PDA

View Full Version : Hamer Echotone Indonesie



bartek
24 maart 2011, 11:08
Beste medemuzikanten,

Ik overweeg de aanschaf van deze gitaar.
Nu heb ik gelezen dat de made in Korea de beste is . . . .
Van een Indonesische versie weet ik helemaal niets.
Nieuwprijs is (afgeprijsd) €450!

Muzikale groet,

Bartek

Tankman
24 maart 2011, 11:24
Ik heb wat indonesische Hamers bespeeld. Het zijn prima dingen hoor. Je hoeft ze niet op het land van herkomst links te laten. Ga er eens een paar testen, merk je vanzelf wel dat het echt topdingen zijn.

ccc
24 maart 2011, 12:34
450 € is gewoon belachelijk duur voor wat het is..

Tankman
24 maart 2011, 12:36
Duur? 450 euro is een koopje voor wat het is.

Pepe
24 maart 2011, 13:05
Op die manier kan het OF een heel kort OF een heel lang topic worden.

Ergens tussenin kan natuurlijk ook.

ccc
24 maart 2011, 13:25
Ooit eentje (Korea) gehad, had er 290 € voor betaald (nieuw) - snel weer verkocht - staat nergens vergeleken met de US productie.
Wordt voor zover ik weet al zeker een jaar of 5 niet meer gemaakt.

bartek
24 maart 2011, 16:29
Nou mensen zo kom ik er toch echt niet uit, de één zegt dit de ander dat.
Is er nou niemand op het forum die wat duidelijkheid kan verschaffen

Tankman
24 maart 2011, 16:36
Je hebt zometeen PM

bartek
24 maart 2011, 16:42
Je hebt zometeen PM

Sorry, PM?

Tankman
24 maart 2011, 16:46
Private Message....Prive Bericht...Staat rechts bovenin je scherm onder meldingen.

marco v
24 maart 2011, 18:31
Ik heb de Koreaanse versie gehad. Gekocht voor 200 euro inclusief koffer, 2dehands.
Hoewel ik het voor het geld een prima gitaar vond, was hij overbodig aangezien ik al een es model had. Opmerkingen als het is niks, daar heb je inderdaad niks aan, want waarmee wordt het vergeleken en wat is de eis van de eigenaar?
In de mijne zaten epiphone buckers, dus ik kan je niets vertellen over de originele elementen. De afwerking was echter uitstekend en hij speelde vrij comfortabel.
Voor 450 euro kun je echter ook een Tokai es60 kopen, welke een stukje aangenamer is om te bespelen. Ook de indie die ik heb heeft dat prijskaartje en daarover ben ik ook zeer tevreden. Mooie blokinleg en goede looks.
Ik zou dus niet enkel kijken naar de echotone.

Sinner1980
24 maart 2011, 19:31
Duur? 450 euro is een koopje voor wat het is.

En misschien eerdaags lekkere koffie en de gigantische drang een Framus te kopen;)

Tankman
24 maart 2011, 20:36
En misschien eerdaags lekkere koffie en de gigantische drang een Framus te kopen;)

Haha! Wie weet! Hoe gaat het met jou door mij aangebracht Framus-drang?

Sinner1980
24 maart 2011, 21:17
Haha! Wie weet! Hoe gaat het met jou door mij aangebracht Framus-drang?

Die is gelukkig even gestild...probeer er gewoon even niet aan te denken...;)

Ben wel erg happy met mn les paul dus de drang is er ook even niet...geld ook niet trouwens:seriousf:

ccc
24 maart 2011, 21:32
Ik heb de Koreaanse versie gehad. Gekocht voor 200 euro inclusief koffer, 2dehands.
Hoewel ik het voor het geld een prima gitaar vond, was hij overbodig aangezien ik al een es model had. Opmerkingen als het is niks, daar heb je inderdaad niks aan, want waarmee wordt het vergeleken en wat is de eis van de eigenaar?
In de mijne zaten epiphone buckers, dus ik kan je niets vertellen over de originele elementen. De afwerking was echter uitstekend en hij speelde vrij comfortabel.
Voor 450 euro kun je echter ook een Tokai es60 kopen, welke een stukje aangenamer is om te bespelen. Ook de indie die ik heb heeft dat prijskaartje en daarover ben ik ook zeer tevreden. Mooie blokinleg en goede looks.
Ik zou dus niet enkel kijken naar de echotone.


Voor 200 € is het acceptabel, maar je gaat dan toch gaan upgraden - de elementen waren gewoon slap.
En de algemene afwerking was niet op niveau, vooral het fretwerk was slecht van mijn exemplaar.
Als je de gitaar niet zelf in handen had, zou ik er toch afblijven. Waarschijnlijk zitten er wel goeie bij, maar die van mij was gewoon een budget gitaartje.

Tankman
24 maart 2011, 22:47
Het zal wel exemplarisch geweest zijn. Ik heb (nog) geen slechte Hamer in m'n handen gehad. Ik zeg niet dat ze de beste zijn, maar het zijn prima gitaartjes.

ccc
25 maart 2011, 20:12
Het zal wel exemplarisch geweest zijn. Ik heb (nog) geen slechte Hamer in m'n handen gehad. Ik zeg niet dat ze de beste zijn, maar het zijn prima gitaartjes.


Dit zijn hele goeie :
http://cgi.ebay.de/Hamer-Newport-USA-Hollowbody-Bigsby-330-Gretsch-/140525458268?pt=Gitarren&hash=item20b7f8535c#ht_500wt_1129

mastermind
26 maart 2011, 21:26
Hamer zijn prima gitaren, vind ze beetje ondergewaardeerd. Die gitaren spelen prima, klinken goed. In ieder geval wel beter dan de Epiphones.

Maar gewoon uitproberen en vergelijken met andere modellen/merken. Iedereen heeft wel zijn eigen mening erover.

Einzeln
26 maart 2011, 21:46
Op die manier kan het OF een heel kort OF een heel lang topic worden.

Ergens tussenin kan natuurlijk ook.

Op de vermakelijkheidsschaal beoordeel ik deze opmerking tussen de 1 en de 10.