PDA

View Full Version : specifieke zoektocht naar de perfecte gitaar



vankraay
31 maart 2011, 13:40
hallo allemaal,
ik speel sinds 3 maanden gitaar (akoestisch, nylon) maar ben nu toch op zoek naar iets beters dan LIDL kwaliteit!
heb verschillende winkels bezocht, verschillende instrumenten bespeeld en nog geen keuze kunnen maken, ik ben op zoek naar:
-een pikzwarte gitaar
-staalsnarig akoestisch
-cut-away
-moet vooral goed klinken zonder aangesloten te zijn op een versterker.3
-het liefst onder de 400 euro

zelf ben ik uitgekomen op een yamaha APX 500, tenminste voor het uiterlijk:sssh: het probleem hiermee is dat hij onversterkt een beetje mieterig klinkt dus mijn vraag is of iemand een gitaar heeft of iemand kent die iets heeft dat aan mijn eisen voldoet.

excuses voor dit onduidelijke verhaal en voor (misschien) een domme vraag maar met de zoekfunctie vind ik geen topic met deze specifieke wensen.

bij voorbaat dank

Mr.Bluesbreaker
31 maart 2011, 16:24
Mooie opmerking over dat "mieterig", daar kan ik wel iets in herkennen :)

De compass reeks binnen Yamaha doet het al een heel stuk beter onversterkt vind ik, zeker een 8 model uit de oude serie. Is tweedehands voor rond de 500 te vinden. Nieuw heb je nu de 500 en 700 serie, ook de moeite waard in dat segment. Wel instrumenten waar de focus wat meer op het versterkte deel ligt, maar in beide disciplines komen ze goed mee.

De GAD serie van Guild (type 40) vond ik nog wat beter, nieuw iets over je budget maar tweedehands wel voor 400-450 op te snorren. Akoestisch nog wat meer in balans dan de Compass 8 serie, heeft wel een pickup maar is een heel simpel systeem zonder pre amp ingehakt in de klankkast. Als je een GAD kunt vinden die redelijk goed is afgesteld heb je naar mijn mening een te gekke bang-for-the-buck gitaar.