PDA

View Full Version : St.blues gitaren



wireman
26 maart 2011, 11:25
Gisteren moest ik even bij Feedback Rotterdam zijn. (voor gitaren een kutzaak.. ik weet het.. maar voor snaren, kabels en losse spullen lekker dichtbij..) Als ik daar ben loop ik toch altijd even langs de gitaren.. (een maatje van me heeft er een keer een in nieuwstaat verkerende custom shop explorer voor nog geen 1000 euro gescoord, dus tja..)
Kom ik daar twee gitaren tegen van het merk ST.BLUES. Afwerking vond ik opvallend goed en de looks zijn echt killer!! Het was een tele-model met-en zonder bigsby. Super coole gitaren die mn GAS weer ff laat branden..
Wie weet er meer over deze gitaren? Ik heb hun site even bekeken en de lijst met gebruikers (waar o.a. onze 'eigen' George Kooimans in staat, is niet kinderachtig..
mensen met ervaringen?.. lijkt erop dat dit mn volgende spaarpot-project wordt..

Hendriks
26 maart 2011, 11:31
Ik heb er 1 gehad ,een thinline , erg goede gitaren , forumlid Alex1959 heeft er ook 1 ,maar dan een customshop ,100% USA , die van mij kwam uit Korea en afgewerkt in de USA.
Zeker proberen , lekker eigenwijze modellen.

Sinner1980
26 maart 2011, 12:09
Misschien wel handig om te weten dat St Blues de Pro line series gestopt is en vanaf begin 2011 enkel nog bouwt in de Custom shop.
Mocht j zo'n Pro line willen zou ik dus maar snel gaan sparen:of je spaart wat langer voor the real deal natuurlijk

Mitch
26 maart 2011, 12:25
Er zijn zo van die gitaren die ik echt té lelijk vindt om serieus uit te proberen. St. Blues is er daar één van :dontgeti: Body is vrij klein. Als je zelf wat lange bent krijg je dan echt dat speelgoedgitaar-idee, wat de Nighthawk ook had bijvoorbeeld.

wireman
26 maart 2011, 13:02
Alles eraan doen om de aandacht van de gitarist af te leiden, die is helemaal niet om aan te zien :seriousf: dus OF een hele mooie gitaar omhangen (die ik nu dus heb) OF een heule leyleijke.. ;)
Daarom vind ik de Nighthawk ook een cool gitaartje.. Die van Nes bv.. dat is toch een waanzinnig cool ding?!! Zeker met die mini humbuckers.. En de sound is gewoon erg tof.. grote gitaristen met kleine gitaren not done?.. Ik ken ook een hele kleine gitarist met een hele grote Gretsch... :soinnocent: hehe...
ST.Blues is in my cool book.. Ik zag dat de twee gitaren bij Feedback rond de 800 euro lagen. Niet echt iets om zomaar ff erbij te scoren, maar wel leuk om eventueel als backup bij mekaar te sprokkelen.

ghost-rider2006
26 maart 2011, 13:17
waarom vind je feedback een K zaak voor gitaren eigenlijk
als ik het vragen mag hoor haha

Ik heb er nooit problemen

Mr.Bluesbreaker
26 maart 2011, 13:19
We hadden er op de Tele meeting in Utrecht vorig jaar ook een tussen zitten, meer een soort les paul met een P90 maar erg gave gitaren moet ik zeggen, althans voor mannetjes onder de 180 dan. Kan me wel voorstellen dat zo'n body iets te klein oog als je lang bent.

wireman
26 maart 2011, 13:29
Omdat er heel erg onvoorzichtig met de gitaren om wordt gegaan en er 0 controle is. Kijk maar eens goed. (Ik voel me nou echt een zeikerd na mn avri'57 post.. maar ik kan het gewoon niet ontkennen.) Men hangt de gitaren onder zo'n mooi randje op van die haken. Bijna ALLE gitaren hebben budsen of stukken uit de kop of onderkant body. Missen knopjes of losse parts.. Schades worden niet door het personeel toegebracht maar door bezoekers, dus we kunnen een deel bij onszelf als klant zoeken. Feedback is er wel mee bezig hoor.. Er hangen ook kaartjes met 'gitaar proberen? jas uit!' maar niemand lijkt dat te controleren.. Ik heb gezien dat gitaren gewoon op de grond worden gedonderd en men deze lachend terug hangt. Vervolgens zie ik een medewerker 'wegkijken' (ik had ze persoonlijk mn zaak uit gedonderd!!) Dan zeg ik er maar wat van omdat ik het een bizar tafereel vind en vervolgens kijkt men je schaapachtig aan.. Bijna alle gitaren hebben schade (mits ie er net hangt). Het is top om een gitaar te proberen, want ze hebben best veel hangen, maar als je echt een gitaar wil kopen zou ik toch echt goed uitkijken. Kijk maar eens goed.. Uitgezonderd de high-end gitaren.. die hangen keurig in een afgesloten vitrine.. Maar het 'normale' spul is ronduit bar. Maar ik ben weer 'negatieve' dingen aan het schrijven over een zaak.. en dat zou ik als leermoment niet meer doen.. dus bij deze.. Mitch.. Ik ben klaar!!!

ghost-rider2006
26 maart 2011, 13:33
ik weet wel ik heb mijn ibanez eer vandaan maarrrr ik zou niet 1 zo een ding uit het schap cq rek nemen
dat snap ik ook wel van jou maar ik bedoel het zijn toch probeer gitaren die er hangen .

Degene die je koopt komt niet van de muur daar
althans niet de mijne in ieder geval die komt nieuw uit doos en dan nog even gechecked door medewerker

nieuwe snaren die eis ik gewoon zou niet weten hoe lang die shit oepss al in de doos zit .

Maar in het kort die aan de muur hangen nee die hoef ik dus ook niet
hahah ik snap je gedachte

trouwens misschien ben ik je wel eens tegen gekomen daar haha

heb er laatst nog 8 uur lang over 2 dagen zitten testen

wireman
26 maart 2011, 13:46
Dat vind ik typerend... Niet alle gitaren zijn demo-gitaren of proefkonijnen.. Veel van de gitaren is 'what you see is what you get! En dat moet ook wel.. Gitaren zijn delicaat.. en JA.. ook het productiespul.. Ga eens 10 strats of Pauls proberen... Klinken alle 10 anders!!.. Het is gewoon balen als die ene strat jouw sound of feel heeft, maar hij niet netjes is.. Dan pakt de verkoper een nieuwe (of bestelt deze) en dan is de sound weer 'net niet'.. Het gaat niet alleen om de looks.. Als je iets te koop in je winkel hangt.. moet je daar zorg voor dragen vind ik.. Met jouw mentaliteit (no offence) ;) gaat iedereen ermee om als 'het is toch maar een test-ding' en krijg je inderdaad dat wat ik schets..

ghost-rider2006
26 maart 2011, 13:48
nou dat mag je wel even recht zetten

ik ben niet een type die denkt heee test ding dus raggen maar

ik weet dat er mensen zijn die zo denken maar ben ik er niet 1 van

maar omdat ik weet dat ze er zo zijn zou ik niet willen dat ik er 1 van de muur krijg

dus ik test zeker erna nog als ik de mijne bv uit de doos krijg

wireman
26 maart 2011, 13:50
Vandaar ook de knipoog.... Ik vond het een typerende opmerking.. that's all.. Bij deze rechtgezet!

ghost-rider2006
26 maart 2011, 13:54
it,s ok

kijk ik snap jou wel hoor
maar niet iedereen over 1 kam
maar zeg nou zelf is alles te controleren in een winkel dan moet er boven bij de gitaren 3 man staan

en ja test dingen wil niet zeggen afraggen

misschien van mijn kant verkeerd uitgedrukt dat krijg je he met type werk hahahah
sms verkeer kan ook wel eens verkeerd vallen

wireman
26 maart 2011, 14:01
Het is al goed.. Voor elke pro is er een con.. Maar je schetste de tendens zo mooi door de zeggen "maar ik bedoel het zijn toch probeer gitaren die er hangen".
Ik kon dit niet laten gaan... je sloeg onbedoeld de spijker op zn kop!

Het is sneu.. maar dat is inderdaad de gedachte die heerst.. En ik heb daar moeite mee. Daarentegen ben ik een zeikerd.. dat weet ik.. Maar zo zijn er meer.. Als ik een nieuwe gitaar in een winkel koop.. moet ie gewoon strak zijn. Maar dit is een behoorlijke deja-vu, dus ik ga kappen.

iemand anders ervaring met ST.BLUES? (ennee we zijn weer on-topic!)

Fireburst
26 maart 2011, 15:07
Ik heb er nog niet op gespeeld, maar vind de meeste wél mooi.

