PDA

View Full Version : Koch Studiotone XL doorlussen naar poweramp?



rupke
25 maart 2011, 07:58
Hoi,

Ik heb een koch Studiotone XL. Nu zag ik dat er op achterkant 2 line outs zit met de namen:
1. To guitar amp clean input
2. Direct out (no filter)

De eerste kun je dus gebruiken om naar een andere combo versterker door te lussen. Dat is duidelijk

de tweede dat wilde ik aan jullie vragen, want in de manual wordt dat niet duidelijk beschreven. Er staat wel een tekening in van de direct out die dan naar de effects return van een combo gaat.

Ik heb nog een mesa 20/20 eindtrap met daaraan een vintage 30 speaker (ingebouwd in een behuizing). Kan ik via de line out "Direct out (no filter) doorlussen naar de poweramp. Betekent dit dat dan de pre amp sectie van de koch gebruikt word in combinatie met de mesa 20/20.

Ik vraag dit om dat ik niet het risico wil lopen dat ik iets stuk ga maken bij de aansluiting.

Gr. Rupke

Baker
25 maart 2011, 16:17
ik weet het niet,
maar even een tip: Bel met Koch in Amersfoort. Wedden dat ze je exact zullen vertellen hoe die uitgangen werken?

rupke
26 maart 2011, 15:44
Hoi ik heb kontakt opgenomen met Koch

Zij zeiden hetvolgnede

De direct uit (no signal)uitgang kan gebruikt worden om het uitgangssignaal van de XL naar de eindtrap van een andere versterker te sturen. Meestal de return van een FX-loop, maar indien je alleen een eindversterker hebt, kun je deze ook gebruiken. Let wel, het signaal van de direct out is al door de eindbuizen en uitgangstrafo van de XL gegaan en is een aftakking van de luidspreker. Als je echt puur de voorversterker van je XL op een andere eindversterker wilt hebben, kun je het signaal pakken uit de 'To FX' en deze naar de Mesa sturen. Kan dus allebei, maar even kijken wat het beste werkt.

Ik heb het nog niet kunnen proberen. Ik laa tjullie weten wat het beste klinkt

Gr. Rupke

TimS
26 maart 2011, 16:09
Ik denk dat de direct out meer geschikt is om naar de PA te doen of een monitor, de FX send meer voor het aansluiten op een andere gitaar eindversterker + cabinet. Je krijgt overigens wanneer je de FX send gebruikt geen geluid meer uit de speaker van je combo, bij de direct out waarschijnlijk wel.

peter_heijnen
26 maart 2011, 18:55
Ik denk dat de direct out meer geschikt is om naar de PA te doen of een monitor, de FX send meer voor het aansluiten op een andere gitaar eindversterker + cabinet.
'Ik denk' dat ze er daarom ook 'no filter' bij hebben gezet.... ;)

Maw, hij is dus niet gemaakt voor pa/monitor. die uitgang is bedoeld om op een andere poweramp zoals bijv de 2020 aan te sluiten.

rupke
28 maart 2011, 19:33
Hoi,

Zojuist heb ik zowel de direct out (no filter) en de "to fx"gebruikt om mijn mesa 20/20 aan te sturen. Op huiskamer volume klinkt het het best via de "to FX"uitgang. Eens kijken of da top repetitievolume ook nog zo is.

Oh Trouwens TimS als ik de "To FX"uitgang gebruik doet de speaker van de Koch het nog steeds. Dus dat is gunstig.

Greetz Rupke