger(er) wel.

Natuurlijk heb ik ook kritiek, maar dat is meer voor het recording subforum.
Ik zou niet tevreden zijn over de mix, de elementen zijn prima, maar ik mis detail en openheid. Maar daar kan aan gewerkt worden en als je daar gedetailleerde meningen over wilt hebben zijn er jongens in het recording forum die daar best wel wat over willen ventileren.

Ik wou dat ik zo kon spelen.

Stratman70
16 januari 2012, 18:58
Komt niet vaak voor dat ik een nummer iedere keer weer blijf luisteren als ie voorbij komt maar ik was toch weer nieuwsgierig en heb 'm weer helemaal geluisterd. Het blijft een tof lied met hier en daar typische Blackmore licks. Ga asjeblief een drummert zoeken! Dit lied MOET met een echte drummer opgenomen worden! Maar ik begrijp het... het is nu eenmaal een thuis opname en dat blijft behelpen. Die Hammond/gitaar-interactie is super!Hey pasqual, wederom bedankt voor het luisteren en je reactie. Je hebt gewoon gelijk wat betreft de drums. ik hoop toch ook ooit nog eens een echte drums op dit nummer te krijgen.


Ik moet er toch op reageren. Muzikaal valt er helemaal niets op aan te merken, uitstekend gedaan en als ik het zo luister krijg ik er spijt van dat ik vorige week mijn Hammond (groot toonwielorgel met buizenLeslie) heb verkocht, want wat is dat toch mooi in combinatie met gitaren.

Mooi stuk muziek en uitstekend gespeeld, als mis ik een zanger(er) wel.

Natuurlijk heb ik ook kritiek, maar dat is meer voor het recording subforum.
Ik zou niet tevreden zijn over de mix, de elementen zijn prima, maar ik mis detail en openheid. Maar daar kan aan gewerkt worden en als je daar gedetailleerde meningen over wilt hebben zijn er jongens in het recording forum die daar best wel wat over willen ventileren.

Ik wou dat ik zo kon spelen.Han, ik ben zeer aangenaam verrast! Dank je wel voor je toffe reactie.
Wat zonde dat je die Hammond hebt weggedaan! Hoe kom je tot zo'n daad? Het is inderdaad zo'n mooi instrument!

Wat je zegt over de mix, klopt natuurlijk als een bus! Het klinkt erg samengepakt en 'sprankelt' ook helemaal niet naar mijn gevoel. Dat zal deels aan mijn gebrek aan ervaring liggen wat betreft mixen: ik heb daar nog nooit iets over geleerd en 'doe maar wat' (op gehoor met een koptelefoon, want ik heb ook geen monitorboxen).
Dan de apparatuur: alles is opgenomen en gemixt op een laptop met het goedkoopste muziekprogramma "Magix samplitude music studio". Voor mij moet alles zo simpel mogelijk zijn (van Cubase begrijp ik echt niks) en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Ik heb ook wel eens overwogen om de mix en het masteren over te laten aan een pro.
In het opname programma klinkt het nog best aardig, maar zodra ik de multitrack converteer naar wav, dan gaat er zoveel kwaliteit verloren. Echt zonde! Qua mixverhouding is de eerste sologitaar misschien ook net ietsje te ver in de mix, vind ik zelf, maar over de overige verhoudingen van de instrumenten ben ik zelf wel tevreden., maar zou misschien ook nog wel beter kunnen.
Ik moet inderdaad maar eens gaan snuffelen in het recording forum. Er valt nog een hoop te leren.
Nogmaals bedankt Han, altijd goed om commentaar, tips of kritiek van de vakman te krijgen!

Han S
16 januari 2012, 19:51
Tja, die Hammond had ik een kleine 20 jaar geleden gekocht van een 82 jarige man die er niet op kon spelen. Hij had bij elke C toets met een marker een zwarte punt gezet zodat hij de C kon vinden. Er zat een mooie buizenLeslie 122 bij en het klonk als een feest.

Maar in al die jaren werd hij maar zelden gebruikt en dat stond daar maar stof te vangen. Een prachtig groot Hammond orgel in een unieke staat, want onder elke toets zitten een aantal contacten en dat werkt bij die oude orgels vaak niet goed meer. Deze mankeerde niets, maar omdat ik ga afbouwen en dat orgel 160kg weegt heb ik hem maar verkocht. Want dat neem je niet ff mee naar de slaapkamer.

Op MP boden ze 700 euro, het is toch niet te geloven. Uiteraard heeft hij veel meer opgebracht en de nieuwe eigenaar heeft een fantastisch orgel waar hij veel plezier aan zal beleven en dat is ook wat waard. Ik heb nog een prachtige Rhodes en een mooie vleugel, die moeten ook weg. (niet bedoeld als spam)

Stratman70
16 januari 2012, 21:10
Ik kreeg ooit de aanbieding om ergens gratis een Hammond orgel (met een kapotte toets) mee te nemen. De eigenaar wilde er vanaf, maar wilde geen moeite meer doen met adverteren en al zeker niet sjouwen etc. Ik kan het niet bespelen, heb er geen ruimte voor en liet 'm daarom staan. Maar dat geluid (ingebouwde Leslie)...whooaa... dat blijft zo exclusief en mooi, hoe mooi en goed de simulators van tegenwoordig ook zijn... die kunnen er echt niet tegenop.

Han S
16 januari 2012, 21:54
Het mooiste blijft de grote Hammond met toonwielen en een echte buizenLeslie.

Over je mix, want dat hoort eigenlijk in het recording subforum: ik had eens een opname van een jazzband. Daar speelde iemand op de piano en iemand op een hollow body gitaar met zo'n zwoel jazzgeluidje. Het probleem was dat die twee geluiden elkaar in de weg zaten en pas met de Yamaha NS10 monitoren werd het duidelijk waar dat aan lag.

Met de parametrische EQ van de mengtafel kon ik de beide geluiden zodanig aanpassen dat ze elkaar niet meer opvraten. Je hebt een aantal geluiden in hetzelfde octaaf zitten en zie dat maar eens transparant te krijgen. Dat is een vak.

Duhsjaak
17 januari 2012, 02:32
Hi
Als het gaat om dat fraaie spul dat rechts tegen de muur stond opgesteld, dan heb je geen woord gelogen.

Dat is of was in een staat die je zelden ziet van spullen van die leeftijd.
En groot gelijk dat je daar wat mee doet. We kunnen sentimenten laten regeren, maar we zitten niet in (politiek) Den Haag.

Ik zeg: Geniet ervan; er is hard genoeg voor gewerkt. En als je 59 bent kun je er nog van genieten.
In Huize Avondrood is er geen ruimte voor voor dat fraais. Voor je plectrums wel; die zou ik dus nog effe bewaren!

Vriendelijke groet, Gus

Han S
17 januari 2012, 10:53
Ik heb nog een paar leuke gitaren Gus, die kunnen wel mee als het zo ver is. :D

Axl Rose
18 januari 2012, 21:31
Edwin, wat een prachtig stuk muziek man! Heerlijk genoten hier. super gitaarspel en de hammond is ook heerlijk! Ik heb je song al een aantal malen beluistert, verveelt totaal niet! wauw! En gefeliciteerd uiteraard! :)

Stratman70
6 februari 2012, 00:29
Edwin, wat een prachtig stuk muziek man! Heerlijk genoten hier. super gitaarspel en de hammond is ook heerlijk! Ik heb je song al een aantal malen beluistert, verveelt totaal niet! wauw! En gefeliciteerd uiteraard! :)Thanks man!!!!!

Stratman70
18 juni 2012, 23:27
Ik moet er toch op reageren. Muzikaal valt er helemaal niets op aan te merken, uitstekend gedaan en als ik het zo luister krijg ik er spijt van dat ik vorige week mijn Hammond (groot toonwielorgel met buizenLeslie) heb verkocht, want wat is dat toch mooi in combinatie met gitaren.

Mooi stuk muziek en uitstekend gespeeld, als mis ik een zanger(er) wel.

Natuurlijk heb ik ook kritiek, maar dat is meer voor het recording subforum.
Ik zou niet tevreden zijn over de mix, de elementen zijn prima, maar ik mis detail en openheid. Maar daar kan aan gewerkt worden en als je daar gedetailleerde meningen over wilt hebben zijn er jongens in het recording forum die daar best wel wat over willen ventileren.

Ik wou dat ik zo kon spelen.
Nog 1x bump ik 'm:

Ben toch nog eens bezig geweest met de tips over de mix en denk dat er toch een verbetering te horen is, meer detail, minder clipping en een meer open geluid en wat aan het intro veranderd (en dit alles op een laptopje opgenomen en gemixt). Graag nog jullie mening!

Full Moon Drive (http://soundcloud.com/stratman70/full-moon-drive)

pasqual
19 juni 2012, 20:28
Komt niet vaak voor dat ik een nummer iedere keer weer blijf luisteren als ie voorbij komt maar ik was toch weer nieuwsgierig en heb 'm weer helemaal geluisterd. Het blijft een tof lied met hier en daar typische Blackmore licks. Ga asjeblief een drummert zoeken! Dit lied MOET met een echte drummer opgenomen worden! Maar ik begrijp het... het is nu eenmaal een thuis opname en dat blijft behelpen. Die Hammond/gitaar-interactie is super!

Zie bovenstaande: wederom wil ik dit benadrukken. Je lied is echt goed. Goed in elkaar gezet en goed gespeeld. Maar de drums doen afbreuk aan de kwaliteit. Ik weet dat het moeilijk is als je alles alleen doet. Je speelt toch ook in een band? Vraag je drummer eens om dit lied in te spelen, voor mijn part neem je het op met maar 2 microfoons. Met een goede voorbereiding en uitgekiende plaatsing kun je een goed resultaat bereiken.
Ik vind trouwens de onderlinge balans tussen gitaar en Hammond bij post 24 beter hoewel de Hammond daar iets doet clippen.
Het is ook nooit goed he?;)

Stratman70
20 juni 2012, 14:20
Zie bovenstaande: wederom wil ik dit benadrukken. Je lied is echt goed. Goed in elkaar gezet en goed gespeeld. Maar de drums doen afbreuk aan de kwaliteit. Ik weet dat het moeilijk is als je alles alleen doet. Je speelt toch ook in een band? Vraag je drummer eens om dit lied in te spelen, voor mijn part neem je het op met maar 2 microfoons. Met een goede voorbereiding en uitgekiende plaatsing kun je een goed resultaat bereiken.
Ik vind trouwens de onderlinge balans tussen gitaar en Hammond bij post 24 beter hoewel de Hammond daar iets doet clippen.
Het is ook nooit goed he?;)
Thanks pasqual! Inderdaad was de balans tussen keys en gitaren nu wat minder goed dan eerst, wat ik bij deze heb hersteld zonder geclip:
Full Moon Drive (http://soundcloud.com/stratman70/full-moon-drive-1)
ja, je hebt gewoon gelijk wat die drums betreft. Ik ga nu inderdaad toch maar eens met onze drummert in conclaaf.
Nogmaals bedankt voor het luisteren en je goede tips.

Duhsjaak
25 juni 2012, 06:54
Hi
Mag ik een beetje zeiken?
Als je nou zó overduidelijk barst van het talent (als dat dat bij jou het geval is), waarom blijf je dan 15 maanden doorkutten met het geluid van een robot drummert?
Wat kan jou die drummer schelen! Robot blijft robot. Helemaal niet erg. Je hebt een heerlijk stuk muziek in elkaar gespijkert. Ik vermoed dat je er zelf ook wel blij mee zult zijn en hier heb je vier bladzijden met positieve reacties.

Ga die volle maan toch eens lekker op de plank leggen en ga met iets nieuws bezig!
Naar mijn smaak zit je je eigen plezier en ontwikkeling in de weg.
Ik heb dit soort twijfelkont gedoe al vaak en in veel verschillende gedaantes gezien. Schilders, die maar blijven kloten aan een schilderij.... en uiteindelijk is het resultaat zelden echt beter.

Kijk eens naar de LP hoes (zal op CD ook wel te zien zijn) van Rick Nelson's Garden Party. 1 balpoint gebruikt voor de tekst en drie leeggeschreven op de doorhalingen.

Ik wil niet pretenderen dat ik je ken, maar de mensen die hier in een beetje vast blijven zitten worden daar uiteindelijk niet zo happy van.
Perfectie bestaat niet en als het wel bestaat is het zelden de moeite om daar zoveel energie in te steken.

Sorry als ik een beetje pretentieus of bemoeizuchtig overkom. Schrijf het toe aan egoisme: Ik wil graag dat je iets nieuws post dat net zo goed is als Volle maan. Of dat dearhunter gedoe. Ik weet: je koopt er geen brood voor, maar soms moet iemand je iets vertellen dat je zelf allang weet.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
25 juni 2012, 15:07
Hi
Mag ik een beetje zeiken?
Als je nou zó overduidelijk barst van het talent (als dat dat bij jou het geval is), waarom blijf je dan 15 maanden doorkutten met het geluid van een robot drummert?
Wat kan jou die drummer schelen! Robot blijft robot. Helemaal niet erg. Je hebt een heerlijk stuk muziek in elkaar gespijkert. Ik vermoed dat je er zelf ook wel blij mee zult zijn en hier heb je vier bladzijden met positieve reacties.

Ga die volle maan toch eens lekker op de plank leggen en ga met iets nieuws bezig!
Naar mijn smaak zit je je eigen plezier en ontwikkeling in de weg.
Ik heb dit soort twijfelkont gedoe al vaak en in veel verschillende gedaantes gezien. Schilders, die maar blijven kloten aan een schilderij.... en uiteindelijk is het resultaat zelden echt beter.

Kijk eens naar de LP hoes (zal op CD ook wel te zien zijn) van Rick Nelson's Garden Party. 1 balpoint gebruikt voor de tekst en drie leeggeschreven op de doorhalingen.

Ik wil niet pretenderen dat ik je ken, maar de mensen die hier in een beetje vast blijven zitten worden daar uiteindelijk niet zo happy van.
Perfectie bestaat niet en als het wel bestaat is het zelden de moeite om daar zoveel energie in te steken.

Sorry als ik een beetje pretentieus of bemoeizuchtig overkom. Schrijf het toe aan egoisme: Ik wil graag dat je iets nieuws post dat net zo goed is als Volle maan. Of dat dearhunter gedoe. Ik weet: je koopt er geen brood voor, maar soms moet iemand je iets vertellen dat je zelf allang weet.
Vriendelijke groet, Gus
Hey Gus, je hebt gelijk! Kwestie van loslaten hč?
Ik ga je raad maar eens ter harte nemen inderdaad!
Thanks!

pasqual
25 juni 2012, 21:53
Alle respect voor Gus en jouw compositie maar ik zie deze opname op dit moment meer als demo en zou het niet verkeerd vinden als het "professioneler" opgenomen zou worden met echte drums en een objectief iemand aan het mengpaneel. Ik weet haast zeker dat het dan veel beter uit de verf gaat komen. Uiteraard begrijp ik maar al te goed wat Gus hier zegt: If it ain't broken, don't fix it.
Mocht je dit echt eens willen doen, begin dan ook helemaal opnieuw zonder de bestaande opname als basis te gebruiken. Hooguit als leidraad maar niet de bestaande partijen kopiëren bedoel ik.

Duhsjaak
25 juni 2012, 22:28
Hi
Exact. Helemaal de spirit.
@Pascal
De spijker op zijn kop. Top. Dank je wel. Dit is precies wat ik bedoelde.
@TS
Je weet dit allang. Ik vertel niks nieuws.
Sorry als ik te bemoeizuchtig was.
Je bent een heel heeeeel goed musicus. Verlies jezelf niet in onbelangrijk geneuzel.
Ik kijk echt uit naar je volgende avontuur.
Vriendleijke groet, Gus