PDA

View Full Version : Wah Wah probleem



bluesman1968
28 maart 2011, 13:18
Middag

Afgelopen zaterdag besloot mijn Vox wah wah ermee op te houden tijdens een optreden....

Aan het einde van een nummer trapte ik 'm uit en dat was ook het laatste wat ie deed ongeveer. Hij werkt nu alleen nog maar als de wah wah aan staat. Als hij uit staat komt er dus geen geluid meer uit...

Iemand enig idee ??

Rutger Molenberghs
28 maart 2011, 13:28
Zaterdag was een slechte dag voor wah's. De mijne heeft het toen ook opgegeven.

Zo te horen zit er iets mis de bypass van het circuit. Als je zelf wat elektronicakennis hebt, kan je de schakelaar e.d. eens uitmeten.

tommus42
28 maart 2011, 13:51
Middag

Afgelopen zaterdag besloot mijn Vox wah wah ermee op te houden tijdens een optreden....

Aan het einde van een nummer trapte ik 'm uit en dat was ook het laatste wat ie deed ongeveer. Hij werkt nu alleen nog maar als de wah wah aan staat. Als hij uit staat komt er dus geen geluid meer uit...

Iemand enig idee ??

Raar, zou het niet zo weten. Wat je kunt doen, is de buffer eruit slopen en een DPDT switch erin zetten voor true-bypass. Ik had eens een kapotte crybaby en wilde hem hoe dan ook al true-bypass maken en de buffer verwijderen, en guess what, hij deed het weer:D. Betekent niet dat dat bij jou ook het geval is, maar je kunt het proberen.

Buzzel
28 maart 2011, 15:56
is zoiets een klus wat elke huis tuin en keuken gitarist kan?

tommus42
28 maart 2011, 16:27
is zoiets een klus wat elke huis tuin en keuken gitarist kan?

Als je een soldeerbout hebt wel.
Op internet is ergens een site die met ingekleurde foto's aangeeft wat je weg moet halen en waar je de draden aan moet vastzetten.
Je hoeft niet het schema van het circuit te begrijpen.

Als je dit gaat ondernemen weet je iig dat het niet in de schakelaar en niet in de buffer zit. En fixen is zeker de moeite waard, kun je dan verder bekijken wat er mis is.

Maar dat is mijn mening, ben maar een hobbyist, misschien kun je Dirk-Hendrik benaderen:soinnocent:.

muziekschuur
28 maart 2011, 16:40
Altijd eerst even openmaken en kijken of er niet een los draadje is.

Kan altijd toch?

whopper
28 maart 2011, 18:55
Ik ben in ieder geval dat gepruts aan kapotte wah's zat en heb vandaag een nieuwe gekocht. Gewoon weer een Cry Baby van Dunlop voor de ongelooflijke schijtprijs van 79 euri. Kon hem nergens nog goedkoper vinden
Kreeg er nog 2 nieuwe batterijen bij ook!

En die kapotte ligt al in de Kliko........

Mr. Dynamite
28 maart 2011, 19:00
Tja zo kan het natuurlijk ook...:dontgeti:
mocht de kliko nog niet leeg zijn, dan wil ik je oude wel ;)

Buzzel
28 maart 2011, 19:33
typisch voorbeeld van de consumptie maatschappij. Je had er vast iemand blij mee kunnen maken. En jij vind 80 euro weinig, voor mij is het een fortuin!


EDIT: of aan mij :)

Eygen
28 maart 2011, 19:40
Tja zo kan het natuurlijk ook...:dontgeti:
mocht de kliko nog niet leeg zijn, dan wil ik je oude wel ;)

Second dibs :sssh:

Maar inderdaad zonde. Ik vind het wel 80 euro waard om m open te maken om een draadje vast te solderen (als dat het geval is).

Pirate
28 maart 2011, 20:05
third dibs! gehehe :P

ook zonde om hem zo weg te flikkeren :stop:

tomdiedom
28 maart 2011, 20:14
co dibs met de eerste!
:dance:

Eygen
28 maart 2011, 20:21
co dibs met de eerste!
:dance:

Hey get in line mate! :stop:

bluesman1968
29 maart 2011, 09:38
Had 'm inderdaad al open gehaald om te kijken of er een draadje los zat of zo maar kan niets vinden.

Nou heb ik weinig tot geen verstand van electronica maar ik ga toch proberen om 'm weer aan de gang te krijgen.

Een nieuwe kopen kan altijd nog maar ik vind dit wel een fijne. Heb nog een Morley liggen maar daar zit een aparte aan en uit switch op... Da's niet zo praktisch vind ik.

Buzzel
29 maart 2011, 17:36
Had 'm inderdaad al open gehaald om te kijken of er een draadje los zat of zo maar kan niets vinden.

Nou heb ik weinig tot geen verstand van electronica maar ik ga toch proberen om 'm weer aan de gang te krijgen.

Een nieuwe kopen kan altijd nog maar ik vind dit wel een fijne. Heb nog een Morley liggen maar daar zit een aparte aan en uit switch op... Da's niet zo praktisch vind ik.

op youtube staan een aantal filmpjes die je stap voor stap begeleiden om je wah true bypass te maken. Zelfs ik snapte het:seriousf: Ik zag er ook 1 met een led lampje dat is helemaal ideaal :)

bluesman1968
1 april 2011, 11:03
Het probleem is opgelost. Ik heb een nieuwe besteld....

Maar dat van dat led lampje vind ik een hele goeie !
Dat ga ik zeker proberen.

piezo
1 april 2011, 11:34
Hij werkt nu alleen nog maar als de wah wah aan staat. Als hij uit staat komt er dus geen geluid meer uit...

Iemand enig idee ??
Ja, hoor. Dat ligt meestal aan de schakelaar. Even een beetje in hoogte verstellen.

bat
1 april 2011, 12:54
Ja, hoor. Dat ligt meestal aan de schakelaar. Even een beetje in hoogte verstellen.
Mee eens, meestal ligt het aan de schakelaar. Kijk even of de schakelaar echt goed klikt als je het pedaal intrapt. Is dat het geval: vervangen is ook niet echt moeilijk evenals upgraden. Redelijk 1-op-1 werk wat ook zonder echt veel van electronica te weten doenbaar is.

Het is een wonder dat mijn huidige crybaby het al zo lang uithoudt zonder nieuwe schakelaar. Mijn vorige (z'n tien jaar geleden verkocht) heeft tijdens zijn 10 jaar bij mij met enige regelmaat een nieuwe gekregen. Maar die kreeg dat ook flink op zijn donder tijdens vele optredens.