PDA

View Full Version : Leuke documentaire over de wah



EuroCinema
23 maart 2011, 22:04
http://vimeo.com/20902369

(Wel duidelijk gesponsord door Dunlop, maar zeker de moeite waard)

Fragedallic
23 maart 2011, 23:15
dude, dat was 57 minutes well spend :)

barno
24 maart 2011, 00:10
thv voor de link
super docu

apekop
24 maart 2011, 01:51
leuke doc. Krijg weer zin om flink te wah-en!
(wat is die Zakk Wylde toch een patser)

Hallie
24 maart 2011, 13:45
ja echt heel tof, thanx

Thiez
24 maart 2011, 18:59
Idd, erg leuke docu! Wah solo's zijn vet!

EuroCinema
24 maart 2011, 20:23
leuke doc. Krijg weer zin om flink te wah-en!
(wat is die Zakk Wylde toch een patser)

Maar ben ik nou scheel of zit-ie Buckler te drinken?

Liquid_Metal
24 maart 2011, 20:24
Heerlijk om te kijken!

Tankman
24 maart 2011, 20:47
Wat een gave documentaire is het...Had hem al gezien..toch maar even voor de tweede keer opgezet.

BeeJee
24 maart 2011, 21:01
Cool ja! Ik hou me aanbevolen voor meer van dit soort pareltjes :)

Pirate
24 maart 2011, 21:27
Cool ja! Ik hou me aanbevolen voor meer van dit soort pareltjes :)

ik ook ja! toffe film!

Mr. Dynamite
24 maart 2011, 21:34
Geweldig interessant om te zien, papa was a rollin' stone is toch haast wel de ultieme wah sound die er is :ok:

zoon van Piet
24 maart 2011, 21:58
Prima docje.
En ik altijd maar denken dat Shaft met een Maestro ingespeeld is..:soul:

Liquid_Metal
25 maart 2011, 08:10
Opvallend (nou ja, eigenlijk niet) dat de enige dame in de film de 'dochter van' is en eigenlijk dus geen gitaar speelt (zo komt ze iig over, aangezien het eerste wat ze zegt over haar vader gaat).

apekop
25 maart 2011, 10:49
Maar ben ik nou scheel of zit-ie Buckler te drinken?

Zou zomaar kunnen. Het gaat mij om heel die houding van die kerel. Hij lijkt me een erg arrogante peer.

EuroCinema
25 maart 2011, 20:17
Prima docje.
En ik altijd maar denken dat Shaft met een Maestro ingespeeld is..:soul:

Ja! Ik ga binnenkort de film weer eens kijken en luisteren of-ie daar nou echt anders klinkt. Er is ook nog een ander filmpje van Hayes en Pitts in de studio die Shaft doen, misschien de 1 dan voor de film en de ander voor de LP? Of is 1 in scene gezet? Het mysterie Shaft gaat door!

speedmusic
25 maart 2011, 20:56
thanks, gelijk maar even ge-download altijd leuk om terug te kijken.

Jorisch
25 maart 2011, 21:20
die dimebag hahah

ja met een octave fuzz erbij en al die gebaren wat een koning die gozer

Cageman
25 maart 2011, 23:22
die dimebag hahah

ja met een octave fuzz erbij en al die gebaren wat een koning die gozer

Inderdaad! hij is geniaal :D Dime ftw

Nielsje
26 maart 2011, 12:54
Leuk stukje inderdaad! Wel een beetje suf dat ze 'zwart-wit-beelden' hebben gebruikt van nieuwe wah pedal casings, ipv oude. Te herkennen aan het feit dat er een gat is voor de dc-input. En bij de testopstelling draait meneer vrolijk aan het tandwieltje op de pot, terwijl op dat moment in de geschiedenis, dat ding nog nooit in een pedaal heeft gezeten.

Mitch
26 maart 2011, 14:05
Hele leuke docu! Goeie tip!

rocker_71
26 maart 2011, 16:53
Zeker een toffe docu!!

Ik kende alleen deel 1 en 2, maar dit is hem helemaal. Heel erg tof. :rockon:

I love my crybaby.

Ik vroeg me (uit interesse! ik blijf hem gewoon gebruiken!) wel af hoe het tegenwoordig zit met de populariteit van de wah. Zoals blijkt uit de documentaire kent de wah ook zijn pieken en dalen en vroeg me af hoe dat tegenwoordig is.

Hallie
27 maart 2011, 10:02
Gezien de soul/funk wat tegenwoordig hip is ( Alain clark, Waylon en al die meuk) Wordt volgens mij veel wah gebruikt. En de (hard)rock bands nowadays gebruiken ook WAH WHA WAHW AH

ik denk dat er op het moment wel populair is.

Is het niet gewoon ALTIJD populair geweest?

