PDA

View Full Version : emulated output



nak
29 maart 2011, 22:15
Wilde de emulated output eens proberen van m'n blackstar HT60, maar als ik de gebruiksaanwijzing zo lees kom ik er niet echt uit.
Staat er nou bij Note dat ik de speakers moet loskoppelen :???:als ik de versterker op standby zet.
Op standby zetten is voor mij dat de versterker geen geluid geeft.
Ik kan me voorstellen dat je schade krijgt als je de speakers losmaakt en de versterker van standby zet, werkend dus zoals in normaal gebruik.
Vreemd verhaal vind ik.
Zou er misschien verwarring zijn over de toestand van de standby knop, wanneer is er sprake van standby on en standby off.
Bij de blackstar staat boven de schakelaar standby en eronder on. De versterker geeft pas geluid met de standby-schakelaar in de on stand , voor mij is dit 'standby off' terwijl de schakelaar naar boven de standby in de 'on' gaat:(
Lekker duidelijk allemaal, maar is er iemand die de emulated output al eens uitgeprobeerd heeft.


5. Speaker Emulated Output
This output emulates the tonal characteristics of a guitar speaker cabinet and
provides a natural valve overdrive tone for connection to a recording device or mixing
desk. Always use a good quality screened lead.
NOTE: To ‘silently’ record, turn the amp to standby mode. You may also record
from this output while in standby mode without a loudspeaker connected, but ensure
that no loudspeaker leads are connected to any of the loudspeaker output jack
sockets of the amplifier, as this will defeat the load protection circuit and cause
damage to the amplifier.

Lexvandoef
29 maart 2011, 22:22
Goed lezen...!

Er staat in dat als je geluidsloos wilt opnemen dat je de emulated output kunt gebruiken met de amp op standby. Dit werkt natuurlijk ook met de luidspreker losgekoppeld in standy. Je moet erg echter wel op letten dat dan in geen enkel van de luidspreker uitgangen een speaker verbonden is. Je mag echter de amp nooit aanzetten zonder luidspreker aangekoppeld!

G.G.
29 maart 2011, 22:23
Wat de beschrijving volgens mij zegt is dat je "stil" kan opnemen door de versterker in Standby te zetten. Je kan dan zelf zonder speakers werken (handig bij een top, scheelt je sjouwen met ene cab) zolang je maar nergens kabels in plugt. De speakerjacks sluiten waarschijnlijk kort ofzo zonder plug erin.

Weet niet of ik het zo goed lees, maar ik denk dat ze dit bedoelen.

EDIT: precies wat Lex zegt.

nak
29 maart 2011, 22:50
Zoals ik het lees kun je stil opnemen met wel een speaker aangesloten en bij NOTE staat geen speaker aangesloten.
Vind ik wat tegenstrijdig.
Kan me voorstellen dat je er geen plug of kabel in mag doen waar helemaal niets aanhangt, dat dan intern iets niet goed gaat.
Maar goed ik probeer wel eerst eens silent met de speaker eraan.

EDIT:Ik zie het al, speakerleads kabels zonder speakers. idd overheen gelezen, sorry.

Thanks