PDA

View Full Version : HNGD Gibson Les Paul Goldtop



jutter
30 maart 2011, 10:01
Alweer een nieuwe? Ja! Nadat ik mijn vorige had gekocht begon na een week de hals te torderen. Ik was het meer dan zat; elke keer dat ik een andere gitaar kocht bleek na een paar weken dat er weer iets aan mankeerde; rammelende snaren, hals die begint te torderen, enorme ruis/geknetter waar Fender geen verklaring voor had, hals die als een boog stond en niet recht te krijgen was, enz,enz. Maandag weer opnieuw de stoute schoenen aangetrokken en naar Music Store in Leeuwarden vertrokken. Daar mijn klachten met Fender gitaren voorgelegd en dat ik inmiddels Fender gitaren meer dan spuugzat was! Affijn, ze hebben daar een mooie collectie Gibsons hangen; Standards, Custom Shop, Traditionals, enz. Nu was ik in de gelukkige positie dat ik niet op een paar honderd euro meer of minder hoefde te letten dus ik heb ze allemaal geprobeert. Elke keer kwam ik weer op de Goldtop terug maar toch was ik niet helemaal 100% tevreden. Wel over het geluid tevreden maar niet over de afstelling. Omdat zijn tech er niet was om even de gitaar voor mij af te stellen heeft hij nog een aantal GT's uit het magazijn gehaald. Eindelijk, die éne....dat was hem bijna! Met Music Store de afspraak gemaakt dat als deze GT goed afgesteld zou worden ik dan terug kom en hem opnieuw wilde testen. Geen probleem! Dinsdag kreeg ik een telefoontje dat hij klaar stond om getest te worden. Snel in de auto gesprongen en naar Leeuwarden gesjeest. Binnen 15 minuten wist ik het; deze moest het worden! Geen geratel, geen geknetter, enz. Het kan dus wel! De Traditional is geen lichtgewicht maar de bespeelbaarheid en sound is werkelijk subliem! Mijn dank voor de enorme goede service en geduld van Music Store!

Hier de pics:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20Goldtop/DSC02103.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20Goldtop/DSC02100.jpg

sideburns
30 maart 2011, 10:10
Mooie trad. Daar ga je veel plezier mee beleven ! wel even een paar straplocks op zetten

wireman
30 maart 2011, 10:10
oeioeioei... Mooie plank juttertje!! Die vind je niet op het strand!!! hehe.. Erg mooi!! gefeliciteerd man!

jutter
30 maart 2011, 10:33
Mooie trad. Daar ga je veel plezier mee beleven ! wel even een paar straplocks op zetten


oeioeioei... Mooie plank juttertje!! Die vind je niet op het strand!!! hehe.. Erg mooi!! gefeliciteerd man!

Eigenlijk vind ik straplocks niet bij zo'n gitaar passen maar het is natuurlijk wel veiliger. Het zou mij juist overkomen dat hij uit de gitaarband schiet en de kop eraf breekt...Ik heb genoeg pech met gitaren gehad!

Was het maar waar dat je deze op het strand kon vinden; je weet wel, zo 'n container vol met Gibsons die overboord is gevallen en aangespoeld is op het strand:seriousf:

jutter
30 maart 2011, 10:34
Nog ééntje om de zintuigen te prikkelen:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20Goldtop/DSC02104.jpg

sideburns
30 maart 2011, 10:51
precies, ik kan me voorstellen dat je dan niet op een gebroken nek zit te wachten... maar nu geen kurketrekkers meer en ratelende snaren, wel lekker speuln !!

muziekschuur
30 maart 2011, 11:03
Met welke versterker speel je?

Hendriks
30 maart 2011, 11:20
Zo , dat is even wat anders.

Gefeliciteerd Alex , ik zou ook nog wel eens een Goldtop willen ,maar dan met P90's.

Hotpepper01
30 maart 2011, 11:22
Wat zijn ze toch mooi, he? Veel plezier toegewenst met deze GT Trad !!!

jutter
30 maart 2011, 11:44
precies, ik kan me voorstellen dat je dan niet op een gebroken nek zit te wachten... maar nu geen kurketrekkers meer en ratelende snaren, wel lekker speuln !!

Toch maar even straplocks monteren want het zou zonde zijn dat hij zou vallen!


Met welke versterker speel je?

Nog steeds de Koch Twintone. Die heb ik inmiddels al jaren!


Zo , dat is even wat anders.

Gefeliciteerd Alex , ik zou ook nog wel eens een Goldtop willen ,maar dan met P90's.

Die zijn er voor een redelijke prijs maar momenteel haast niet te krijgen: Gibson '50 Studio Tribute. Ook in Goldtop voor rond de 750 euro.


Wat zijn ze toch mooi, he? Veel plezier toegewenst met deze GT Trad !!!