Moest je echt veel GAS krijgen : op eb*y.de is er een zaak die hun stock St-blues uitverkoopt wegens stopzetting activiteiten. Erg regelmatig passeren er leuke modellen, steeds via bieden en niet buy-it-now. Op die manier zou je er eentje kunnen scoren voor een leuke prijs.

wireman
26 maart 2011, 15:27
Kijk.. Thanks voor de tip.. Ik heb wel pas twee weken terug een AVRI Fender gekocht.. en daarbij vrouwlief beloofd de komende 50 jaar (ze wilde 100 jaar, maar ik heb kunnen zakken tot 50) geen gitaar meer te kopen.. Ik moet daar toch wat slinks op verzinnen... Zouden er op Ebay ook tijdmachines verkocht worden?

Fireburst
26 maart 2011, 16:03
No worries.
Slinkse tip : gewoon de eerstvolgende vrouwlief-wil-nieuwe-schoenen-periode afwachten ! Duurt gegarandeerd geen 50 jaar meer... :soinnocent:
En dan keihard toeslaan natuurlijk !
:)

ghost-rider2006
26 maart 2011, 16:10
damn wat een goeie TIP zeg
die moet ik onthouden

Zolando whahaa whahahahh:soul:

wireman
26 maart 2011, 16:23
De eerste SAS aanval moet ik eerst nog ff uitzitten.. Dat kruid heb ik namelijk al verschoten bij het aanschaffen van de strat.. Dan waarschijnlijk nog een SAS aanval incasseren.. Dan nog een dagje shoppen in Antwerpen "want daar hebben ze van die leuke kleding".. Dan nog een weekendje weg.. (misschien een mooie combi met Antwerpen!! ;) ) Een stuk of 15 ontbijtjes op bed en 20 bosjes rode rozen er tegenaan flikkeren. Dan nog een romantisch etentje onder de eiffeltoren.. Naar het hotel... zwaar de liefde bedrijven en dan de bom droppen?

Tering... deze gitaar gaat me kosten!!!

macwilliams
26 maart 2011, 16:40
Oh pfrt, wat een kostbaar gedoe zeg.

Koop de gitaar, krijg ruzie en ze zwijgen je een week dood kun je mooi veel op je nieuwe gitaar spelen en de daarna de goedmaak seks en een doosje chocola.

Done.

wireman
26 maart 2011, 18:41
E-BAY here i come!!! :seriousf:

Orpheo
26 maart 2011, 19:14
Oh pfrt, wat een kostbaar gedoe zeg.

Koop de gitaar, krijg ruzie en ze zwijgen je een week dood kun je mooi veel op je nieuwe gitaar spelen en de daarna de goedmaak seks en een doosje chocola.

Done.

Dat heb ik niet eens. Zolang ik huur,eten en de andere vaste lasten kan betalen,mag ik kopen wat ik wil. of tot de gitaarkamer zo vol is,dat de strijkplank er niet meer past.

grayfink
26 maart 2011, 19:41
Ik koop zo'n gitaar stiekem en als hij toevallig opvalt zeg ik, dat ik hem al heeeel lang had en dat ze niet zo raar moet doen.

alex1959
26 maart 2011, 20:57
Hallo allemaal, ik ben getipt dat er op het forum wat tumult is over St Blues gitaren.
Ik kan zeggen dat ik met St. Blues een heel nauw kontakt heb en kan aan mededelen dat ST. blues niet stopt met hun Pro Serie. Dit is een tijdelijke stop omdat de huidige fabrikant van het houtwerk niet meer de kwaliteit maakt die St. Blues wil.
Ze zijn aan het onderhandelen met een nieuwe bouwer maar voor dat dit allemaal weer opgestart is zijn we weer een jaar verder.
St. Blues blijft een goede gitaar voor zijn geld en ik kan mijn vertrouwen aan iedereen geven die een St. Blues koopt een kwaliteits instrument koopt wat veel waarde geeft voor wat het kost.
De Workshop serie is helemaal iets apart. tussen de € 2000 en de € 2800 de best klinkende gitaar die je ooit gehoord hebt. met als grootste voordeel een licht gewicht.
Met St. Blues een vriend voor het leven.
Ik heb er nu 3 in mijn verzameling.
1 61South tabacco Sunburst P90 proserie
1 61South workshop Lollar elementen Bubinga top
1 Mississippi Bluesmaster workshop HB-Lollar goldtop
Voor vragen PM me maar

Hendriks
26 maart 2011, 22:06
Hey , ik dacht al , waar blijft Alex.
Alles goed?

Mitch
27 maart 2011, 11:03
Leuk halleluja verhaal, maar dit topic noem je 'tumult'?? :chicken:

Outline
27 maart 2011, 14:16
Tumult is misschien wat overdreven maar verder snap ik 'm wel. Hij is een fan van het merk, draagt het een warm hart toe en is gewoon bang dat er nu weer een verkeerd beeld gaat ontstaan over St. Blues. Als het over G&L had gegaan, had ik precies hetzelfde gedaan.

Daarnaast zouden we blij moeten zijn met iemand die blijkbaar dicht bij het vuur zit. Scheelt weer 'n hoop mis-informatie en speculatie hier. Ik zit zelf tegenwoordig ook aardig dicht bij een aantal vuurtjes en dan ziet de gitaarwereld er toch heel anders uit!

Mitch
27 maart 2011, 17:30
Ik ken genoeg gitaren die ik dicht bij vuurtjes zou willen houden en dan zien ze er ook ineens heel anders uit :D

wireman
27 maart 2011, 17:42
Mitch houdt van flametops... toch?!... :seriousf:

Outline
27 maart 2011, 19:26
Ik dacht dat dat meer Mac z'n ding was. De MacFlamed was 't toch?

Duhsjaak
27 maart 2011, 19:35
Ik ken genoeg gitaren die ik dicht bij vuurtjes zou willen houden en dan zien ze er ook ineens heel anders uit :D


Hi
Ik weet iemand die in KMPN woont die ik een echte held vind en die dat ook met enige regelmaat doet. Dat roosteren van gitaren. Met wisselend maar altijd uiterst hilarisch resultaat. Ik amuseer mij altijd kapot bij de posts van onze vriend.

Technisch zijn die St. Dingest gitaartjes uitstekend voor elkaar. Maar de kritiek op de 'net niet' vormgeving kan ik mij prima in vinden. Ik heb er dan ook net niet één.

Vriendelijke groet, Gus

wireman
28 maart 2011, 08:39
Ik vind het opvallend dat mensen vallen over het 'kleine' formaat.. Ik vind m juist wel stoer.. (die met de bigsby dan.. dat doet het m...) Het model zonder bigsby vind ik inderdaad wat minder.. (Ik weiger schattig te zeggen!!)Het is een gitaar die toch outside the box denken stimuleert en dat mag ik wel.. Maar ja.. 850 euro.. Daar scoor je ook een leuke andere tele voor.. Maar dan wel weer zonder bigsby.. iets wat me JUIST aanspreekt aan dit ding.. Ik vind het hele concept gewoon wel cool.. Misschien 'gewoon' een standard tele scoren en daar een bigsby op laten zetten?.. Een tele is per definitie een wat kleinere gitaar en ST.Blues doet daar nog een schepje bovenop, maar om hem daarom meteen af te schrijven?... Ik ben heel erg benieuwd hoe ze klinken.. Mijn nicht heeft bijvoorbeeld ook zo'n 'vreemde eend in de bijt' Een Gibson Nighthawk uit de Landmark serie.. Die blaast je schoenen van je voeten.. TE GEK gitaartje.. Ik ben 1.90 M en misschien staat het niet nee.. maar hij staat wel in my cool book..

jim__
28 maart 2011, 18:45
Heb zelf de 61 south (zonder bigsby, dat wel), en bevalt nog altijd uitstekend. Heb ook een aantal Fenders in m'n handen gehad, en de eerste die kwalitatief kon tippen aan de St Blues was een 52 reissue (qua sound zijn ze uiteraard niet helemaal vergelijkbaar). Met name de hals van de St Blues is echt super, iets wat voor andere modellen ook schijnt te gelden. De 61 south heeft ondanks zijn grootte wel een stuk meer ballen dan een standaard tele, iets waar je van moet houden.

Voor de 850 pleuro's vind ik hem dus wel een aanrader, al moet je wel van het uiterlijk houden. Bij mijn HNGD (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?137645-HNGD-Saint-Blues-61-South-P90&highlight=Saint+Blues)-post kreeg ik in ieder geval genoeg hoon over me heen :seriousf:. In het echt lijkt hij overigens op de een of andere manier minder extreem dan op de foto's. Overigens: als een Les Paul je wel staat bij je 1.90 zal dit bij deze gitaar niet anders zijn. Ze zijn vergelijkbaar qua grootte.

macwilliams
28 maart 2011, 19:08
Hi
Ik weet iemand die in KMPN woont die ik een echte held vind en die dat ook met enige regelmaat doet. Dat roosteren van gitaren. Met wisselend maar altijd uiterst hilarisch resultaat. Ik amuseer mij altijd kapot bij de posts van onze vriend.

