PDA

View Full Version : Oogje op een 90s Telecaster



ErikM
27 maart 2011, 21:12
Hoi allemaal,

Ik heb een oogje op een amerikaanse telecaster (volgens mij een standaard). Ik heb een paar vragen:
wat voor een hals heeft zo'n gitaar eigenlijk? Ik heb een 94 strat en die vindt ik een enorm plezierige hals hebben, zou deze ongeveer het zelfde zijn? De tele die ik nu gebruik heeft een hele dunne hals met een vlak fretboard, en daar krijg ik soms kramp mee. Dus ik "moet" eigenlijk een andere...

Zijn er probleempunten waar ik op zou moeten letten?
Wat is een redelijke prijs?
Of moet ik omzien naar een HW1, vond ik ook heel prettig?

Cheerio!

KurtFender
27 maart 2011, 22:03
Voor een '94 Telecaster USA zou ik toch wel op minimaal 1250,- rekenen...
Over de hals durf ik niks te zeggen, maar ik neem aan dat die ook vrij dun is.

Hendriks
27 maart 2011, 23:23
Voor een '94 Telecaster USA zou ik toch wel op minimaal 1250,- rekenen...
Over de hals durf ik niks te zeggen, maar ik neem aan dat die ook vrij dun is.

1250? Daar koop je er twee voor.

De neck zal ongeveer hetzelfde zijn als jou strat , medium C met een 9.5 radius.

jutter
27 maart 2011, 23:32
1250? Daar koop je er twee voor.

De neck zal ongeveer hetzelfde zijn als jou strat , medium C met een 9.5 radius.

Daar heb je een avri voor; 2 tele's usa gaat net niet lukken denk ik....

Hendriks
27 maart 2011, 23:41
Daar heb je een avri voor; 2 tele's usa gaat net niet lukken denk ik....

Ah ,met een beetje dealen en wheelen , kom je in de buurt .

jutter
27 maart 2011, 23:49
Hoi allemaal,

Ik heb een oogje op een amerikaanse telecaster (volgens mij een standaard). Ik heb een paar vragen:
wat voor een hals heeft zo'n gitaar eigenlijk? Ik heb een 94 strat en die vindt ik een enorm plezierige hals hebben, zou deze ongeveer het zelfde zijn? De tele die ik nu gebruik heeft een hele dunne hals met een vlak fretboard, en daar krijg ik soms kramp mee. Dus ik "moet" eigenlijk een andere...

Zijn er probleempunten waar ik op zou moeten letten?
Wat is een redelijke prijs?
Of moet ik omzien naar een HW1, vond ik ook heel prettig?

Cheerio!

Lastig te beantwoorden als je niet zeker weet of het een Standard is. Tele's heb je met een C-U en V profiel, misschien nog wel meer. De Standards hebben een C. Persoonlijk vind ik de U heel prettig alsof je een boomstam in je hand hebt. Met dunne halsjes krijg ik ook altijd kramp in mijn hand.

caliban
28 maart 2011, 02:58
Een US standard zit dacht ik qua prijs tweedehands rond 700 euro.

KurtFender
28 maart 2011, 18:05
1250? Daar koop je er twee voor.

De neck zal ongeveer hetzelfde zijn als jou strat , medium C met een 9.5 radius.

Ai Caramba dan loop ik wat achter :). Ik dacht persoonlijk, dat als een Japanse Squier uit de periode '90 ongeveer 500 euro kost, een Amerikaanse Fender toch minstens het dubbele zou kosten...

Meneer I.
28 maart 2011, 19:22
Ik heb een Fender USA Tele '96 American Standard en deze heeft de volgende kenmerken:


9.5" radius "C" shape
22 medium jumbo frets
moderne roller-string-guide op de kop
8 hole 3-ply pickguard met stelschoefjes voor de neck pickup
De brug is er een die vastzit met 3 schroeven ipv vier en de stringholes zijn verder naar achteren geplaatst
En er zit een redelijk dikke poly-laklaag op.
Redelijk All-round modern klinkende standaard pickups, ik heb ze na jaren vervangen voor CS Nocaster pickups.
Vwb probleempunten, eigenlijk niet. Alleen heeft die van mij allemaal lengte scheuren in de laklaag van de hals zitten. Heeft verder geen effect op het geluid. En je moet de brugzadels even goed controleren als je de snaren wisselt, ik heb nog wel eens gehad dat juist daar een snaar knapte door oneffenheden. Inmiddels geen problemen meer mee omdat er een bigsby op zit.

Vraag anders even het serienummer aan degene die het te koop aanbiedt, dan weet je meteen veel meer.

ErikM
5 april 2011, 20:48
En het is geworden:

Een 2003 telecaster uit de USA... wine red translucent, maple hals, klinkt als een dijk en speelt fantastisch...

http://i1125.photobucket.com/albums/l587/me_yoho/Guitars/1.png

Bolder
5 april 2011, 20:59
Gaaf, gefeliciteerd!
Mag ik vragen wat ze nou heeft mogen kosten?

Hendriks
5 april 2011, 21:30
Wow , geil kleurtje ook . Gefeliciteerd ermee.

ErikM
5 april 2011, 21:32
Dank dank :-)

De prijs was 650 inclusief hardcase en levi's band. En ik kreeg ook nog een rondleiding op eigen kosten door het Friesche land.

Bolder
5 april 2011, 21:46
Dank dank :-)

De prijs was 650 inclusief hardcase en levi's band. En ik kreeg ook nog een rondleiding op eigen kosten door het Friesche land.

Godsieieiedikkeme, ik heb gas.

Pirate
5 april 2011, 22:19
mooi ding man :ok:

Hendriks
5 april 2011, 22:21
Dank dank :-)

De prijs was 650 inclusief hardcase en levi's band. En ik kreeg ook nog een rondleiding op eigen kosten door het Friesche land.

kijk , ook nog eens een goede deal.

De V
5 april 2011, 22:28
Dat ziet er vreselijk lekker uit.
Ga je vast veel plezier aan beleven!

guitarkid
6 april 2011, 07:47
Dank dank :-)

De prijs was 650 inclusief hardcase en levi's band. En ik kreeg ook nog een rondleiding op eigen kosten door het Friesche land.

Onbetaalbaar.....!!! ;)
En gefeliciteerd!

macwilliams
6 april 2011, 09:04
En het is geworden:

Een 2003 telecaster uit de USA... wine red translucent, maple hals, klinkt als een dijk en speelt fantastisch...

http://i1125.photobucket.com/albums/l587/me_yoho/Guitars/1.png

Gefeliciteerd, ik heb ook zoiets aan de wand hangen.
Het is dan wel een mex maar na een elementenwissel (nocaster) een goed klinkend instrument geworden.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/2fda79a9.jpg

Riky
6 april 2011, 09:10
Gaaf! Mooie tele!

Fender75
6 april 2011, 09:46
Wow, hele mooie! Zou perfect passen bij mijn rode strat..