Dat gaat wel lukken!

TimS
30 maart 2011, 12:11
Wow, mooie gitaar. Merk je nou ook veel verschil met die geplek'de frets?


Die zijn er voor een redelijke prijs maar momenteel haast niet te krijgen: Gibson '50 Studio Tribute. Ook in Goldtop voor rond de 750 euro.

50's is van vorig jaar, dit jaar heb je de 60's. Die zijn volgens mij nog wel te verkrijgen als ze binnen gaan komen.

Venlonaer
30 maart 2011, 12:36
Goldtops....mooi hea!!!!!:crazyhappy:

Veel plezier ermee!!

YannickH
30 maart 2011, 13:56
knappe goldtop

Carlos
30 maart 2011, 14:13
Ha Jutter!

Gefeliciteerd met je Gibson, een beauty :mmmm:
De HotRod is letterlijk in goede handen en speelt subliem!

Gitaar ze en groet,

"Carlos"

Exi
30 maart 2011, 14:48
Wat een prachtige gitaar!:lovelove:
Als ik het geld had was ik waarschijnlijk al naar de winkel gerend. Dit zijn ze!

Sinner1980
30 maart 2011, 16:20
Mooi ding Alex,doe je goed!:crazyhappy:

Doe mij ff een lol en PM me als ie de deur weer uitgaat:seriousf:

jutter
30 maart 2011, 17:03
Wow, mooie gitaar. Merk je nou ook veel verschil met die geplek'de frets?


50's is van vorig jaar, dit jaar heb je de 60's. Die zijn volgens mij nog wel te verkrijgen als ze binnen gaan komen.

Geen dode plekken meer en ik heb het idee dat er meer sustain is.



Goldtops....mooi hea!!!!!:crazyhappy:

Veel plezier ermee!!

Thanks man!


knappe goldtop

Klopt, hij is ook in handen van een knappe man, kuch, kuch.....:seriousf:


Ha Jutter!

Gefeliciteerd met je Gibson, een beauty :mmmm:
De HotRod is letterlijk in goede handen en speelt subliem!

Gitaar ze en groet,

"Carlos"

Daar twijfel ik niet aan!
Bedankt voor je compliment!


Wat een prachtige gitaar!:lovelove:
Als ik het geld had was ik waarschijnlijk al naar de winkel gerend. Dit zijn ze!

Helemaal!


Mooi ding Alex,doe je goed!:crazyhappy:

Doe mij ff een lol en PM me als ie de deur weer uitgaat:seriousf:

In navolging van jou moest ik toch ook maar overstappen naar een Gibson!
Tuurlijk gun ik jou je lol, maar ik ben bang dat je nu toch echt even geduld moet hebben.....:seriousf:

macwilliams
30 maart 2011, 17:14
En weer eentje in het juiste kamp beland. :ok:
Veel speel plezier ermee.

jutter
30 maart 2011, 17:17
En weer eentje in het juiste kamp beland. :ok:
Veel speel plezier ermee.

Thanks, maar hier gaat de brander niet overheen!:stop:
althans, nog niet.........:seriousf:

Sinner1980
30 maart 2011, 17:46
In navolging van jou moest ik toch ook maar overstappen naar een Gibson!
Tuurlijk gun ik jou je lol, maar ik ben bang dat je nu toch echt even geduld moet hebben.....:seriousf:

:seriousf:Ik ga alvast sparen,duurt ook weer ff

macwilliams
31 maart 2011, 21:06
Zeg jutter, nu we het er toch niet over hebben, zou je nu niet eens een geluidsfragmentje kunnen plaatsen? Het hoeft niet van uitzonderlijke kwaliteit te zijn, noch perfect gespeeld.

Ach toe:chicken:

jutter
31 maart 2011, 22:38
Zeg jutter, nu we het er toch niet over hebben, zou je nu niet eens een geluidsfragmentje kunnen plaatsen? Het hoeft niet van uitzonderlijke kwaliteit te zijn, noch perfect gespeeld.

Ach toe:chicken:

Welke? Live in de Ahoy? Of die van de HMH?:sssh:

macwilliams
31 maart 2011, 22:46
Welke? Live in de Ahoy? Of die van de HMH?:sssh:

Ben je daar al geweest sinds gisteren:???:

Je zou toch niet eerder dan dit weekend naar ahoy?

jutter
31 maart 2011, 22:48
Ben je daar al geweest sinds gisteren:???:

Je zou toch niet eerder dan dit weekend naar ahoy?

Even een snabbeltje gisteren...:chicken:

Maar ff serieus; mag een thuisopname ook?:seriousf:

Arjan12
31 maart 2011, 23:17
Mooi ding, hoewel ik toch stiekem vind dat in een Goldtop P90's horen.

jutter
31 maart 2011, 23:29
Mooi ding, hoewel ik toch stiekem vind dat in een Goldtop P90's horen.


Waarom doe je die van jou weg? Prachtig mooie LP man!

Arjan12
31 maart 2011, 23:32
Ik ga er ook vast spijt van krijgen, want hij speelt ook nog eens erg lekker, maar ik wil wat geld vrijmaken om m'n motorrijbewijs te halen. Dan sneuvelt deze jammer genoeg, mijn Tele blijft voor mij de fijnste gitaar die er is.

macwilliams
1 april 2011, 19:38
Welk type elementen zitten in je Goldie?

jutter
1 april 2011, 19:40
Welk type elementen zitten in je Goldie?

'57er bij de neck en de '57 plus bij de bridge. Man die klinken errug lekkah!

jutter
1 april 2011, 19:41
Welk type elementen zitten in je Goldie?

Boefje....:soinnocent:

macwilliams
1 april 2011, 20:26
Misschien tzt vervangen voor de zelfde types maar dan die geschikt zijn voor coilsplit, uit fase enz enz.

Xtrme
1 april 2011, 21:26
Whoaa..., Jutter!
Gefeliciteerd. Wat een prachtbak!

Ik ga een dezer maanden zelf ook op zoek naar een traditional; liefst een met een honeyburst of lightburst, en onderstaande mod van macwilliams was ik dan ook van plan om meteen door te voeren.

Maar eerst lekker spelen uiteraard. :ok:
Veel plezier ermee!


Misschien tzt vervangen voor de zelfde types maar dan die geschikt zijn voor coilsplit, uit fase enz enz.

jutter
1 april 2011, 22:38
Misschien tzt vervangen voor de zelfde types maar dan die geschikt zijn voor coilsplit, uit fase enz enz.


Whoaa..., Jutter!
Gefeliciteerd. Wat een prachtbak!

Ik ga een dezer maanden zelf ook op zoek naar een traditional; liefst een met een honeyburst of lightburst, en onderstaande mod van macwilliams was ik dan ook van plan om meteen door te voeren.

Maar eerst lekker spelen uiteraard. :ok:
Veel plezier ermee!


Wie weet....heel misschien doe ik dat ooit eens. Momenteel heb ik mijn buik vol van singlecoils(met coilsplit gebruik je toch 1 spoel?)!

macwilliams
1 april 2011, 23:11
Wie weet....heel misschien doe ik dat ooit eens. Momenteel heb ik mijn buik vol van singlecoils(met coilsplit gebruik je toch 1 spoel?)!

Ja en je kan dan nog wat opties hebben.

jutter
1 april 2011, 23:36
Ja en je kan dan nog wat opties hebben.

Ach, misschien in de toekomst. Zoals hij nu is bevalt hij mij goed.:soinnocent:

Jay75
7 april 2011, 10:54
Hey had jij paar weken geleden niet een Nocaster gekocht, ik ook namelijk.
En afgelopen zondag een Les Paul Goldtop Trad. haha

jutter
7 april 2011, 11:04
Hey had jij paar weken geleden niet een Nocaster gekocht, ik ook namelijk.
En afgelopen zondag een Les Paul Goldtop Trad. haha

Dan heb jij een goede smaak, hahaha!:)

Bolder
7 april 2011, 11:09
Maar je Nocaster is er nog wel?
Wat een prachtgitaar zeg!

Hendriks
7 april 2011, 11:09
Hey had jij paar weken geleden niet een Nocaster gekocht, ik ook namelijk.
En afgelopen zondag een Les Paul Goldtop Trad. haha

De Nocaster van Jutter mischien?:)

Daan_B
7 april 2011, 11:25
Maar je Nocaster is er nog wel?

Denk zelf van niet:sssh:.

Jay75
7 april 2011, 15:30
Ja Nocaster is er nog :)

Ik ga nu waarschijnlijk wel mijn Gibson Custom shop Epiphone Wilshire ( geen grap hehe ) verkopen.
Ook een mooie gitaar, met P90s precies nagemaakt volgens de oude specs, maar de LP GT is toch meer mijn ding.

Bolder
7 april 2011, 15:56
Ja Nocaster is er nog :)

Ik ga nu waarschijnlijk wel mijn Gibson Custom shop Epiphone Wilshire ( geen grap hehe ) verkopen.
Ook een mooie gitaar, met P90s precies nagemaakt volgens de oude specs, maar de LP GT is toch meer mijn ding.

Ik heb sowieso een tijd niks van je gezien/gehoord op het forum, klopt dat of ben ik blind? Misschien om je collectie weer eens te posten in het Post je collectie topic?

Jay75
7 april 2011, 23:03
Klopt ja, ik zal binnenkort eens een familie foto posten :)