PDA

View Full Version : Eric Clapton - Wonderful Tonight



Biest
24 maart 2011, 18:35
hey :)
ik heb weer een nieuwe cover gemaakt, deze keer wonderful tonight van eric clapton
Ik heb hem met 3 verschillende gitaren opgenomen, de lead, de chordprogression en een derde gitaar die diads speelt aan het einde van de lead licks
ik heb wel maar 2 van de gitaren gefilmt, dacht dat het scherm anders wat te vol zou worden :P
Ik heb ook geprobeerd om mezelf in een semi-cartoon te transformeren voor de lol :P

enjoy

http://www.youtube.com/watch?v=BATtM-16vSU

Martijn-w
24 maart 2011, 19:24
Klinkt wel goed, alleen zit er zo'n hoge zwabbertoon tussendoor iedere maat of 2 maten (ben nooit zo goed in maten tellen). En die comment op youtube klopt. Ergens rond de minuut als je de solo inzet kloppen de akkoorden niet.

arnoldtims
24 maart 2011, 20:49
http://www.youtube.com/watch?v=S2neWpnRRGA
3:30min hij speelt het een beetje anders maar het zijn wel de juiste akkoorden. Jij slaat dat helemaal over verder moet je ook nog wat aan je bends en vibrato werken.
Maar toch een mooie poging.

stratie
24 maart 2011, 21:42
Hallo!

Op zich leuk gedaan. Alleen je D snaar is ook vals!! En wat hierboven staat natuurlijk. En af en toe gaat het ritme beetje ''zweven'' dat drukt die er net iets te tegenaan ofzo.

en heb je er iets van een compressor opgezet ofzo?

Voor de rest wel leuk gedaan :)

Duhsjaak
25 maart 2011, 08:24
Hi Biestie boy
Persoonlijk altijd fan geweest van de Beasties, dus deze kon ik niet laten lopen. En van de Yeasty girls (Consolidated - You Suck), maar dat slaat in deze context nergens op.

Ik hoop dat je niet ontmoedigd raakt van de comments. Als je iets natuurgetrouw speelt op 'sounds' volgt de roep om er toch vooral een eigen draai aan te geven. Doe je dat, zoals jij doet met wonderful tonight, dan krijg je de suggestie toch vooral eens les te nemen of naar het origineel te luisteren.

Ik heb niet eens zoveel mijn best te doen om te horen dat er wt foutjes in zitten. So what?
Ik vind het lekker ontspannen en verzorgd klinken en met plezier gespeeld.
Wij zijn met zijn allen zo gewend geraakt aan het eindeloos digi repareren van missertjes en dingen als autotune, dat als iemand gewoon zijn 'ding' laat zien en horen 'as is', het bijna als een tekortkoming aanvoelt.

Ik denk dat je getalenteerd genoeg bent om zelf wel te weten waar het net niet goed gaat, dus daarvoor heb je mij niet nodig.

Wat over blijft is een beetje slijmerig liedje (kun jij ook niks aan doen) uit het 'lief dagboek' genre, dat door jou op een heel leuke manier ten Bieste wordt gegeven. Leuk vond ik ook de picture in picture methode.

Weet niet wat bij jou in de regio voor een gebruikelijke uitdrukking is, maar in Amsterdam riep je dan 'schijt aan gekke Gerrit' als je iemand ertoe wilde aanmoedigen alle gel*l achter je te laten en gewoon verder te gaan.

We kunnen niet allemaal Eric = God zijn en dat is maar goed ook. Gelukkiger heeft het hem niet gemaakt. Want overdag zag ze er uit als een natte handdoek.
The beat goes on!
Vriendelijke groet, Gus

Cubone
25 maart 2011, 14:01
Eens met duhsjaak. Ik vindt het ook goed verzorgd en lekker ontspannen klinken. Enige waar ik een probleem mee heb is dat het af en toe out of tune klinkt. Weenie of je gitaar verkeerd gestemt is of dat je die bend nog niet goed kunt doen...

hoe lang speel je al ?

kijk ook eens naar mijn covers:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144796-Gary-Moore-still-got-the-blues-solo

http://www.youtube.com/watch?v=PlmCoc3y1e4

Groetjes, :rockon:

arnoldtims
25 maart 2011, 14:06
@"Ik hoop dat je niet ontmoedigd raakt van de comments. Als je iets natuurgetrouw speelt op 'sounds' volgt de roep om er toch vooral een eigen draai aan te geven. Doe je dat, zoals jij doet met wonderful tonight, dan krijg je de suggestie toch vooral eens les te nemen of naar het origineel te luisteren"

Het was opbouwend bedoeld hoor. En een eigen draai er aan geven ben ik alleen maar voor. als je met de zang mee speelt is het toch wel handig om de juiste akkoorden er onder te zetten, dit leek er meer op dat hij de juiste akkoorden niet kende.
Het geeft helemaal niks hoor ik speel niet veel beter en dit was bedoeld om om wat van te leren.
Ik stel het zelf ook op prijs als ik opbouwende kritiek krijg.

Biest
25 maart 2011, 15:45
thx voor de commentaren iedereen, zowel de complimenten als de kritieken zijn altij welkom :)
ik heb nu ook door dat da akkoordprogressie niet volledig klopt
en ja niet alle noten zijn volledig zuiver, ik breng straks mijn gitaar naar het onderhoud voor de afstellingen en herfretten enzovoort, maar dan moet ik heb wrs een paar weken missen dus ik wou eerst nog iets op het net zetten :)