Fuhgawz
27 maart 2011, 12:55
Is het niet gewoon ALTIJD populair geweest?

Volgens de docu niet in de jaren '80. Eind jaren '70 was een beetje overgebruikt en was iedereen het wah geluid een beetje moe. Tegelijkertijd kwamen er toen ineens veel andere (rack) effecten beschikbaar waardoor gitaristen met andere geluiden gingen experimenteren.

Ik vond die montages geinig waar elke gitarist zijn eigen voorkeur geeft. De een wil meer sweep, de ander minder, meer bas of juist meer treble, vóór de effecten, na de effecten. Niemand is het eigenlijk eens. Leuk om te horen.

Mr. Dynamite
27 maart 2011, 13:31
ik denk dat er op het moment wel populair is.


Volgens mij ook wel, ik gebruik hem ook wel regelmatig. Wel vind ik het storend als bij bands (vooral hardrock) de gitarist het echt veel gebruikt, af en toe is leuk voor de afwisseling maar niet altijd :stop:

Buzzel
27 maart 2011, 14:09
leuke docu! vooral dat 10 minuten is gevuld van artiesten die wakuwaku wah wah doen :seriousf:

EuroCinema
27 maart 2011, 17:03
Volgens de docu niet in de jaren '80. Eind jaren '70 was een beetje overgebruikt en was iedereen het wah geluid een beetje moe. Tegelijkertijd kwamen er toen ineens veel andere (rack) effecten beschikbaar waardoor gitaristen met andere geluiden gingen experimenteren.


Dat heeft dan best kort geduurd trouwens, want tegen de tijd dat ik ging spelen (midden jaren 80) was de wah alweer populair, in elk geval in mijn omgeving. O.a. de eerste RHCP platen droegen daaraan bij, en Prince z'n solo's op Let's Go Crazy en Kiss. En toen Sweet Child of Mine en Electric van The Cult uitkwamen (87 ofzo?) was het helemaal raak!

BillyChaos
27 maart 2011, 17:59
Als je die leuk vind zeker ook the history of fuzz eens bekijken.
Met Bart Provoost van Disocofreq fx site! :rockon:

Nielsje
27 maart 2011, 18:14
Als je die leuk vind zeker ook the history of fuzz eens bekijken.
Met Bart Provoost van Disocofreq fx site! :rockon:

Heb je daar een linkje van?

hugo123
27 maart 2011, 18:15
heb je daar misschien een link van? Ik kon hem niet vinden op youtube..

BillyChaos
27 maart 2011, 19:01
http://www.imdb.com/title/tt1152261/

Ik had hem bij een kennis op tv via dvd gezien...

apekop
27 maart 2011, 20:32
Dat heeft dan best kort geduurd trouwens, want tegen de tijd dat ik ging spelen (midden jaren 80) was de wah alweer populair, in elk geval in mijn omgeving. O.a. de eerste RHCP platen droegen daaraan bij, en Prince z'n solo's op Let's Go Crazy en Kiss. En toen Sweet Child of Mine en Electric van The Cult uitkwamen (87 ofzo?) was het helemaal raak!

tovh wordt de wah nog vaak overgebruikt. Net nog een bandje zien spelen waarbij bijna geen enkele solo zonder wah was. Een wah kan ook best irritant zijn bij sommige gitaristen. Bij andere gitaristen weer geniaal.

HansMuter
27 maart 2011, 23:26
http://www.dailymotion.com/playlist/xpnt2_crazy-fuzz_fuzz-th3-sound#videoId=x79gto

Hier online te zien die docu over de fuzz.

Steelduines
27 maart 2011, 23:48
Laat al die gitaar gerelateerde docu's maar komen!! Heerlijk...

Riky
28 maart 2011, 11:00
gave docu's! Echt top!

EuroCinema
28 maart 2011, 11:16
http://www.dailymotion.com/playlist/xpnt2_crazy-fuzz_fuzz-th3-sound#videoId=x79gto

Hier online te zien die docu over de fuzz.

:ok: Geweldig!

SantaX
31 maart 2011, 04:32
Leuke docu's ! En dat is inderdaad buckler... vraag me dan toch af of ie Youp nog ooit erop aangespreken heeft :seriousf:

Mr. Dynamite
1 april 2011, 10:37
Net de docu over de fuzz (en meer) gekeken, ook gaaf :cooler:

Man man man wat een bende hebben sommige lui ervan zeg:seriousf:
Lijkt me wel heel gaaf om daar eens rond te struinen en dingen te ontdekken en zo :satisfie:

marclinh0
3 april 2011, 10:02
Allebei ontzettend leuke docu's.
Zo zie maar dat door het verslijten van die pots iedereen zijn eigen geluid krijgt.
Niet te veel van alles is de key
Ik gebruik de wah alleen af entoe als het origineel dat we coveren dat ook heeft.