PDA

View Full Version : Waarom prijs stijging bijv: Fulltone Fulldrive?



ThaBluesBreaker
27 maart 2011, 16:49
Hai ik heb mijn fulltone fulldrive 2 mofset nu iets van 2 jaar voor 185 gekocht. Nu kijk ik regelmatig even bij de effecten sectie van Thomann, maar het valt me op dat die fulltone fulldrive telkens in prijs varieert. Nu is hij bijvoorbeeld alweer 198.

Dat is niet iets dat de winkel doet lijkt me? Waarom varieert de prijs?

Tankman
27 maart 2011, 16:52
De dollarkoers heeft ermee te maken. Daarnaast krijg je als winkel zijnde een prijs toegewezen van de leverancier. Die bepalen de prijs. Het is wel vaker voorgekomen dat een leverancier in een keer alle prijzen zomaar 10% omhoog gooide.

EuroCinema
27 maart 2011, 17:05
Dollarkoers inderdaad (die was 2 jaar geleden gunstig), en de enorme olieprijzen (=duurder transport) zullen ook wat invloed hebben denk ik.

TimS
27 maart 2011, 17:06
En je hebt natuurlijk met inflatie te maken. Medewerkers bij Fulltone willen ook weleens een loonsverhoging.

kassie
28 maart 2011, 11:12
Niet dat ik zo'n prijs voor een pedaal ook maar enigzins gerechtvaardigd vindt...... maargoed marktwerking..

EuroCinema
28 maart 2011, 11:47
Niet dat ik zo'n prijs voor een pedaal ook maar enigzins gerechtvaardigd vindt...... maargoed marktwerking..

Als je bedenkt dat een heel slecht bevonden pedaal tussen de 30 en de 60 kost, en dat de meeste pedalen van rond de 100 en 150 ook afgezeken worden door de "kenners", is 185 voor een semi-topmerk als Fulltone best netjes. Kijk maar eens hoe die verhoudingen liggen bij kleding, auto's, sieraden etc....

Anyway...

http://www.dailymotion.com/playlist/xpnt2_crazy-fuzz_fuzz-th3-sound#videoId=x79gto

Deze werd net in een andere thread gepost - al gezien? Zitten leuke inkijkjes in over de boutique bouwers (veelal sympathieke nerds in rommelige werkplaatsen), hun kijk op webfora ("onzekere beginners die de consensus papegaaien" :seriousf:) en de prijzen (ze kopen weinig in en betalen dus relatief veel voor onderdelen, maar ook: "Guitar for the practicing attorney" - hobbyende dokters en advocaten houden de boutique industrie naar eigen zeggen op de been). Ik pik er nu wat prikkelende dingen uit, maar het is gewoon een heel leuke docu.

kassie
28 maart 2011, 11:54
Als je bedenkt dat een heel slecht bevonden pedaal tussen de 30 en de 60 kost, en dat de meeste pedalen van rond de 100 en 150 ook afgezeken worden door de "kenners", is 185 voor een semi-topmerk als Fulltone best netjes. Kijk maar eens hoe die verhoudingen liggen bij kleding, auto's, sieraden etc....

Anyway...

http://www.dailymotion.com/playlist/xpnt2_crazy-fuzz_fuzz-th3-sound#videoId=x79gto

Deze werd net in een andere thread gepost - al gezien? Zitten leuke inkijkjes in over de boutique bouwers (veelal sympathieke nerds in rommelige werkplaatsen), hun kijk op webfora ("onzekere beginners die de consensus papegaaien" :seriousf:) en de prijzen (ze kopen weinig in en betalen dus relatief veel voor onderdelen, maar ook: "Guitar for the practicing attorney" - hobbyende dokters en advocaten houden de boutique industrie naar eigen zeggen op de been). Ik pik er nu wat prikkelende dingen uit, maar het is gewoon een heel leuke docu.

Tof zal het eens bekijken