PDA

View Full Version : GCX Groundcontrol -> G-system Midi vraag/probleem



groovieguitarguus
24 maart 2011, 21:48
Ik heb een GCX-switcher en Groundcontrol.
Nu wil ik van mijn G-system (waarvan ik de 19" unit nog even wil gebruiken) de User Banks aanspreken.
Volgens de G-system manual, moet de Groundcontrol een CC sturen...
----
Factory bank: Controller #0: Value 0
User Banks 1 to 100: Controller #0: Value 1
User Banks 1 to 100: Controller #0: Value 2
----
Ik ben al 2 avonden aan het 'klooien' om de Groundcontrol de User Banks aan te laten sturen... maar hij stuurt alleen maar de Factory presets aan.
In de G-sysem - Midi in - kan ik ook niks vinden... Help!!!!:crazyhappy:

Erik70
26 maart 2011, 13:44
Ik heb dan wel geen G-system, maar wel een G-Major2 en de GCX.
In heb in het menu van de G-major moeten kiezen voor de user of factorypresets. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd waar en hoe. Ik ga er dus maar vanuit dat dat bij de G-system ook zo werkt. Zoek het dus niet in de GCX maar in je G-system.

Liquid_Metal
26 maart 2011, 15:32
Ik heb dan wel geen G-system, maar wel een G-Major2 en de GCX.
In heb in het menu van de G-major moeten kiezen voor de user of factorypresets. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd waar en hoe. Ik ga er dus maar vanuit dat dat bij de G-system ook zo werkt. Zoek het dus niet in de GCX maar in je G-system.

Klopt helemaal. Voor je GCP zijn het gewoon Control Changes, dus ik denk ook dat je het in de GS moet veranderen (zoals het in de G-Major (2) ook werkt).

groovieguitarguus
27 maart 2011, 17:55
Ik heb me al suf gezocht in het menu van de G-System.
Volgens het TC forum is het 'hart' van de G-System NIET ontworpen om los te worden gebruikt... raar.... Ik denk er nu aan om alles met de Groundcontrol te programmeren en dan de G-System controller voorlopig gebruiken.
Wel beetje balen... ;-(
Denk toch investeren in een andere processor...
Nocki adviseert een G-Force i.c.m. een line mixer...
Zelf blijf ik 'lonken' naar een G-Major 2... ff goedkoper, nieuw en te programmeren via je computer...

Erik70
27 maart 2011, 21:39
Toch even uit nieuwsgierigheid:
Als je al zo'n mooie G-system-contoller hebt, wat is dan je meerwaarde on de GCP te gebruiken??
Je kan toch ook de GCX met je G-system bedienen???

groovieguitarguus
28 maart 2011, 13:46
Hoi Erik,

Zoals je kan lezen, lukt het NIET om met de GCX de G-system User presets aan te sturen.
Ik kan met de GCX nu Triaxis preamp, preamp gedeelte Mark III schakelen
+ de diverse pedaaltjes.
De Triaxis / MK III via de GCX geeft toch een minder 'processed' geluid... dus meer karakter.

TimS
28 maart 2011, 14:07
Hoi Erik,

Zoals je kan lezen, lukt het NIET om met de GCX de G-system User presets aan te sturen.
Ik kan met de GCX nu Triaxis preamp, preamp gedeelte Mark III schakelen
+ de diverse pedaaltjes.
De Triaxis / MK III via de GCX geeft toch een minder 'processed' geluid... dus meer karakter.
Volgens mij bedoelt hij het andersom: met de G-System controller de rest aansturen. Heeft dat ding geen midi out?

groovieguitarguus
28 maart 2011, 19:21
Yep... zo zou ik het ook kunnen lezen...

Is idd ook een optie die ik voor ogen heb... Zit in het 'Hart' van de G-system een Midi Out. Op de controller niet..., maar zou moeten werken...
Is allemaal wel een complexere omweg die ik in 1e instantie voor ogen had.