PDA

View Full Version : nieuw hier



chet atkins
24 maart 2011, 17:56
Hallo mensen ik ben Ron 50 jaar en woon in Landsmeer.
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Gretsch G 5120 met een Vox VT20+.
De bedoeling is om hier op te leren spelen.
Een hele uitdaging ik weet het, maar ik droom hier al zo lang van dat ik eindelijk de knoop maar eens heb doorgehakt.
En zeg nou zelf, een indo die niet kan spelen dat kan toch bijna niet.:

Duhsjaak
25 maart 2011, 07:25
Hi Chet
In de tijd dat het woord getto nog niet eens bestond, groeide ik op in een buurt van Amsterdam. Daarin stond een blok huizen met 8 kazen families. Achter ons een blok met 8 pinda's. Ik was 5 toen we er kwamen wonen en (zoals vaker ik een nieuwe buurt) verder waren het allemaal jonge gezinnen.

Als er nu iemand jarig is in mijn gezin of er is iets te vieren, dan komen er 30 mensen eten. Dat heb ik echt niet van de kazen. Feesten heb ik geleerd in het blok achter ons en ik ben daar nog steeds heel blij mee.

Het gebeurt wel vaker dat er een jonge Amsterdammer besluit dat ie gitaar wil leren spelen, maar niet zo vaak op jouw gezegende leeftijd.

De mensen achter mij maakten vaak twee of drie extra snaren op hun Egmonds of (later) Fenders. Met hoeveel plezier ik daarop terug kijk: ik hoop niet dat je dat met je Gretsch gaat doen.

En ik hoop op een PM van jou, als je stopt met gitaar leren spelen. Niet om je spullen over te nemen, maar om je op een andere wijze gitaar te leren spelen. Een manier die ook door Haagse oude pinda/indorockers wel werd gebruikt. En nu vrijwel in onbuik is geraakt.

Het zou jammer zijn als een held als jij geen gitaar zou leren spelen!

Hartelijk welkom dus en veel plezier!
Vriendelijke groet, Gus

Cubone
25 maart 2011, 14:32
Welkom Chet,

Hoop dat je het hier naar je zin zult hebben. Je hebt iig hele toffe gitaren, waar ik toch wel een beetje jaloers op ben :soinnocent: Ben benieuwd naar hoe ze klinken... misschien een nummertje van jouw posten, in de sound gedeelte ?


Greetzz !!

ghost-rider2006
25 maart 2011, 18:26
welkom

je bent nooit te oud vind ik hoor
misschien minder soepel om iets te leren maar ach als je er maar plezier in hebt

ik ben zelf 44 en ben ook nog niet zo lang bezig nu denk ik zo een maandje of 6
ik moet zeggen het is niet makkelijk maar ik heb er lol in

groetttt