PDA

View Full Version : Nieuw! AC30HWH & V212HWX



stratman1976
26 maart 2011, 19:58
Vandaag gescoord: een perfect exemplaar uit de handwired serie van Vox, de AC30HWH en de bijbehorende kast met blue alnico's. :cooler:
Een plaatje, al zeg ik het zelf...(tsja, ik zou wat anders zeggen..)

http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3001.jpg
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3002.jpg
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3003.jpg
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3004.jpg
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3009.jpg
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3015.jpg
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3016.jpg

Helemaal perfect en wat een klank! Zeer responsief, heerlijke crunch! Pakt overdrive & distortion pedalen ook perfect (o.a. reezafratzitz, mudhoney, ds-1, big muff). Er kan weer een drive pedaaltje van m'n bordje af, de crunch en drive is erg cool. Van alle amps die ik uit de serie getest heb (4 AC30's in totaal), komt deze er het beste uit. Onderling blijken ze toch wel te verschillen ze op sommige punten (klankeffect van de hot-cool switch en de bright switch)
Ik denk dat m'n AC15 zich voorlopig wat verwaarloosd gaat voelen...

Ik zal binnenkort een review maken (als de euforische stemming wat minder is, zeg maar) en als het lukt ook soundclips

guitarguru
26 maart 2011, 20:51
Wauw! :mmmm: Gefeliciteerd met deze gave set!!

lauke_101
26 maart 2011, 21:54
Wat een beauty, en dito sound lijkt me!

Felicitaties van een mede-AC30 eigenaar :ok:

vpilot
27 maart 2011, 08:52
Wow mooi zeg! Ik ben ook heel benieuwd naar de sound.

tommus42
27 maart 2011, 09:19
http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3015.jpg


Wow, wat een plaatje, gefeliciteerd!

Ijselrobo 07
27 maart 2011, 10:22
Mooi :ok:
hoe bevalt die 15 - 30 watt switch?

Mitch
27 maart 2011, 11:25
Mooie set hoor. En fijn om ook weer eens een gewoon positief verhaal te horen in plaats van de 2 technische problemen waardoor een stempel meteen dreigde :listen:. Veel plezier ermee en post later zéker nog eens een iets uitgebreider verslag!

Nagramoth
27 maart 2011, 15:45
Damn, waar zijn die tissues als je ze nodig hebt?

Schit-ter-end... Samples, please !

Riky
28 maart 2011, 11:45
Prachtig! Ziet er super uit en zal zeker ook super klinken:D

stratman1976
28 maart 2011, 17:19
Dank jullie voor alle reacties. Het enige nadeel is, is dat ik niet vrijstaand woon, want hij klinkt nog lekkerder als ie wat harder staat :p
Misschien binnenkort maar eens het oefenhok in....

stratman1976
28 maart 2011, 17:23
Mooi :ok:
hoe bevalt die 15 - 30 watt switch?

Het is handig, maar ik heb niet het idee dat het vermogen gehalveerd wordt, eerder van 30 naar 20-25W. Het lijkt dus meer of er iets van 1/3 van het vermogen af gaat. Je verliest wel ietsjes "kleur", maar da's niet erg. Je kan 'em prima tweaken. Je hebt wel meer gain tot je beschikking bij hetzelfde volume.

stratman1976
28 maart 2011, 17:27
Mooie set hoor. En fijn om ook weer eens een gewoon positief verhaal te horen in plaats van de 2 technische problemen waardoor een stempel meteen dreigde :listen:. Veel plezier ermee en post later zéker nog eens een iets uitgebreider verslag!

Thanks! Tsja, het bleken allemaal zaken gerelateerd aan de buizen, oplosbaar dus. Verslag gaat er zeker komen!

Fender83
28 maart 2011, 17:40
Echt super vette set! Gefeliciteerd!

Kan je nog wat meer vertellen over je bevindingen bij het testen van de verschillende ac30's?

vinni
28 maart 2011, 20:00
Aha....stond bij Westerhaven.

Gefeliciteerd!

Vinni

stratman1976
29 maart 2011, 15:20
Het is handig, maar ik heb niet het idee dat het vermogen gehalveerd wordt, eerder van 30 naar 20-25W. Het lijkt dus meer of er iets van 1/3 van het vermogen af gaat. Je verliest wel ietsjes "kleur", maar da's niet erg. Je kan 'em prima tweaken. Je hebt wel meer gain tot je beschikking bij hetzelfde volume.

