PDA

View Full Version : MXR 6-band eq



Markmoos
31 maart 2011, 03:01
Hey gitaarnetters, ik ben van plan om deze EQ te kopen: http://www.thomann.de/nl/mxr_m_109_6bandeq.htm

Ik hoor echter volgens sommigen dat hij ruis toevoegt. Klopt dit en zo ja hoeveel ruis? Is het pedaal ook true bypass te maken met een DPDT switch, of eventueel te modden voor minder ruis? Raden jullie misschien een ander EQ pedaal aan? Ik heb de Boss 7 band eens geleend van een vriend maar die voegde ook vervorming toe.

Tankman
31 maart 2011, 09:21
De ruis van de 6band is minimaal vergeleken met die van zo'n Boss. Ik heb ze zelf allebei uitvoerig getest. Uiteindelijk heb ik de 10band gekocht van MXR. Die is wel 100% stil. Ook een aanrader. De extra frequenties, Gain en Level knoppen voegen echt heel veel toe.

rudolf
31 maart 2011, 12:36
De Boss GE-7 voegt idd wat ruis toe. Toch vind ik het een vet pedaal. Gebruik 'm elke repetitie.

kassie
31 maart 2011, 13:43
De ruis van de 6band is minimaal vergeleken met die van zo'n Boss. Ik heb ze zelf allebei uitvoerig getest. Uiteindelijk heb ik de 10band gekocht van MXR. Die is wel 100% stil. Ook een aanrader. De extra frequenties, Gain en Level knoppen voegen echt heel veel toe.

Die is dus absoluut NIET 100% stil, ja unity gain setting, is hij goed te doen alhoewel die ook ruis toevoegd. Vooral bij het boosten van frequenties en de output gain knop ontstaat er ruisvorming. Het pedaal is beter te gebruiken bij een cleane amp en ruisvorming wordt gradueel meer, naarmate de amp zelf meer distortion heeft. Ik maak altijd een mix door frequenties te kappen en enkele te boosten. Dan is het redelijk handhaafbaar.