PDA

View Full Version : Dream Theater - The count of Tuscany (intro solo) - Conrad Hultermans



Conrad Hultermans
27 maart 2011, 17:22
Hoi,

Op een mooie zondagochtend (start vd zomertijd) was ik in de mood om de onderstaande intro solo ff in te studeren. The Count of Tuscany is voor mij 1 vd beste nummers die DT de laatste jaren heeft gemaakt!

Opgenomen (beeld en geluid) met de cam van mn laptop, sound komt uit een BR-600 en gespeeld op een Bo-EL S03 KIM.

http://www.youtube.com/watch?v=bQbu1NjY1vk

Grtz,
Conrad

Duhsjaak
29 maart 2011, 07:20
Hi
Ik heb je stukje nu een paar keer beluisterd en ben erg onder de indruk van je manier van spelen.

Zelf heb ik ook een BR, dus daar zit het probleem niet. Ik vind het geluid van deze post gewoon niet mooi.
En ik had bij hoog en laag volgehouden dat ik daar wel doorheen kon luisteren. Lukt me eerlijk gezegd toch niet helemaal.

Ik vermoed dat beeld en geluid via je laptop de bottleneck is. Als je nou zo verdomd goed speelt dan ga je dat toch niet vernaggelen door het door de trechter van zo een crappy stuk 'techniek' te persen?

In het kort: Veel te kort stukje muziek (nou moet ik telkens opnieuw luisteren), vreselijk knap gedaan, en ik ben pas tevreden als je jezelf en je manier van spelen eer aandoet, door op de BR iets leuks op te nemen en dat te posten.

Geen gelul, want ik weet hoe het wèl kan klinken.
Als de donder aan het werk Conrad (geintje-smiley en dat soort gedoe).

Met vriendelijke groet, Gus

Liquid_Metal
29 maart 2011, 09:50
Hoewel ik het nummer helemaal kan (kon) spelen ben ik de laatste tijd toch minder gecharmeerd van het nummer. Toen ik het voor het eerst hoorde vond ik het niet zo bijzonder maar dat is gegroeid in waardering. Maar nu vind ik het toch niet zo bijzonder meer.
In tegenstelling tot wat Duhsjaak zegt vind ik de manier waarop jij het speelt niet lekker klinken. Het mist voor mij op veel plekken de juiste cadans.

Conrad Hultermans
29 maart 2011, 10:09
Hi
Ik heb je stukje nu een paar keer beluisterd en ben erg onder de indruk van je manier van spelen.

Zelf heb ik ook een BR, dus daar zit het probleem niet. Ik vind het geluid van deze post gewoon niet mooi.
En ik had bij hoog en laag volgehouden dat ik daar wel doorheen kon luisteren. Lukt me eerlijk gezegd toch niet helemaal.

Ik vermoed dat beeld en geluid via je laptop de bottleneck is. Als je nou zo verdomd goed speelt dan ga je dat toch niet vernaggelen door het door de trechter van zo een crappy stuk 'techniek' te persen?

In het kort: Veel te kort stukje muziek (nou moet ik telkens opnieuw luisteren), vreselijk knap gedaan, en ik ben pas tevreden als je jezelf en je manier van spelen eer aandoet, door op de BR iets leuks op te nemen en dat te posten.

Geen gelul, want ik weet hoe het wèl kan klinken.
Als de donder aan het werk Conrad (geintje-smiley en dat soort gedoe).

Met vriendelijke groet, Gus

Ik zal eens kijken of ik m beter kan opnemen Sjaakie...
Ik heb nu simpel de koptelefoon uitgang van de Laptop gelinkt aan de line in van de BR600 en deze via de koptelefoonuitgang gelinkt naar mn pc speakertjes hehehe, hoezo prutsen!!?? hahahaha ;-)

@Liquid, ik zag dat je die Engl nog steeds hebt!? Ik ben wel blij met mn Legacy... Qua opname heb ik maar mn eigen stempel (gevoel) erin gegooid ipv kopieren.

Grtz,
Conrad

Liquid_Metal
29 maart 2011, 10:34
@Liquid, ik zag dat je die Engl nog steeds hebt!? Ik ben wel blij met mn Legacy... Qua opname heb ik maar mn eigen stempel (gevoel) erin gegooid ipv kopieren.

Grtz,
Conrad

Zo begreep ik het ook en ik waardeer het altijd als mensen hun eigen ding doen. Alleen is dit niet hoe ik het zou doen XD.
Die ENGL is echt de bom, die gaat echt niet weg! (bovendien zit ik van januari tot juni in Kopenhagen dus dan valt er niet zoveel mee te doen).

Conrad Hultermans
29 maart 2011, 10:41
Zo begreep ik het ook en ik waardeer het altijd als mensen hun eigen ding doen. Alleen is dit niet hoe ik het zou doen XD.
Die ENGL is echt de bom, die gaat echt niet weg! (bovendien zit ik van januari tot juni in Kopenhagen dus dan valt er niet zoveel mee te doen).

Zit je op stage daar?
Gitaar wel meegenomen neem ik aan?

;-)

Liquid_Metal
29 maart 2011, 12:44
Zit je op stage daar?
Gitaar wel meegenomen neem ik aan?

;-)

Yeah ben sinds 4 januari bezig met onderzoek naar gepolariseerde aggressie in pharaoh mieren (lang verhaal). Ik heb m'n gitaar meegenomen en speel via de Fast Track Pro met Guitar Rig. Dat werkt best goed, maar ik mis de flexibiliteit, veelzijdigheid en snelheid (zowel aansturen als geluid) van m'n amp. Maar voor een half jaar is het goed te doen.

Conrad Hultermans
29 maart 2011, 23:08
Yeah ben sinds 4 januari bezig met onderzoek naar gepolariseerde aggressie in pharaoh mieren (lang verhaal). Ik heb m'n gitaar meegenomen en speel via de Fast Track Pro met Guitar Rig. Dat werkt best goed, maar ik mis de flexibiliteit, veelzijdigheid en snelheid (zowel aansturen als geluid) van m'n amp. Maar voor een half jaar is het goed te doen.

Tis net als bij een fles wijn; laat t een tijdje staan en dan smaakt ie veel beter!!
Sukses met de Killer ants hahaha ;-)

Cubone
31 maart 2011, 02:45
Hey thanks for je reply in mijn topic.

Ik vindt het knap gedaan, goede sound en feel. Maar vind deze solo een beetje te kort wat dusjaak al heeft opgemerkt. Ikzelf vindt gemini van petrucci wel vet of jaws of life. Als je die nou eens wilde coveren... :p:p

trouwens ik zag op je site dat je een hele mooie jpm gitaar hebt ! waar heb je die gekocht als ik vragen mag ?

groetjes !