PDA

View Full Version : Beetje Bluessen op een Squier bullet Strat!



Braddie
29 maart 2011, 19:41
http://www.youtube.com/watch?v=2LTEh8YZqYg
Webcam lagged best veel, gitaartje is heel fijn, hij blijft met Tremolo gebruik ook goed inTune.

lollol
29 maart 2011, 20:15
Grappig, maar je moet echt ff op de bends oefenen, en op 1.15 gaat het opeens veel harder. Verder zou ik wat noten langer vasthouden.;)

arnoldtims
29 maart 2011, 20:29
Eens met wat hierboven word gezegd.
Je hebt op zich wel een mooie toon in je vingers en voor 10 maanden echt niet slecht.
Ik hoor wel iets van een opbouw in je solo en je probeert echt een verhaal te vertellen.

dus als je werkt aan je bends is het echt al stukken beter. tipje. raak eerst de toon aan die je wilt bereiken dan heb je een reverentie (als oefening niet in de solo natuurlijk) En vaak doen, daar door krijg je meer kracht in je vingers.
Het is ook bij mij vaak nog een zwak punt hoor



Ps: volgens mij heb ik je deze tip al eens eerder gegeven maar goed dan maar 2 keer. het schiet me nu te binnen dat jij meer filmpje had waar in je comments kreeg over je bends. volgens mij is het nu wel iets beter

Braddie
29 maart 2011, 20:35
Eens met wat hierboven word gezegd.
Je hebt op zich wel een mooie toon in je vingers en voor 10 maanden echt niet slecht.
Ik hoor wel iets van een opbouw in je solo en je probeert echt een verhaal te vertellen.

dus als je werkt aan je bends is het echt al stukken beter. tipje. raak eerst de toon aan die je wilt bereiken dan heb je een reverentie (als oefening niet in de solo natuurlijk)

Dankje, hoe bedoel je mooie toon in je vingers?
Ik speel gewoon mijn emotie`s er uit zeg maar. :soul:


Bedankt dat je het niet slecht vind!

barno
29 maart 2011, 20:36
de eigenschap van een bend is dat je de snaar uit tuning duwt en blijft duwen tot je pal op een andere toon belandt; te vroeg landen is nooit goed, tenzij je T-bone walker bent

arnoldtims
29 maart 2011, 20:49
de eigenschap van een bend is dat je de snaar uit tuning duwt en blijft duwen tot je pal op een andere toon belandt; te vroeg landen is nooit goed, tenzij je T-bone walker bent

nee en in zijn geval helemaal niet landen is ook niet goed lol.

Braddie.
Met een mooie toon in je vingers bedoel ik de sound die je maakt als je speelt, die haal je voor een deel uit je gitaar en versterker maar ook voor een groot gedeelte uit je vinger.
Dit heeft te maken met hoe jij je vingers plaatst en hoe hard je drukt hoe hard je aanslaat waar je aanslaat plectrum gebruik en ga zo maar verder.
Je wilt niet weten hoeveel gitaristen erg goed kunnen spelen maar (wat mij betreft) geen mooie toon hebben.

over een mooie sound in je vingers is een hoop te zeggen en te discussiėren maar in het algemeen kun je wel zeggen dat dit het verschil maakt tussen gitaristen, de groten haal je er vaak zo uit ongeacht wat voor gitaar ze op spelen.

barno
29 maart 2011, 20:55
als je niet landt, stort je natuurlijk ooit neer, dat gebeurt hier ook soms, maar niet getreurd TS, er zit potentie in. idd bepaald soort feel voor tone. en da's goed want dat is een van die dingen die je hebt of niet...

levi
29 maart 2011, 20:58
Voor 11 maanden vind ik het al behoorlijk goed hoor! naja de tips en tricks zijn hierboven al gegeven. ik kan nog wel allerlei dingen op noemen maar het is beter om eerst die bends onder de knie te krijgen.

