PDA

View Full Version : Fender Stratocaster Clapton signature model



spike67
28 maart 2011, 16:59
wat vinden jullie van de Fender Stratocaster Clapton signature model

is die zijn geld waard?

en is deze gitaar een beetje veelzijdig (blues, rock, ballads,pop)

staat tweedehands te koop voor 1495.- euro

KurtFender
28 maart 2011, 18:07
Ik weet dat hij nieuwe rond de (plusminus) 2500-2600 kost, dus 1495 tweedehands lijkt me een fair deal...

Ik had er ooit eentje bespeeld in een muziekzaak, klinkt erg goed, alleen wel aan de prijzige kant voor het geluid. Het is eigenlijk een Fender USA, maar dan met Eric Clapton erop gedrukt en daar betaal je dan 1000 extra voor.

Dealer
28 maart 2011, 18:27
Je hebt 2 signature strats van hem die ik ken

een van rond de 1600 euro
en een van 2600 euro

geen ervaring met beide

Rutger Molenberghs
28 maart 2011, 18:32
Gaat het om het USA signature model of om de custom shop versie?
De gewone zit nieuw rond de €1600 en dan vind ik €1495 voor een tweedehandse veel te veel. De CS zit nieuw in de regionen van de €2600 en dan is €1495 een redelijke prijs. Niet het koopje van de maand, maar de (volgens mij) gangbare prijs.

Matthijs24
28 maart 2011, 20:19
Zeker veelzijdig.
Strat is sowieso veelzijdig. Bovendien heb je een midboost. Een soort drive, zodat het meer als een Les Paul klinkt. Dat wilde Clapton althans.
Je hebt ook een TBX circuit, Treble and Bass expander, wat naar mijn mening een goede toevoeging is.

Ik heb Mid-boost in mijn Mex Strat laten installeren en het is zeker een goede toevoeging, gebruik het vaak.

Eko
29 maart 2011, 09:10
De nieuwere versie , met de SCN Noiseless ,elementen is een beter instrument geworden. Het is meer een echte standaard strat qua geluid geworden. De versies met de Lacesensors zijn ook veel minder populair en brengen derhalve ook veel minder op. Die versies hadden een nogal ,,gekleurd,, geluid. Hij klonk bijna altijd als EC.
De Clapton strat heeft een aparte neck die op geen andere strat voor komt. Het is een soft-V die hoger op de hals iets van vorm veranderd. Erg comfortabel om te spelen. Het blijft echter wel een vintagefret hals. Met de bijbehorende toetsradius. Het moet je liggen. Gezien het aantal mensen dat die fantastische strat weer wegdoen , bevalt het dus niet altijd. Zeker niet bij mensen die langer met het instrument in hun handen staan.
Qua electronica is het de meest veelzijdige strat die je zo ongeveer kopen kunt.
Op de Youtube staat een film van een Duitse winkel waar de EC strat wordt getest over een Vibro King. daarbij laat de man horen hoe het instrument kan klinken. De toonvariaties die je er zo al uit kunt halen zijn prachtig groot.