PDA

View Full Version : Jam mee over mijn Blues Rock jamtrack



kaassie
30 maart 2011, 13:13
Hier is 'tie dan mijn nieuwe jamtrackie:

Info over de jamtrack
jamtrack is een bluesschema in C mineur
Jamming opties:
C min pentatonisch
Cblues scale
of benader elk akkoord appart:
C Aeolisch, C blues scale, C penta, C min arpeggio
F Aeolisch, F blues scale, F penta, F min arpeggio
G Aeolisch, G blues scale, G penta, G min arpeggio
En vergeet niet de chromatische passing tones, dat maakt het lekker jazzy!

Hier de link:
http://soundcloud.com/norman-kortekaas/minor-blues-rock-tutorial

levi
30 maart 2011, 14:31
Cool hier kan ik denk wat meer mee dan met die vorige. Alleen denk niet dat het gaat lukken om vandaag erover heen te fietsen! maar je houd hem nog te goed van me :P

Exi
30 maart 2011, 14:57
Hier valt wel iets mee te maken inderdaad. Ik zal binnenkort wel iets gaan proberen.:)

levi
31 maart 2011, 16:31
Nou ik heb ff snel wat gedaan want ben een beetje druk druk druk.
advies is welkom natuurlijk! er ziten wat crappy stukken in het hele ding misschien wel maar uhh ik post hem toch. Als je live speelt kan je ook niet een tweede take doen natuurlijk XD

http://dl.dropbox.com/u/12346936/blues%20rock%20gitaarnet%20Edit%201%20Export%201.m p3

Exi
31 maart 2011, 16:49
Best lekker. Let er wel op dat het niet letterlijk over een backing fietsen wordt. Ik mis een beetje opbouw en variatie. Als je af en toe eens gas terug neemt komen de intensere stukken er beter uit. Er mogen best stiltes vallen in het spel. Maar verder goed gedaan!
Ik zit nu wel lekker te lullen, maar ik betwijfel het of ik beter ben:D

levi
31 maart 2011, 17:44
Best lekker. Let er wel op dat het niet letterlijk over een backing fietsen wordt. Ik mis een beetje opbouw en variatie. Als je af en toe eens gas terug neemt komen de intensere stukken er beter uit. Er mogen best stiltes vallen in het spel. Maar verder goed gedaan!
Ik zit nu wel lekker te lullen, maar ik betwijfel het of ik beter ben:D

ja je heb gelijk was gewoon een beetje aan het kloten was meer met me gedachten ergens anders dan bij het gitaar spelen :P

kaassie
1 april 2011, 11:16
ja je heb gelijk was gewoon een beetje aan het kloten was meer met me gedachten ergens anders dan bij het gitaar spelen :P

Ik sluit me aan bij Exi.

Tip voor inspiratie: luister naar Joe satriani en Andy Timons. Die weten de zaak altijd heel melodieus op te bouwen en aan het eind komen ze op "het kookpunt" en dan gooien ze pas die hele trucken doos open, daarvoor is het Feeling & melodie.

Exi
1 april 2011, 17:55
Hier die van mij. Ook een beetje inspiratieloos helaas en van opbouw is er ook geen sprake, enjoy!:soinnocent:
http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10472037&q=hi&newref=1

kaassie
6 april 2011, 10:57
Hier die van mij. Ook een beetje inspiratieloos helaas en van opbouw is er ook geen sprake, enjoy!:soinnocent:
http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10472037&q=hi&newref=1

Thanx voor de inzending, Probeer die akkoorden changes wat meer in elkaar over te laten vloeien. Nu stop je regelmatig midden in de solo terwijl je wacht op het volgende akkoord, hierdoor vloeit het niet. Een stopje hier en daar is overigens niet erg, mits ze goed geplaatst zijn.

Exi
6 april 2011, 16:55
Bedankt. Ik speelde wel erg houterig en ik merk dat ik echt meer moet oefenen met improvisatie. Ik val een beetje te vaak terug naar de zelfde loopjes.
Teveel één stijl spelen helpt er ook niet echt bij.
Misschien zal ik nog wel een herkansing zal posten. Het zal helemaal te gek zijn als ik volgende week mn nieuwe versterker binnen krijg en een microfoon kan lenen. Dan zal ik zéker nog wat posten.:)

kaassie
13 april 2011, 12:58
Bedankt. Ik speelde wel erg houterig en ik merk dat ik echt meer moet oefenen met improvisatie. Ik val een beetje te vaak terug naar de zelfde loopjes.
Teveel één stijl spelen helpt er ook niet echt bij.
Misschien zal ik nog wel een herkansing zal posten. Het zal helemaal te gek zijn als ik volgende week mn nieuwe versterker binnen krijg en een microfoon kan lenen. Dan zal ik zéker nog wat posten.:)

Ben benieuwd!

Exi
13 april 2011, 14:46
En ik ben benieuwd wanneer mijn versterker nou een keer komt:soinnocent:

kaassie
4 mei 2011, 08:41
Hey, wordt er nog een beetje gejammed dan? Ik merkt dat er afgelopen winter veel meer jammers waren. Zal nu wel door het mooie weer komen dat mensen minder gitaar spelen. Ik hoop dat er toch weer wat jammers zijn die een poging wagen om te improvieren over deze jamtrack.