PDA

View Full Version : warwick of hartke



jeroen gijselinckx
18 mei 2003, 21:10
wat zouden jullie doen moest je de keuze hebben tss een warwick profet5 head met een w410 watt box onder en een hartke 3500head met een 410TP box onder?(kwestie van binnen het budged te blijven)

Ruud
18 mei 2003, 21:26
als je niet kunt kiezen koop je gewoon een wartke.. simpel..

heb zelf een warwick top, quad VI, bevalt enorm goed...,goede degelijke kwaliteit,en een enorm goed geluid uit die van mij.. maar volgens mij is die profet serie helemaal solid state,..

en die hartke 3500's volgens mij heeft iedereen die hier..daar kan iemand anders je beter mee helpen

bathmutz
18 mei 2003, 21:44
ja, ik heb die hartke, ben er tot vandaag de dag alleen maar meer tevreden van geworden (instellen tot je scheel ziet). :smile:
het enige wat ik niet goed aan die amp vind is de compressie, die lijkt wel niet helemaal te werken ofzo, maar goed das het enige.
warwick klinkt ook vrij goed volgens mij. hey uhm, test ze gewoon! zet ze naast elkaar en weeg de voors en de tegens tegen elkaar af, maak een keuze en zet een ille groove neer, ja toch! :grin:

BathMutZ

bassopotmus
19 mei 2003, 08:14
Hartke over here!
Maar precies gebruik die EQ anders heb je zon steriel geluid als een ziekenhuis. Ik ben niet over allucone speakers te spreken, nog sterieler als die tops, wel veel attact en "transparatie" maar weing warmte. Ik heb dan ook ander merk boxen. (H&K, mocht het je wat boeien)

Maar met die top is niets mis gebruik em graag en heeft veel opties.

basswasp
19 mei 2003, 11:36
Dit is een kwestie van kijken wat het beste klinkt. Warwick versterkers schijnen wel een reputatie te hebben om snel kapot te gaan, al heb ik dit niet kunnen bevestigen.

dikkie dik
19 mei 2003, 14:50
helemaal waar. ze klinken allebei prima. alleen de warwick zal minder betrouwbaarder zijn dan de hartke.

Bastijn
19 mei 2003, 16:25
even offtopic:

ik had laatst een optreden in een klein zaaltje, en het enige wat er stond was een Hartke 60W combo, maar daar kreeg ik toch een vet geluid uit. De bas was heel goed en gedetaileerd te horen, zelfs met rammende gitaren en drums.

Hartke roeleert

bassopotmus
19 mei 2003, 16:36
Het kan indd zeer hard zoner echt de attack te verliezen, word niet "los".

(wat kan je toon begrippen soms moeilijk in woorden zetten)

Phyrexian
19 mei 2003, 17:15
Met een goeie cab en goeie bass krijg je uit die Hartke 3500 head zelfs een serieuze growl... vriend van me had een Ibanez Soundgear bass en een Ampeg Classic cab onder zijn HA3500 en zijn geluid was megavet... just to let you know.

Jeremy B.
19 mei 2003, 23:11
HARTKE!!!

ik heb de HA3500 en ik vind 'm GEWELDIG!!!
't is m'n eerste versterker en ik heb 'm nu 4 jaar.

Ik heb SWR 750 en Ampeg SVTpro geprobeerd, maar ik vind ze niet zo lekker klinken als die Hartke... en als je dan naar de prijs kijkt??? ehehe

ik heb er trouwens een SWR Goliath Sr. 6x10" onder zitten.

Phyrexian
20 mei 2003, 10:20
Op 2003-05-19 23:11, schreef Jeremy B.:

Ik heb SWR 750 en Ampeg SVTpro geprobeerd, maar ik vind ze niet zo lekker klinken als die Hartke... en als je dan naar de prijs kijkt??? ehehe

ik heb er trouwens een SWR Goliath Sr. 6x10" onder zitten.




Vette setup!

Welke SVT heb je geprobeerd? Hoe klonk de overdrive op de 750x?

dikkie dik
26 mei 2003, 19:45
Op 2003-05-19 23:11, schreef Jeremy B.:
HARTKE!!!

ik heb de HA3500 en ik vind 'm GEWELDIG!!!
't is m'n eerste versterker en ik heb 'm nu 4 jaar.

Ik heb SWR 750 en Ampeg SVTpro geprobeerd, maar ik vind ze niet zo lekker klinken als die Hartke... en als je dan naar de prijs kijkt??? ehehe

ik heb er trouwens een SWR Goliath Sr. 6x10" onder zitten.




of je gaat uit je nek lullen!. zullen we wedden dat je net zon mooi geluid uit een swr kan halen of een ampeg svt pro. je moet alleen ff de juiste standen weten. that's what it's all about.

Bates15
26 mei 2003, 20:44
Hartke is idd vet. Onze bassist heeft zijn eigen 4x10" en een 2x15" op een 5000 top (kan dat? die top?)

Mega vet. Koninginnedag moest ik hem op de mengtafel uitzetten, zo ongtiegelijk hard gaat dat ding. En een TOON!

Stu Hamm gebruikt m ook live

bassopotmus
26 mei 2003, 21:22
Nou dikke dik, ik ben zelf ook een gebruiker,
Ja van Hartke amps dan. Maar toch moet ik zeggen dat je die "unleash the fury!!!!!" sound van en Ampeg niet uit een harkte kan krijgen. Daarvoor issie wat te steriel en te lief.

Maar Hartke heeft wat mij betreft wat meer mogelijkheden, want slappen op een Ampeg...niet mij ideale sound.

iglo
26 mei 2003, 22:25
mijn setje: HA3500 + XLB115 + TP210...
is weer's wat anders dan de HA3500 + TP410 of XL410

basswasp
26 mei 2003, 23:56
Ben ik dan de enige Hartke-hater hier? :sad:

iglo
27 mei 2003, 00:15
waarom hater???
weleens een lekker setje geprobeerd??