PDA

View Full Version : Prs se eg, questions...



rufus
29 maart 2011, 19:23
Hoi,

Ik heb momenteel wat GAS voor deze gitaar. Wie heeft er ervaring mee, wat zijn voor en nadelen?
De gitaar heeft een lekker dikke hals lees ik hier en daar, vergelijkbaar met een les paul? Zijn de pups wat deftig?
Blijft de trem versie goed gestemd?
Thanks!

mastermind
29 maart 2011, 20:52
Volgens mij worden deze niet meer gemaakt door PRS (www.prsguitars.com). het zijn eol modellen. Maar wil niet zeggen dat het niks is, ik vind persoonlijk PRS een van de betere gitaarmerken op de markt (fantastisch fretwerk!)

Ik was laatst bij 't Speeltuygh in Zwolle en hadden ze nog 2 PRS SE EG staan.

http://www.speeltuygh.com/Site_speeltuygh/Aanbiedingen_Eric.html

Zeker waar voor je geld die PRS. Of anders zal ik in die prijsklasse eens kijken naar de Tanglewood TSB58 les paul gitaren, ook prima spul!

Thyrif
30 maart 2011, 10:56
Ik heb geen uitgebreide ervaring met de trems van de SE modellen, de gewone blijven iig prima op stemming. De SE custom waar ik eens op heb gespeeld bleef tijdens het spelen prima op stemming. Zelf heb ik een SE Tremonti, en de indruk die de verschillende modellen uit de SE serie hebben achtergelaten zijn zeer positief. Prima gitaren voor het geld. Wel moet je even opletten of de nek je bevalt (die dikke zijn best dik, maar niet heel breed, dus echt heel anders dan een les paul). Er zijn ook SE Custom 24's met een wat dunnere hals, maar het is maar net wat je voorkeur is. Die EG's zijn nu nog schaars te krijgen, maar dan wel voor een klein prijsje! Succes! (ennuh, vooral eerst uitgebreid op spelen voor je wat koopt)

sideburns
30 maart 2011, 10:58
Misschien wat muggenzifterig en waarschijnlijk ook een exemplarisch probleem, ooit een se tremonti gehad, qua gitaar en constructie / afstelling oke maar een stel ontzettend krakende potmeters...dus check dat even.

Tankman
30 maart 2011, 11:14
Misschien wat muggenzifterig en waarschijnlijk ook een exemplarisch probleem, ooit een se tremonti gehad, qua gitaar en constructie / afstelling oke maar een stel ontzettend krakende potmeters...dus check dat even.

Het zal wel exemplarisch zijn. Ik heb sinds 2005 een Tremonti SE en ik heb er nooit problemen mee gehad.

sideburns
30 maart 2011, 11:18
Dat is dan het betere nieuws, ik weet nog wel dat ik het verder een lekkere gitaar vond

rufus
30 maart 2011, 11:31
Ok bedankt voor de reacties iedereen, ik weet al wat meer nu:).

Kakihara
30 maart 2011, 11:34
Ik wist niet dat er een SE-editie was van de EG.
De EG kan je namelijk beschouwen als de voorloper van de SE serie van PRS. Het was begin jaren 90 de bedoeling van PRS om met de EG een gitaar te introduceren in de betaalbaardere laag- tot middenklasse. De kwaliteit van deze modellen overtrof toen wat er destijds in die klasse te kopen viel.
Dit is wat er op de site van PRS over de EG's te lezen valt :


EG BOLT-ON SERIES I: 1990 – 1991. New squarer shape. Alder body, maple neck, 22-fret rosewood fretboard. EG3 s/s/s and EG4 s/s/h, scratchplate mounted pickups. Volume, twin tones, 5-way selector, PRS tremolo, Schaller non-locking tuners.

EG BOLT-ON SERIES II: 1992 - 1995. Rounder shape. Alder body, wide thin maple neck, 22-fret rosewood fretboard. Scratchplate mounted pickups in three formats, h/s/h, s/s/h, s/s/s, volume, tone, 5-way selector, coil taps, PRS tremolo, locking machines. EG bolt-on maple top adds three piece maple, ‘10’ option.

Rinze
30 maart 2011, 12:20
Verschil is wel dat de SE EG serie geheel van mahonie is, wat met single coils toch een ander geluid oplevert.

Sinner1980
30 maart 2011, 16:26
Die SE lijn zijn erg leuke low budget planken,niks mis mee.
Doe jezelf enkel een lol en vergelijk m nooit met een echte PRS mits je je een echte kan veroorloven

rufus
30 maart 2011, 17:34
Nee denk niet dat dat zo'n goed idee is, eens je ergens van proeft...:eek: