PDA

View Full Version : Howdy!



Moosie
27 maart 2011, 14:58
♪ ♫ Howdy! ♫ ♪

Ik ben Marcel, 41 jaar en ik lees al een tijdje mee hier.
Ik ben zo rond m'n 20e begonnen met gitaarspelen en na een jaar of 2 pingelen ging dat al wel vrij aardig. Ik heb toen ook een jaar klassiek les gevolgd. Daarna echter vrij weinig meer gespeeld en sinds een jaar of 2 wordt de gitaar steeds regelmatiger gepakt weer en het plezier in het spelen groeit met de dag!

Ik heb een houten beginnerskist die alleen maar stof hapt en een Applause AA14-4 die ik een jaar of 20 terug een keer 2e hands heb gekocht. Ik was vanaf dag 1 helemaal verliefd op die gitaar omdat ik het geluid prachtig vind.

Ik heb ook een electrische startersset gehad van ca. 1000 gulden, een Fender Squire met kleine versterker maar dat setje heb ik weggegeven.

Qua niveau zit ik nu zo'n beetje op het punt dat ik Under the bridge bijna foutloos van het begin tot het eind kan spelen. Ik wil ook weer op les en dan met name om meer te leren over toonladders en accoordenschemas om zelf ook te kunnen improviseren want alleen maar nummers naspelen is wel leuk maar ik wil meer kunnen. Tips over les via pm zijn welkom, bij voorkeur in Arnhem.

Er wordt hier Stones, Guns, Peppers, Alice in Chains, Nirvana, Everlast, Hole, Anouk, Radiohead, Scorpions, Pink Floyd, Ouwe Maiden, Deep Purple, Queen, de Dijk, Lennard Cohen, Johnny Cash en nog veel meer gedraaid. Daar zullen zich er vast wel wat in kunnen herkennen ;)

Ik wil nu echter ook weer electrisch omdat er dan zoveel meer te spelen valt en heb mijn zinnen gezet op een Gibson Les Paul omdat ik daar kippevel van krijg. Van een Strat ook, maar dat kan dan wellicht later nog wel een keer. Mijn budget is vrij ruim en ik vind een tweedehands instrument ip meer charme hebben dan een nieuwe en vind het geluid belangrijker dan de looks. Ik haak bij roze o.i.d. echter wel af.

Na veel googelen en lezen en het bezoeken van verschillende customshops zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Vooraf dacht ik zeker te weten dat de Les Paul in een dikke Marshall geplugd zou moeten worden maar wist toen helemaal nog niet dat je die dan wel goed open moet draaien om de buizensound er goed uit te halen en dat wil ik de buren niet aandoen. Na het zien en horen van de Egnater Rebel 20 denk ik dat een laag wattage versterker handiger is.

JohnLord
28 maart 2011, 22:45
Dat waren nog eens starterssetjes! Welkom hier.