Even een correctie op mezelf, het klopt natuurlijk dat ie dan niet half zo hard klinkt. Ik heb volgens mij vroeger bij natuurkunde geleerd dat je bij een verdubbeling/halvering van het vermogen, een toename/afname van 3dB in geluidsdruk krijgt...

stratman1976
29 maart 2011, 15:26
He, grappig, Dave Grohl gebruikt deze serie ook :seriousf:
Zie links achter zijn gitaar!


http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/foofighters.jpg

humbucker
29 maart 2011, 15:33
Dacht toch dat Grohl en zijn kompanen meer van de Mesa waren. Maar dat maakt allemaal geen flikker uit, want ik vind zo'n cremekleurig voxje zowat het mooiste wat er bestaat op ampgebied. Daarnaast klinken die dingen ook als een tiet, wat uiteraard mooi meegenomen is ;)

Squier4ever
29 maart 2011, 15:47
He, grappig, Dave Grohl gebruikt deze serie ook :seriousf:
Zie links achter zijn gitaar!


http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/foofighters.jpg

Volgens mij is die van Chris, de andere gitarist. Dave gebruikt volgens mij een fender top/kast combi. Is net te zien achter DG op de foto en achter de bassist staat nog zo'n zelfde kast.

stratman1976
29 maart 2011, 16:10
Echt super vette set! Gefeliciteerd!

Kan je nog wat meer vertellen over je bevindingen bij het testen van de verschillende ac30's?

Tuurlijk. Ik heb de volgende AC30's getest:


AC30C2 greenbacks
AC30C2x blue alnico's
AC30HW2 greenbacks
AC30HW2x blue alnico's
AC30HWH met V212HWX - blue alnico's


Ik was thuis gewend aan het geluid van een AC15cc1 waar ik de wharfedale uitgehaald heb en een G12M heritage ingezet heb, da's al een wereld van verschil. Maar dat geluid zorgde ervoor dat ik naar de AC30's ging kijken en mijn Marshall de deur uit deed (rockband was ook gestopt)

Ik vond de "gewone" AC30 custom serie al erg goed. Veel meer warmte, definitie en respons. Ik vind de AC30c serie ook zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Nog geen €900 voor een nieuwe AC30...... Het is een kwestie van smaak (en budget) welke speaker je voorkeur heeft. Verder hebben ze nog reverb, tremolo en een FX-loop.

De Handwired serie vind ik er persoonlijk nog echt een stuk bovenuit steken. Het geluid vind ik veel directer, warmer en gedefinieerder. Een erg mooie organische klankleur. De oversturing die je eruit kan halen was echt wat ik zocht. Ze hebben geen reverb of tremolo, maar ik mis dat niet. Uiteindelijk ben ik voor de blue alnico's gegaan. Toch het mooist. Was eigenlijk een beetje boven budget, maar als je ze eenmaal gehoord hebt....GAS!!! (pas op dus ;)) Als de speakers ingespeeld zijn, ga ik er nog wel eens 1 verwisselen met die G12M. Die combi alnico/G12M ben ik ook wel benieuwd naar.
Je moet ze echt naast elkaar testen om het te ervaren, dus ik zou aanraden dat te doen.

stratman1976
29 maart 2011, 16:11
Dacht toch dat Grohl en zijn kompanen meer van de Mesa waren. Maar dat maakt allemaal geen flikker uit, want ik vind zo'n cremekleurig voxje zowat het mooiste wat er bestaat op ampgebied. Daarnaast klinken die dingen ook als een tiet, wat uiteraard mooi meegenomen is ;)

Ja, AC30 voor clean en Mesa voor het scheurwerk, behalve op there's nothing left to lose, daar is vrijwel alles een AC30, gelezen in een interview

stratman1976
29 maart 2011, 16:13
Aha....stond bij Westerhaven.

Gefeliciteerd!

Vinni

Thanks, maar ik heb hem uit Den Haag ;)

Fender83
30 maart 2011, 10:41
Tuurlijk. Ik heb de volgende AC30's getest:


AC30C2 greenbacks
AC30C2x blue alnico's
AC30HW2 greenbacks
AC30HW2x blue alnico's
AC30HWH met V212HWX - blue alnico's


Ik was thuis gewend aan het geluid van een AC15cc1 waar ik de wharfedale uitgehaald heb en een G12M heritage ingezet heb, da's al een wereld van verschil. Maar dat geluid zorgde ervoor dat ik naar de AC30's ging kijken en mijn Marshall de deur uit deed (rockband was ook gestopt)

Ik vond de "gewone" AC30 custom serie al erg goed. Veel meer warmte, definitie en respons. Ik vind de AC30c serie ook zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Nog geen €900 voor een nieuwe AC30...... Het is een kwestie van smaak (en budget) welke speaker je voorkeur heeft. Verder hebben ze nog reverb, tremolo en een FX-loop.

De Handwired serie vind ik er persoonlijk nog echt een stuk bovenuit steken. Het geluid vind ik veel directer, warmer en gedefinieerder. Een erg mooie organische klankleur. De oversturing die je eruit kan halen was echt wat ik zocht. Ze hebben geen reverb of tremolo, maar ik mis dat niet. Uiteindelijk ben ik voor de blue alnico's gegaan. Toch het mooist. Was eigenlijk een beetje boven budget, maar als je ze eenmaal gehoord hebt....GAS!!! (pas op dus ;)) Als de speakers ingespeeld zijn, ga ik er nog wel eens 1 verwisselen met die G12M. Die combi alnico/G12M ben ik ook wel benieuwd naar.
Je moet ze echt naast elkaar testen om het te ervaren, dus ik zou aanraden dat te doen.

Thanks, goed om te weten. Ga ze zelf ook eens naast elkaar houden komende weken, t zijn wel echt gave versterkers. GAS ALOM!
Clean en crunch zitten iig goed van wat ik tot nu toe heb gehoord, vraag me af in hoeverre ie meekomt met wat stevigere rock, of ie dan genoeg ballen heeft. Testen maar dus! :)
Speel nu over een Hiwatt, ook erg gaaf, maar heb af en toe t idee dat ie nog wat definitie mist zn geluid.

Mitch
30 maart 2011, 18:59
Een AC30 komt overal 'mee'. Sterker nog: je moet uitkijken dat je niet overal bovenuit komt.

lauke_101
30 maart 2011, 19:24
Inderdaad, een AC30 doet zo ongeveer alles. Op metal na misschien.
Maar wat stevigere rock is geen enkel probleem, gewoon flink opengooien het liefst en hij houdt héél erg van allerhande boost pedalen.

stratman1976
30 maart 2011, 21:36
....en hij houdt héél erg van allerhande boost pedalen.

Daar was ik ook al achter, heb dat met mijn compressor getest (als boost: compressie uit, volume vol), yummie!

Ben nog op zoek naar een goed boost pedaal, zat te denken aan de fatboost van fulltone

stratman1976
30 maart 2011, 21:37
Thanks, goed om te weten. Ga ze zelf ook eens naast elkaar houden komende weken, t zijn wel echt gave versterkers. GAS ALOM!
Clean en crunch zitten iig goed van wat ik tot nu toe heb gehoord, vraag me af in hoeverre ie meekomt met wat stevigere rock, of ie dan genoeg ballen heeft. Testen maar dus! :)
Speel nu over een Hiwatt, ook erg gaaf, maar heb af en toe t idee dat ie nog wat definitie mist zn geluid.

Ik ben erg benieuwd wat je van de verschillen vindt, de HW serie heeft definitie te over

Harry
31 maart 2011, 09:58
even een doekje pakken voor het kwijlen...... gefeliciteerd!!!!

lauke_101
31 maart 2011, 10:05
Daar was ik ook al achter, heb dat met mijn compressor getest (als boost: compressie uit, volume vol), yummie!

Ben nog op zoek naar een goed boost pedaal, zat te denken aan de fatboost van fulltone

Ghehehe lekker is dat he :airguitar:
Die fatboost lijkt me niet gek, ben zelf ook nog op zoek naar een goeie booster. Het zou alleen wel kunnen dat hij het laag een beetje dichtsmeert, maar ik weet niet of jouw setup net zo veel laag heeft als de mijne. Ik heb ook al wel eens een zvex super hard on clone er voor gehad en dat wilde ook wel prima. Een proco rat als dirty boost trouwens ook.
Laat me maar weten als je een goede combinatie gevonden heb, daar ben ik reuze benieuwd naar!

stratman1976
31 maart 2011, 12:59
Ghehehe lekker is dat he :airguitar:
Die fatboost lijkt me niet gek, ben zelf ook nog op zoek naar een goeie booster. Het zou alleen wel kunnen dat hij het laag een beetje dichtsmeert, maar ik weet niet of jouw setup net zo veel laag heeft als de mijne. Ik heb ook al wel eens een zvex super hard on clone er voor gehad en dat wilde ook wel prima. Een proco rat als dirty boost trouwens ook.
Laat me maar weten als je een goede combinatie gevonden heb, daar ben ik reuze benieuwd naar!

Ik heb het nog niet op hoog volume getest, thuis hoor ik altijd wel wat meer laag. Er zit een toonregeling op dat ding, en in reviews lees ik eigenlijk alleen maar dat ie transparant is. Eerst even testen, of 2e hands scoren en als het dan niet bevalt weer verkopen. Maar ik laat het wel weten!

Simon Hans
31 maart 2011, 14:04
Vandaag gescoord: een perfect exemplaar uit de handwired serie van Vox, de AC30HWH en de bijbehorende kast met blue alnico's. :cooler:
Een plaatje, al zeg ik het zelf...(tsja, ik zou wat anders zeggen..)


Nou nou, is prachtig. Ik zou wel eens willen weten in hoeverre deze nou verschild van de Handwired Heritage (2007). Mij was al opgevallen dat opbouw van deze modellen erg op elkaar lijkt. Alleen de AC30HH heeft geen mastervolume. Die heb ik er dan ook in laten bouwen. De sound is heel warm en sprankelend. AC30 moet je echt on stage of in rep.hok gebruiken: goed hard zetten!

Mitch
31 maart 2011, 14:23
Verstandig Simon, een mastervolume :D Het belangrijkste verschil is dat de Heritage een EF86 kanaal heeft in plaats van een Normal channel zoals op de HW.

johanh
31 maart 2011, 16:03
WAUW!!

Niet mijn ding qua geluid, maar wat betreft de looks, kortweg een beauty!!!

Gr
johan