PDA

View Full Version : Line6 Spidervalve kapot?



KingPin8
25 maart 2011, 08:42
Bij gebrek aan een versterkerforum, hier maar even mijn vraag:

een bandlid van me heeft een Line6 Spidervalve 212, nadat deze een minuut heeft aangestaan begint hij onmogelijke herrie te maken.
Is het een defecte buis? Is de computer defect? (het is een modeling amp namelijk).

Iemand een idee/ervaring? Wat te doen? :)

alvast bedankt!

McVenco
25 maart 2011, 08:45
Bij gebrek aan een versterkerforum

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?13-Moderne-Versterkers-(vanaf-1983)

:soinnocent:

Rembull1980
25 maart 2011, 08:47
Is er dus wel degelijk.. linksboven zie je "forum" > Gitaren staan. Klik op Forum en ergens in het midden zie je de topic "Moderne Versterkers (vanaf 1983)". Zoals McVenco aangeeft in de directe link.

KingPin8
25 maart 2011, 09:03
...ikke blind:cooler:..maargoed, hij is verplaatst, thanks!

en nu, de oplossing? :D

Rick trodat
25 maart 2011, 09:12
Omschrijf eens de herrie. Piep, brom, ruis of feedback. Kan je gedurende de eerste minuut wel gewoon spelen ?

KingPin8
25 maart 2011, 09:16
De herrie die je krijgt is een onmogelijk harde knallende ruis, zelfs als het volume va nde versterker nagenoeg uitstaat krijg je de herrie, hij dreigt haast te ontploffen zo hard.

Het gebeurt na om en nabij een minuut als hij aanstaat, ongeacht uit standby of niet, ongeacht of je speelt of niet. Net alsof wanneer de buizen goed warm worden, dat het dan fataal word. Het is echter dermate consequent dat ook iets anders zou kunnen zijn?

cluseau
25 maart 2011, 09:20
en nu, de oplossing? :D


Ik zie wel mogelijkheden maar zit een beetje ver weg voor je. Probeer even bij Erik http://www.meyer-amps.nl/ , misschien is hij bereid je te helpen.

Frans.

iWishmaster
25 maart 2011, 09:32
Tja, is erg moeilijk hier iets over te zeggen, maar als zeer wilde gok zou ik zeggen rotte buisvoet. Naar de buizen-expert met dat ding!

KingPin8
25 maart 2011, 09:44
mjah hij moet sowieso naar een reparatiedienst, was alleen even benieuwd of iemand dit ooit heeft meegemaakt. Wat kost zoiets gemiddeld nog? Vervangen van buizen en toebehoren? Iemand daar ervaring mee? :P

Het is wel Reinhold Bogner en Svetlana spul, dus ben er bang voor :P

iWishmaster
25 maart 2011, 10:18
Je hoeft niet perse buizen van hetzelfde merk te kopen: de versterker moet toch opnieuw gebiased worden. Dat setje buizen zitten tussen de 50 en 100 euro gok ik zo (afhankelijk van wat je erin zet). De rest is afhankelijk van wat er stuk is. Maar het hoeft niet zo te zijn dat de buizen stuk zijn hoor, die kunnen nog prima zijn.

KingPin8
25 maart 2011, 10:25
ok, we laten ons verrassen, bedankt voor de info :)

KingPin8
19 mei 2011, 14:47
Hij is terug van reparatie (heeft even geduurd, maarja, nooit haasten he;))

Nieuwe buizen erin, klink weer als nieuw :)

Waarschijnlijk waren de oude buizen hun vacuüm kwijtgeraakt somehow...