PDA

View Full Version : ADVIES: Strat 77 te koop op marktplaats



ieme
19 mei 2003, 09:20
VAN MARKTPLAATS:
"Fender Stratocaster 1977
In perfekte staatlage aktie, kaarsrechte hals verzamelobject of goede player!"

Het betreft dus een 77er sunburst strat, zwarte slagplaat elementkapjes en knoppen, vint tremolo, 3punts hals

Wat is de goede waarde van zo'n gitaar want ik heb wel interesse maar weet niet wat ik moet bieden

De Teng
19 mei 2003, 14:05
De zeventiger jaren was niet zo'n fantastische periode voor fender. Drie punts halzen hebben ook niet altijd de goede vruchten afgeworpen, het waren vaak rotte appels. Dus pas goed op.

ED BOB
19 mei 2003, 17:28
Op 2003-05-19 09:20, schreef ieme:
VAN MARKTPLAATS:
"Fender Stratocaster 1977
In perfekte staatlage aktie, kaarsrechte hals verzamelobject of goede player!"

Het betreft dus een 77er sunburst strat, zwarte slagplaat elementkapjes en knoppen, vint tremolo, 3punts hals

Wat is de goede waarde van zo'n gitaar want ik heb wel interesse maar weet niet wat ik moet bieden


Persoonlijk vind ik dit een lelijke gitaar. De 3-tone sunburst vind ik iets te en de grote kop die Fender in die tijd gebruikte, vindt ik ook niet mooi. Maar dit even ter zijde. Zoals "De Teng" al vermelde: met een 70-jaren Strat moet je heel goed uitkijken tenminste als je hem niet alleen als collectors-item wil aanschaffen. Ikzelf heb ook ooit eens een keer een Strat uit die periode gehad met zo'n 3-punts halsbevestiging. Zo instabiel als de pest. Ondanks dat het eigenlijk een klote-gitaar was, heb ik toch wel spijt dat ik hem weg heb gedaan.

john.3001
21 mei 2003, 15:44
Op 2003-05-19 17:28, schreef ED BOB:


Op 2003-05-19 09:20, schreef ieme:
VAN MARKTPLAATS:
"Fender Stratocaster 1977
In perfekte staatlage aktie, kaarsrechte hals verzamelobject of goede player!"

Het betreft dus een 77er sunburst strat, zwarte slagplaat elementkapjes en knoppen, vint tremolo, 3punts hals

Wat is de goede waarde van zo'n gitaar want ik heb wel interesse maar weet niet wat ik moet bieden


Persoonlijk vind ik dit een lelijke gitaar. De 3-tone sunburst vind ik iets te en de grote kop die Fender in die tijd gebruikte, vindt ik ook niet mooi. Maar dit even ter zijde. Zoals "De Teng" al vermelde: met een 70-jaren Strat moet je heel goed uitkijken tenminste als je hem niet alleen als collectors-item wil aanschaffen. Ikzelf heb ook ooit eens een keer een Strat uit die periode gehad met zo'n 3-punts halsbevestiging. Zo instabiel als de pest. Ondanks dat het eigenlijk een klote-gitaar was, heb ik toch wel spijt dat ik hem weg heb gedaan.



Inderdaad, enorm - maar dan ook echt enorm - lelijk die grote headstock (k heb niks tegen fenders overigens)

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 19:19
als je naar de vreemde foto's van iamyou's '78 strat kijkt zie je dat de lak ook niet altijd goed is

Geert Teekens
21 mei 2003, 19:34
Vanaf wanneer zijn strats dan weer wel goed te vertrouwen?!

-robbert-
22 mei 2003, 17:04
als je er geen koopt :razz:

taylor
22 mei 2003, 17:20
drie punts fenders waren in het begin niet erg goed,en niet allemaal natuurlijk zitten ook goeie tussen.

algemeen was tot 1968 de kwaliteit stabiel daarna werd het minder maar 77 kan 1 hele goeie zijn.

ik vind de 70 strat wel erg mooi vooral die grote kop.

maarja of je hem moet kopen that's up to you.

Dude
22 mei 2003, 18:09
Op 2003-05-21 19:19, schreef Ic3gl0vE:
als je naar de vreemde foto's van iamyou's '78 strat kijkt zie je dat de lak ook niet altijd goed is


is een 79er btw, en inderdaad de lak is behoorlijk butt... verder is het een prima gitaar hoor, speelt lekker en heeft een geweldige sound en dat zeg ik niet omdat het mijn gitaar is en ik er iets te veel voor heb betaald maar gewoon omdat het een vet ding is..

Mitch
22 mei 2003, 18:15
Huh ? Da's toch juist zo tof, als die lak er overal afspringt bij Strats ? :grin: