PDA

View Full Version : Overdrive zonder distortion met power.



sleep_to_saturate
19 mei 2003, 10:48
Ik ben op zoek naar een overdrive effect die minimaal vervormd, maar wel de boost geeft.
Probleem met de meeste overdrives is dat het eigenlijk gewoon distortions zijn en dat je de definitie van de hoge snaren volledig kwijt bent bij akkoordenwerk.
Zou bv. een buizenpedaal hier de oplossing zijn? Heeft iemand wat suggesties, zodat ik wat gerichter op zoek kan gaan?

zZoRgO
19 mei 2003, 10:56
mesa V-twin...?
eerste kanaal is overdrive, geen distortion...
tweede kanaal is lead geluid...
let wel op je kan de balans van de volumes niet wijzigen...
dus de lead is luider dan de overdrive...

Quink
19 mei 2003, 11:27
De Banzai Cold Fusion geeft, zolang het vervormingsknopje onder de 9 uurs positie blijft een clean boost aan je geluid. Pas daarboven gaat het ernstiger vervormen, maar zelfs op de meest extreme stand blijft het een milde vervorming.

Grandma_Placenta
19 mei 2003, 11:48
je bedoelt een clean boost?
Dan is een Crowther Audio Hotcake ook wel leuk. Die dingen gaan van clean boost tot vette fuzzige overdrive. Zijn verkrijgbaar bij van der Haar : http://www.haarguitars.nl

Dirk_Hendrik
19 mei 2003, 11:52
Waarom neem je niet gewoon een EQ? Geeft boost met minimale vervorming.

sleep_to_saturate
19 mei 2003, 13:42
de boost is er niet bij EQ. Ik moet een volle boost hebben, met zo min mogelijk vervorming.
Ik zal die v-twin, cold fusion en de hotcake op me lijstje zetten.. Weten jullie ook of die pedalen te proberen zijn ergens in een muziekwinkel? Ik heb ze nog nooit gezien namelijk.

RadiuS
19 mei 2003, 14:00
kijk eens rond bij de pedaaltjes van http://www.musictoyz.com je zult zien dat er veel mogelijkheden zijn voor een clean boost:

Klon (Centaur ofzo)
BJF Baby Pink
Menatone TBIAC
Banzai New Rising Sun
etc
etc

wel boutique (en dus duur), maar wel goed volgens mij!

Dirk_Hendrik
19 mei 2003, 14:19
Op 2003-05-19 13:42, schreef sleep_to_saturate:
de boost is er niet bij EQ. Ik moet een volle boost hebben, met zo min mogelijk vervorming.


Moet je toch beter uitleggen. Ik gebruik al tijden een EQ als boost. Alle schuiven hetzelfde stapje naar boven met als resultaat een volle boost met amper vervorming.

sleep_to_saturate
19 mei 2003, 16:06
bedankt voor de link..

Nou kijk, die EQ is wel leuk en handig, maar in feite is het dus een volumeknop. Dan kan ik net zo goed m'n volumeknoppie op me gitaar gebruiken. Tevens worden die EQ meestal voor solo's gebruikt.
Met een boost bedoel ik in dit geval geen volumeverhoging, maar een intensiteitsverhoging. Zoiets als je het overdrivekanaal van een buizenbak opengooit.
Zoiets maar dan met behoud van de definitie van m'n hoge snaren.
Maar ja het is beetje moeilijk uitleggen, ik zal in ieder geval ook wel zo'n eq-pedaaltje proberen. Misschien krijg ik daar toch het gewenste resultaat mee.

RadiuS
20 mei 2003, 10:11
Zo'n EQ ding is er niet voor gemaakt om je amp mee te pesten, zo te horen wat je zoekt kan je beter een goed pedaaltje ervoor kopen :razz:

http://www.carlmartin.com CM heeft ook misschien iets wat doet wat je zoekt...

keef
20 mei 2003, 16:29
prescription electronics germ. Een idiote hoeveelheid clean boost, en een apart schakelbare distortion (nogal modderig). Ik heb er in de US $160 voor betaald - altijd nog de helft van een Klon. Lees de reviews op Harmony Central...