Technisch zijn die St. Dingest gitaartjes uitstekend voor elkaar. Maar de kritiek op de 'net niet' vormgeving kan ik mij prima in vinden. Ik heb er dan ook net niet één.

Vriendelijke groet, Gus

Ik vind mezelf geen held maar sinds er een aktie figuur van mij gemaakt moet er wel een kern van waarheid in zitten.

http://www.theterrordrome.com/wp-content/uploads/2008/11/wave-13-blowtorch.jpg

Duhsjaak
28 maart 2011, 19:50
Hi
Ik ben bang dat ik volledig off topic ga, met excuus.
Maar dat is nou precies wat ik bedoel.
Die aktiefiguur had ik nog niet. Geeft bijna zoveel GAS als een St. Dingest.
Vriendelijke groet, Gus

Nilke
24 juni 2011, 15:33
Helemaal happy met m'n nieuwe St.Blues 61 South TSB met Bigsby!
Uitverkoper bij FB Eindhoven @ €799 incl de originele "tweed" gigbag.

In tegenstelling tot FB R'dam gaan ze daar wél voorzichtig met hun demo's om.
Ben er erg happy mee, wat zeg ik: over-the-top :ok:
Speelt smeuig en soepel, heerlijk "spelen"(ontdekkingsreis) met de verschillende klankmogelijkheden en zalig licht (heb ook nog een Tokai LP Custom) van gewicht.

Guitarking Boekel heeft nog 1 zwarte (met mooie witte binding) staan (ook met Bigsby) maar wil er €1000 / geen inruil voor hebben. http://www.guitarking.nl/index.php?61-South-Bigsby

Bij Thomann zijn ze op.

Hendriks
24 juni 2011, 15:36
Helemaal happy met m'n nieuwe St.Blues 61 South TSB met Bigsby!
Uitverkoper bij FB Eindhoven @ €799 incl de originele "tweed" gigbag.

In tegenstelling tot FB R'dam gaan ze daar wél voorzichtig met hun demo's om.
Ben er erg happy mee, wat zeg ik: over-the-top :ok:


Hey das mooi ,maar we willen wel bewijzen.

jim__
24 juni 2011, 15:56
Tof, gefeliciteerd! Heerlijk veelzijdig apparaat, is inmiddels m'n no1 livegitaar geworden. Maar zoals zo vaak gezegd:

Pics or it didn't happen!

Jay75
24 juni 2011, 18:31
Staat ook een mooie op marktplaats, van een maat van mij toevallig, die er betere pick-ups in heeft gezet.
Die mag voor 500 weg volgens mij, Bareknuckles zitten erin. Klinkt vet dat ding, ik tip maar, zelf zoeken ;)

wireman
24 juni 2011, 21:07
Kijk... dat is wel een tof prijsje... Goeie tip man!! tnx! maar ja.. Volgende week vakantie... en dan komt de 'vrouwlief - factor' weer om de hoek kijken... Kijk... Ik ben best bereid om twee weken lang sla en hamburgers te vreten als dat zou betekenen dat ik de gitaar kan scoren... maar ja... wie ben ik?... :seriousf:


Staat ook een mooie op marktplaats, van een maat van mij toevallig, die er betere pick-ups in heeft gezet.
Die mag voor 500 weg volgens mij, Bareknuckles zitten erin. Klinkt vet dat ding, ik tip maar, zelf zoeken ;)

Nilke
31 augustus 2011, 14:19
Maar zoals zo vaak gezegd:
Pics or it didn't happen!

hierdan :-)

http://i370.photobucket.com/albums/oo144/fs26_hielke/311113_2350061475159_1358782405_2738903_3414440_n. jpg

Nilke
31 augustus 2011, 14:24
Hey das mooi ,maar we willen wel bewijzen.

AFBLIJVEN! (dit was de laatste die om bewijzen vroeg)

http://i370.photobucket.com/albums/oo144/fs26_hielke/281289_2301856590067_1358782405_2672144_6502137_n1 .jpg

Van de zomer de 61 South meegenomen op boot-vakantie (ook akoestisch komt er nog wel een beetje stoom uit ...)