PDA

View Full Version : improvisatie tijdens repetitie



pasqual
29 maart 2011, 01:27
af en toe heb je van die toevallige opnames die eigenlijk best wel potentie hebben.
volgens mij is dit er zo één. uiteraard niet perfect en verre van compleet maar volgens mij wel een bruikbaar themaatje om verder iets mee te doen.
hierbij gebruik ik het cleane kanaal van mijn amp (valveking 212) met daarvoor een zelfbouw fuzz (germanium) en een ibanez phaser zodat het geheel een beetje klinkt als een univibe (tenminste, dat is mijn mening... ;) ).
ook hoor je een delay. vroeger vond ik een fuzz geen hol aan maar de laatste tijd krijg ik er steeds meer lol in. de gebruikte gitaar is een zelf-assemblage strat met een erg fijne wilkinson tremelo ( 6 punts ). ik moet al gekke dingen doen om het geheel te onstemmen.

http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10453261&q=hi

luister maar eens ff....bij voorbaat dank.

levi
29 maart 2011, 21:12
Klinkt lekker man die fuzz en phaser is zeker cool! die modulatie in het begin, (het is volgens mij niet een modulatie maar zo klinkt het rond 00:45) is ook cool. Nog een paar gekke geluidseffecten erover heen en je heb een cool instrumentaal nummer.
Ook lekker dat je weer wat gas terug nam rond 2:20.

haha en met die wah, dat tom morello/lincoln brewster sound. Dat scratch geluid wat je deed mocht je wel wat langer doen :P.

pasqual
29 maart 2011, 22:52
Bedankt voor het zeer leuke commentaar. Maar het is wat het is: een improvisatie met zijn tekortkomingen. Maar het leuke is dat we hier dingen uithalen die we later kunnen gebruiken om een echt nummer van te maken. Zo ontstaan wel vaker nummers; zelden dat ik er echt thuis voor ga zitten...

arcane
29 maart 2011, 22:58
lekker stukje muziek!

levi
30 maart 2011, 11:35
Bedankt voor het zeer leuke commentaar. Maar het is wat het is: een improvisatie met zijn tekortkomingen. Maar het leuke is dat we hier dingen uithalen die we later kunnen gebruiken om een echt nummer van te maken. Zo ontstaan wel vaker nummers; zelden dat ik er echt thuis voor ga zitten...

ach ik improviseer al mijn solo's het gaat bijna nooit perfect. Bij mij is het in ieder geval altijd nooit zoals ik wil! maar ik heb hier toch echt wel van genoten.

Duhsjaak
30 maart 2011, 17:14
Bedankt voor het zeer leuke commentaar. Maar het is wat het is: een improvisatie met zijn tekortkomingen. Maar het leuke is dat we hier dingen uithalen die we later kunnen gebruiken om een echt nummer van te maken. Zo ontstaan wel vaker nummers; zelden dat ik er echt thuis voor ga zitten...

Hi
Nou is het niet altijd even veel fun om verstandig te zijn, maar hier geldt dat naar mijn idee wel.

Ik liet tijdens repetities ALTIJD een bandje meelopen. Soms ben je zo druk bezig ergens mee, dat bepaalde dingen je ontgaan. Die hoor je keurig terug op je opname.

De werkwijze vereist wel een zekere speelsheid. Charly Parker heeft meerdere keren gezegd dat ie tot een mooie nieuwe solo per avond kwam. En, als God hem een duwtje in de rug gaf, met veel mazzel soms twee. Nou weet je allemaal wat er speelt, dankzij het Journaal, dus ik denk dat God zijn handen al vol heeft.

Je moet dus niet te hoge eisen aan jezelf stellen en ook durven blunderen. De mooiste bloemmetjes groeien aan de rand van de afgrond. Dus vanzelf blijkt wel welke stukken er bruikbaar blijken. Is er niets bij? Niks aan de hand. Het streven is ook wat waard. Dat speelse voorkomt teleurstelling. Dat begrijp je.

En af en toe een leuke zangert/zangeres (voor het uitzicht een zangeres, zou ik denken)?

Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Veel belovend is het zeker.

Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
30 maart 2011, 20:00
VETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!

Superdikke sound en grooved als een tiet.

vetvetvet!!

Exi
30 maart 2011, 20:08
Niets aan toe te voegen, behalve: :crazyhappy::lovelove::ok:
Gitaar klinkt heerlijk en het grooved inderdaad als een tiet!

pasqual
30 maart 2011, 21:12
Behoorlijk positieve reacties voor een repetitie opname! Overigens met een minidisc recordertje opgenomen met 2 mikes. ( @Gus....). Hoe dit zich gaat ontwikkelen? Waarschijnlijk wordt het thema verder uitgebreidt met meerdere thema's tot een volwaardig nummer. Gelukkig hebben we de opnames nog....;)

Cubone
31 maart 2011, 02:34
Klinkt heel erg goed !!

Ben eigenlijk niet zo,n fan van effecten (dist, reverb en flanger) thats it for me :seriousf:

Hoe lang speel je al ?


groetjes,

Cubone

pasqual
31 maart 2011, 11:20
ik speel graag met effecten zoals delay, reverb en phaser etc...maar flanger en chorus dan weer niet...:)
ik speel nu zo'n 28 jaar.

Lexvandoef
1 april 2011, 11:08
Nice! Lekker gebruik van effecten en tof gespeeld! Grooved goed he!

pasqual
2 april 2011, 13:32
bedankt Lex:ok:. ik ben ook wel blij met de sound:cooler: