PDA

View Full Version : Hulpmiddel voor gitaarakkoorden



Steels
31 maart 2011, 13:58
Beste leden van gitaarnet,

Mijn naam is Michel en ik ben nieuw op gitaarnet.nl

Ik speel geen gitaar maar maak met Reason, Record, Cubase etc zelf mijn eigen muzieknummers. Ik heb een Stagg electrische gitaar gekocht om hiermee opnames voor in mijn songs te maken.

Ik kan dus geen gitaar spelen (ben dat ook niet van plan te gaan doen) en heb moeite met mijn vingers op de juiste plek te houden.

Is er iemand die wellicht weet of er een hulpmiddel is voor het maken van de akkoorden? Iets als waarmee ik de snaren kan indrukken met een klem of iets dergelijks.

Ik realiseer me dat dit een vreemde vraag is, zeker voor jullie gitaar bespelers maar ik speel al drums, piano en heb er geen zin in en tijd voor om
ook nog gitaar te leren bespelen.

Misschien is er iemand die ook met Proppellerhead Reason Record werkt waar ik mee kan samenwerken.

Hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Groetjes,
Michel

lcvanderhelm
3 april 2011, 14:25
Als je al toetsen speelt en geen gitaar wil leren,kan je beter een synthesizer aanschaffen.Hierin zit een arpeggio sektie,waarmee je een gitaar redelijk kan imiteren.
Er bestaan overigens een soort van robotarmen,waarmee je akkoorden kan spelen,deze zijn ongeveer 1000 keer zo duur als je stagg.