Braddie
29 maart 2011, 23:10
nee en in zijn geval helemaal niet landen is ook niet goed lol.

Braddie.
Met een mooie toon in je vingers bedoel ik de sound die je maakt als je speelt, die haal je voor een deel uit je gitaar en versterker maar ook voor een groot gedeelte uit je vinger.
Dit heeft te maken met hoe jij je vingers plaatst en hoe hard je drukt hoe hard je aanslaat waar je aanslaat plectrum gebruik en ga zo maar verder.
Je wilt niet weten hoeveel gitaristen erg goed kunnen spelen maar (wat mij betreft) geen mooie toon hebben.

over een mooie sound in je vingers is een hoop te zeggen en te discussiėren maar in het algemeen kun je wel zeggen dat dit het verschil maakt tussen gitaristen, de groten haal je er vaak zo uit ongeacht wat voor gitaar ze op spelen.


Maar ik heb wel een aardige toon in mijn vingers?, maar ik vind mezelf echt slecht qua toon, echt zo standard, al probeer ik wel een brian may/b.bking achtige vibrato toe te passen soms.

Braddie
29 maart 2011, 23:11
Voor 11 maanden vind ik het al behoorlijk goed hoor! naja de tips en tricks zijn hierboven al gegeven. ik kan nog wel allerlei dingen op noemen maar het is beter om eerst die bends onder de knie te krijgen.

Aan mijn bends werk ik al, maar wat nog meer dan?

arnoldtims
30 maart 2011, 09:01
Maar ik heb wel een aardige toon in mijn vingers?, maar ik vind mezelf echt slecht qua toon, echt zo standard, al probeer ik wel een brian may/b.bking achtige vibrato toe te passen soms.

Ja je hebt een aardige toon vind ik, daar moet je verder ook niet over nadenken dat heb je of heb je niet dat gaat vanzelf.
Over die vibrato, Bb king is mijn grote held en nu zeggen dat hij en Brain may de zelfde soort vibrato hebben, nou nee.
BB King zijn vibrato is erg beroemd en erg moeilijk om goed na te doen.
je moet gewoon je eigen vibrato ontwikkelen denk ik.

Je vroeg om meer tips, veel heb ik er niet maar de belangrijkste is veel doen.
neem op wat je oefent en luister dat terug dan hoor je (hoop ik ) wat er fout gaat en wat er beter kan.

levi
30 maart 2011, 11:29
Aan mijn bends werk ik al, maar wat nog meer dan?
dit gaat misschien een beetje hard klinken maar zo bedoel ik het niet.
Je picking hand moet je nog heel erg aan werken. je phrasing,(hoe je licks aan elkaar verbind) dit kan je doen om standaard licks goed te memoriseren en daar je eigen draai aan geven. je moet alle minor shapes goed uit je hoofd kennen. Zodat je weet wat je aan het doen bent. en ietsjes minder bents in je solo. Slide bijvoorbeeld eens naar de noot. In plaats van er naar toe benden.

Niet dat ik zo goed ben of zo. Maar aan die dingen kun je werken.

Cubone
31 maart 2011, 03:08
Leuk gedaan en al helemaal voor 10 maanden.

Iedereen heeft al opgesomd wat er beter kan aan je gitaarspel en ik ben het volledig met ze eens. Wat ik als tip mee kan geven is, dat je veel moet luisteren naar je gitaar helden en veel moet blijven spelen.

Op een gegeven moment hoor je vanzelf wel wanneer een noot niet 'past' in een progressie of welke toonladders je moet wel/niet moet spelen. Met benden is het dito, je hoort vanzelf wanneer je bend vals is of niet (tenminste met mij was het zo)

Wat je ook kan doen is bijv een a noot spelen (om te horen hoe die klinkt) en dan bijv een g noot naar een a noot benden. Desnoods een tuner gebruiken totdat je bend goed is !!

Greetz :rockon: