PDA

View Full Version : Een element inbouwen op je akoustische gitaar?



Fizz
18 mei 2003, 21:03
Zodat je je akoustische gitaar dus in een versterker kan pluggen? Is dit duur? En is dit moeilijk? Is het tevens mogelijk om een akoustisch/elektrische gitaar in een elektrische versterker te pluggen of doet dat erg veel af aan het geluid of valt dat wel mee?

bvd

Wilson
18 mei 2003, 22:39
is niet heel erg duur, en niet moeilijk, informeer gewoon bij je lokale gitaarboer, een fishman pickupje heb je geloof ik al vanaf 30 euro. het inbouwen kan je gitaarboer wel. En je kunt em gewoon in electrische versterker stoppen ja, het klinkt niet zo helder als een akoestische versterker, maar als je em goed insteld krijg je er een heel erg behoorlijk geluid uit.

Fizz
18 mei 2003, 23:08
ok bedankt, en hoe is de kwaliteit dan? Even goed als dat je 1 koopt waar het al ingebouwd is?

Wilson
18 mei 2003, 23:25
ligt er een beetje aan welk pickupje je koopt, en met watvoor gitaar met ingebouwd elementje je het vergelijkt, maar iig is het een goed akoestisch geluid. Meer kan ik er ook niet over zeggen

Butcher
19 mei 2003, 07:01
Voor de beste geluidskwaliteit raad ik een condensor-mic aan. Reteduur, maar ze pikken de acoustiek van een gitaar op, ipv elementen, die alleen snaartrillingen oppakken, en feedback kunnen geven, of piezo's, die de trilling van de brug oppikken.

Het beste interne microfoon systeem wat ik tot nu toe ben tegen gekomen heet DeByl. Ik weet niet of het bedrijfje nog bestaat, maar ze kwamen uit Duitsland. In principe is het een rond schuimblok met twee condensor mics in een hoek van 90 graden die een stereo weergave van je gitaar geven.

bert k
19 mei 2003, 13:18
Hoi
kijk eens op de site van shoreline http://www.samusic.com die hebben een heleboel merken, kan je een beetje vergelijken.

Bert K