PDA

View Full Version : Floyd Rose schiet naar achteren



carnivore666
24 maart 2011, 01:37
Hoi Mensen,

Vorig jaar heb ik mijn Jackson solist laten vlakken en afstellen.
Thuisgekomen probeerde ik hem gelijk uit,en bij het eerste gebruik van de Floyd Rose sloeg de trem in een keer naar achter.
De spanning was van de snaren,maar naar het opnieuw spannen van de snaren en stemmen alles weer in orde.

Nu wilde ik net mijn gitaar pakken en spelen,merk ik dat de spanning van de bovenste 3 snaren af is en de trem weer helemaal naar achteren staat.

Hoe kan dit:???:
De toplock zit vast.
Ik heb er geen verstand van,maar ben bang dat er iets met de trem is.
Kan iemand me uitleggen wat er met mijn gitaar aan de hand is gisteren speelde die nog perfect.
Ik hoop niet dat er iets met die(knife edges?)aan de hand is want dat betekent toch dat ik en nieuwe Floyd Rose moet gaan zoeken:???:

M.v.gr

crapton
24 maart 2011, 07:03
Zitten er snaren los? Dat moet wel.

Snaren zitten aan twee kanten vast (ja hehe). Als ze bij de topkam los zijn dan zitten ze op de Floyd los, bv doordat de inbusboutjes te los zaten.

Ik knip meestal de snaren vlak bij het ringetje af zodat het uiteinde iets ruwer en dikker is, dit klemt dus heel goed. Wel ver genoeg erin steken (ja hehe dat moet altijd).

TimoSomers
24 maart 2011, 10:39
Zitten er snaren los? Dat moet wel.

Snaren zitten aan twee kanten vast (ja hehe). Als ze bij de topkam los zijn dan zitten ze op de Floyd los, bv doordat de inbusboutjes te los zaten.

Ik knip meestal de snaren vlak bij het ringetje af zodat het uiteinde iets ruwer en dikker is, dit klemt dus heel goed. Wel ver genoeg erin steken (ja hehe dat moet altijd).

:soinnocent:

hole
24 maart 2011, 10:50
Wel ver genoeg erin steken

"that's what she said" :crazyhappy:

Gothra
24 maart 2011, 11:44
Als de spanning van de snaren af is dan zou ik zeggen dat ze ergens zijn losgeschoten. Dat zou ik eerst even controleren, en dan voortaan iets beter vast doen:P

carnivore666